2109
وسیله ای که زردی در نوزادان را با گرفتن یک عکس مشخص می کند

وسیله ای که زردی در نوزادان را با گرفتن یک عکس مشخص می کند

1393/06/08 بازدید1195

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، زردی در نوزادان در چند روز پس از آنکه به دنیا می آیند شایع است. در حال حاضر یک تیم از دانشگاه واشنگتن در حال توسعه یک برنامه تلفن هوشمند هستند که باید آن را برای پزشکان و پدر و مادران به گونه ای طراحی کنند که زردی در نوزادان را بسیار آسان تشخیص دهند.


اغلب نشانه آن که یک کودک ممکن است زردی داشته باشد آن است که پوست دارای یک اثر خفیفی از رنگ زرد باشد. اما همیشه تشخیص آن آسان نیست و اگر درمان نشود، می تواند باعث بیماری های خاصی در نوزاد شود.

ابزاری که دانشگاه واشنگتن (UW) توسعه داده است ترکیبی از یک برنامه تلفن هوشمند با یک کارت کالیبراسیون رنگ و الگوریتم های خاصی است.

زردی ناشی از خون و بافت های بدن از ماده ای به نام بیلی روبین است. به طور معمول، کبد متابولیزه بیلی روبین اضافی را از بین می برد، اما در نوزادان این روندبه دلیل آنکه هنوز کبد به درستی کار نمی کند آهسته تر است. در صورت عدم درمان، زردی باعث آسیبهای مغزی و در یک وضعیت بالقوه کشنده به نام کرنیکتروس می شود.
 
آزمون قطعی برای درمان زردی، آزمایش خون است، اما آنچه مورد نیاز است یک ابزار غربالگری مؤثر برای تشخیص این بیماری با چشم است. ابزاری که دانشگاه واشنگتن (UW) توسعه داده است ترکیبی از یک برنامه تلفن هوشمند با یک کارت کالیبراسیون رنگ و الگوریتم های خاصی است که می تواند زردی در نوزادان را بلافاصله پس از تولد تشخیص دهد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها