2109
مصرف الکل تاثیر منفی بر رشد فرزند دارد

مصرف الکل تاثیر منفی بر رشد فرزند دارد

1397/04/17 بازدید221
نی نی سایت: مصرف الکل، حتی به صورت تفریحی در دوران جوانی می‌تواند تاثیرات بلند مدتی بر مغز بگذارد و مطالعات اخیر نشان داده است مصرف الکل می‌تواند تاثیر مستقیم بر نسل اول فرزندان این افراد داشته باشد.

به گفته دکتر تونی پاک، سرپرست این مطالعه از دانشگاه لویولا شیکاگو، این مطالعات بر روی موش‌های آزمایشگاه نشان داده است الگوی مصرف الکل آن هم به مقدار زیاد و به صورت ناگهانی (مثلا در مهمانی و ...) قبل از بارداری می‌تواند بر فرزندانی که فرد در آینده خواهد داشت، تاثیر بگذارد.

در این مطالعه مشخص شد موش‌هایی که در دوران بلوغ و چند بار در بزرگسالی، الکل مصرف کرده بودند، فرزندان‌شان کم وزن‌تر، رفتارهای بازیگوشانه کمتر و گردش تستوسترون کمتری داشتند.
 

مصرف الکل والدین تاثیر منفی بر فرزند دارد

بر اساس این پژوهش، نه تنها مصرف الکل در بارداری و توسط مادر که مصرف الکل توسط پدر هم، بر سلامت فرزندان آینده‌شان تاثیر منفی دارد. مطالعات قبلی محققان هم نشان داده بود مصرف الکل بر اسپرم و تخمک والدین تاثیر گذاشته و آثارش را در فرزندان به نمایش می‌گذارد.

اما در مطالعه اخیر مشخص شده که مصرف الکل توسط والدین- از دوران نوجوانی به بعد- تاثیر منفی بر رفتارهای اجتماعی، بلوغ و هورمون‌های استرس فرزند، از کودکی تا بزرگسالی‌اش دارد.

منبع: ScienceDaily

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید