2109
مردان نابارور 3 برابر بیشتر سرطان پروستات می‌گیرند

مردان نابارور 3 برابر بیشتر سرطان پروستات می‌گیرند

1397/04/19 بازدید308
نی نی سایت: بر اساس تازه‌ترین مطالعات، مردان نابارور 3 برابر دیگر مردان در معرض سرطان پروستات بدخیم قرار دارند.
بر اساس یک پژوهش سوئدی، مردانی که نمی‌توانند به طور طبیعی یا از طریق IVF بچه‌دار شوند، به طور کلی 47 درصد بیشتر در معرض این بیماری مهلک قرار دارند و در صورتی که میزان بروز سرطان پروستات بدخیم در مردان نابارور کمتر از 50 سال، 3 برابر بیشتر است.

بنا بر این پژوهش ممکن است تومورهای ناشناخته پروستات باعث ناباروری مردان شوند، اما پایین بودن سطح تستوسترون می‌تواند منجر به بروز هر دو مشکل (ناباروری مردان و سرطان پروستات) شود.

جالب است بدانید از هر هزار پدر (مردان بارور) زیر 50 سال، تنها یک نفر به سرطان پروستات زودهنگام مبتلا می‌شود. ضمن اینکه حدود 35 درصد مردان قدرت باروری کمی دارند و دو درصد مران هم هرگز قادر به پدر شدن نخواهند بود.


درمان مردان نابارور و کنترل سرطان

بر اساس مطالعه این پژوهشگران، مردان ناباروری که تحت درمان به روش ICSI یا همان «میکرواینجکشن» قرار می‌گیرند، بسیار بیشتر در معرض سرطان زودهنگام پروستات قرار می‌گیرند.

اما آی وی اف (IVF) احتمال بیماری‌های مختلف را در مردان افزایش نمی‌دهد. البته میکرواینجکشن هم به خودی خود باعث افزایش احتمال بروز سرطان پروستات نمی‌شود اما مردان نابارور در آخرین تلاش‌ها برای پدر شدن هم، به این نوع درمان تن می‌دهند.

دکتر یحیی الجباری، سرپرست این مطالعات می‌گوید: «روش درمانی میکرواینجکشن به خودی خود، از نظر بیولوژیکی تاثیری بر مردان ندارد. در سوئد، مردان ناباروری که به روش IVF هم جواب نمی‌دهد و در کل کیفیت مایع منی آنها پایین است، تحت درمان به روش میکرواینجکشن قرار می‌گیرند».
 
مردان ناباروری که به روش IVF هم جواب نمی‌دهد و در کل کیفیت مایع منی آنها پایین است، تحت درمان به روش میکرواینجکشن قرار می‌گیرند

به گفته این محققان، روش‌های درمان ناباروری مردان می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای شناسایی سرطان پروستات هم استفاده شود.
 

درمان زنان نابارور با دو هورمون کلیدی

مطالعه اخیر به دنبال مطالعه دیگری درباره زنان نابارور انجام شد که نشان می‌داد زنان نابارور، اگر با هورمون‌های استرادیول و پروژسترون تحت درمان قرار گیرند، احتمال باروری‌شان به بیش از 50 درصد شانس باروری خواهند داشت.

احتمالا دو هورمون استرادیول و پروژسترون باعث بهبود گردش خون در سطح داخلی رحم می‌شود و آن را برای کاشت سلول تخم آماده می‌کند.
محققان معتقدند زنانی که برای این نوع درمان مناسب هستند، باید قبل از تکرار آی وی اف‌های ناموفق، شناسایی شوند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید