2109
تستوسترون، عامل ولخرجی مردان!

تستوسترون، عامل ولخرجی مردان!

1397/04/16 بازدید779
نی نی سایت: مردانی که تستوسترون بیشتری دارند، ترجیح می‌هند از برندهای لوکس خرید کنند! محققان می‌گویند هورمون جنسی تستوسترون باعث می‌شود مردان بیشتر به دنبال اجناس گران‌قیمت و لوکس باشند و به این ترتیب بتوانند قدرت و وضعیت‌شان را بیان کنند، به این امید که همسر ایده آل خود را راحت‌تر پیدا کنند!

این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد تستوسترون- که قبلا مشخص شده بود باعث اظهار عشق به روش‌های مختلف می‌شود- تاثیری قوی بر انسان در ترجیح محصولات گران یا لوازم ساده و ارزان دارد.

مطالعات قبلی نشان داده بود مردم معمولا با نمایش دادن ثروت و برندهای لوکس، وضعیت زندگی خود را به دیگران می‌فهمانند. حالا برای اینکه مشخص شود تستوسترون باعث افزایش میل مردان به برندهای گران می‌شود یا خیر، گروهی بین‌المللی از محققان به سرپرستی دانشگاه پنسیلوانیا، به 120 مرد 18 تا 55 ساله مقدار کمی هورمون تستوسترون دادند.

بعد از این مردان خواسته شد بین دو گروه محصولات برند و محصولات متفرقه- با قیمت هم‌سطح اما پرستیژ پایین‌تر- یکی را انتخاب کنند.
از این شرکت‌کنندگان پرسیده شد که کدام محصول و برند را ترجیح می‌دهند و بعد محققان با معیاری 10 امتیازی، سطح تستوسترون این افراد را از نمونه‌های بزاق دهان گرفتند.

در نهایت مشخص شد داوطلبان با تستوسترون بالاتر، نسبت به گروه 120 نفره دیگری از مردان که فقط دارونما دریافت کرده بودند، تمایل بیشتری به لوازم لوکس و گران‌قیمت داشتند.

به گفته محققان، سطح تستوسترون در انسان، در موقعیت‌های مختلف مربوط به سطح اجتماعی، در طول رقابت و مسابقه و بعد از برنده شدن در مسابقه، یا حتی در مواجهه با زوج ایده آل، افزایش می یابد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید