2109
عباس کیارستمی، پایان پرونده مرگ با توبیخ پزشک

عباس کیارستمی، پایان پرونده مرگ با توبیخ پزشک

1397/04/11 بازدید313

نی نی سایت: با اعلام حکم نهایی پرونده پزشکی عباس کیارستمی کارگردان نامدار ایران و جهان بسته شد. عباس کیارستمی چهاردهم تیر 95 پس از چهار عمل جراحی در تهران و یک دوره بستری در بیمارستانی در کشور فرانسه درگذشت. پس از درگذشت عباس کیارستمی فرزندان و گروهی از سینماگران و علاقمندان به او کمپینی برای پیگیری پرونده پزشکی او راه اندازی کردند. هرکسی دلیلی برای مرگ کیارستمی اعلام می کرد عده ای معتقد بودند قصور پزشکی در ایران باعث مرگ او در فرانسه شده و برخی می گفتند به دلیل اتفاقاتی که در فرانسه رخ داده این کارگردان مشهور فوت کرده است. خرداد سال گذشته علیرضا زالی، رئیس وقت سازمان نظام پزشکی درباره دلیل اصلی مرگ کیارستمی عنوان کرد که خونریزی حاد تحت پرده ‌های مغزی (ساب دورال) باعث مرگ مغزی او شده بود. اما این پایان ماجرا نبود خانواد کیارستمی از پزشک معالج پدرشان شکایت کردند و خواستار رسیدگی به این پرونده شدند. بعد از دوسال و بعد از چند حکم و اعتراض و تجدید نظر بالاخره دیروز و در حالی که فقط چهار روز به دومین سالروز درگذشت عباس کیارستمی باقی مانده بود بالاخره سازمان نظام پزشکی حکم قطعی پرونده این کارگردان فقید را صادر کرد.

توبیخ پزشک عباس کیارستمی

محسن خلیلی قائم مقام معاون انتظامی سازمان کل نظام پزشکی درباره صدور حکم نهایی پرونده عباس کیارستمی گفت: «طبق این حکم، پزشک معالج به توبیخ کتبی با درج در پرونده و نشریه نظام پزشکی محکوم شده است. بر این اساس، تا سه سال برای این پزشک عدم سوءپیشینه انتظامی صادر نمی ‌شود؛ به این ترتیب او نمی‌ تواند مسئولیت فنی مراکز درمانی را برعهده گیرد یا موسس مرکز درمانی باشد. با توجه به سوء سابقه ‌احراز شده برای این پزشک در پرونده کیارستمی، در صورتی که او قصور دیگری انجام دهد و پرونده جدیدی برای او تشکیل شود، در آرای بعدی احکام سنگین‌ تری برای او صادر می شود.»
عباس کیارستمی کارگردان خانه دوست کجاست و زیر درختان زیتون وبسیاری فیلم تحسین شده دیگر در تیر ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و 14 تیر ۱۳۹۵ در پاریس درگذشت.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید