2109
دورهمی بازی ایران در جام‌جهانی را چطور برگزار کنم؟

دورهمی بازی ایران در جام‌جهانی را چطور برگزار کنم؟

1397/04/04 بازدید1002
اگر می‌خواهید دور همی‌های فوتبالی شما برای همیشه در یاد و خاطر مهمانان­تان باقی بماند، کافی است در دکوراسیون و پذیرایی مهمانی خود چند تغییر کوچک و آسان ایجاد کنید. یکی از بهترین ایده‌ها برای این منظور، الهام گرفتن از پرچم ایران و رنگ‌های آن برای طراحی مهمانی فوتبالی است. در این مقاله با دستور 3 ایده جالب و ارزان برای تبدیل یک مهمانی معمولی به مهمانی با پیش‌زمینه پرچم ایران آشنا خواهید شد. در انتها نیز به سایر ایده‌‌های پذیرایی در 3 رنگ سبز، سفید و قرمز پرداخته ‌می‌شود.

1. پاپ کورن پرچمی برای تزئین مهمانی جام جهانی

پاپ کورن یکی از پرطرفدارترین تنقلات برای بازی‌های فوتبال است. از پاپ کورن نمکی گرفته تا پاپ کورن فلفلی، پنیری و ... برای تهیه این خوراکی سالم و خوش‌مزه راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با پاپ کورن ساده و تغییر رنگ آن به سبز و قرمز، طرح و نقش پرچم ایران را روی پاپ کورن پیاده کنید! کافی است سه دستور زیر را اجرا کرده و بعد آن‌ها را به ترتیب رنگ‌های پرچم در یک ظرف مستطیلی شکل قرار دهید.
  • طرز تهیه پاپ کورن ساده (سفید): مقدار کافی ذرت را به همراه یک قاشق چایخوری روغن سرخ‌کردنی یا کره و نمک (به میزان لازم) مخلوط کرده و در یک قابلمه بزرگ بریزید. درب قابلمه را ببندید و شعله گاز را روشن کنید تا پاپ کورن‌ها باد کنند. ذرت‌ها را می‌توانید در ظرف مخصوص مایکروویو نیز قرار دهید. پاپ کورن سفید به همین سادگی آماده می‌شود.
  • طرز تهیه پاپ کورن سبزرنگ: برای تهیه پاپ کورن سبز کافی است بخشی از پاپ کورن ساده را بعد از آماده شدن به رنگ سبز آغشته کنید. برای تهیه این مخلوط به نصف پیمانه آب، 1 قاشق چایخوری سرکه سفید بدون بو، 2 قاشق غذاخوری کره آب‌شده و به میزان کافی رنگ سبز خوراکی احتیاج دارید. این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و ذرت‌های بوداده را در آن‌هم بزنید. برای تهیه رنگ سبز طبیعی نیز می‌توانید اسفناج و جعفری را به همراه کره و سرکه در مخلوط‌کن باهم ترکیب کنید. سپس آن را از صافی رد کرده و پاپ کورن‌ها را به مخلوط رنگ حاصل آغشته کنید.
  • طرز تهیه پاپ کورن قرمزرنگ: برای تهیه پاپ کورن قرمز نیز می‌توانید از رنگ خوراکی قرمز به همراه کره و سرکه استفاده کنید. ازآنجایی‌که خوراکی‌های زیادی مثل آب چغندر، آب‌آلبالو و آب شاتوت از رنگ دهی بالایی برخوردار هستند، می‌توانید مخلوط رنگ را با استفاده از آن‌ها تهیه کنید. برای مثال می‌توانید نصف پیمانه آب چغندر را با 1 قاشق چایخوری سرکه سفید بدون بو و 2 قاشق غذاخوری کره ذوب‌شده مخلوط کنید و پاپ کورن‌ها را در آن هم بزنید. پاپ کورن‌های قرمز را بهتر است فلفلی تهیه کنید! برای این منظور باید در انتها به مقدار دلخواه به پاپ کورن فلفل قرمز اضافه کنید.
تهیه پاپ کورن برای بازی های جام جهانی

2. کاپ کیک پرچمی، برنامه تزئینی جام جهانی

برای تهیه 10 تا 12 عدد کاپ کیک به 1 پیمانه آرد، یک‌چهارم قاشق چایخوری نمک، 1 قاشق چایخوری بیکینگ‌پودر، یک‌سوم پیمانه کره ذوب‌شده، نصف پیمانه شکر، 1 عدد تخم‌مرغ، نصف پیمانه شیر یا آب و نصف قاشق چایخوری وانیل احتیاج دارید. فر را از قبل روی دمای 190 درجه سانتی‌گراد داغ کنید و در قالب‌های کاپ کیک کاغذ مخصوص قرار دهید. کره، شکر و تخم مرغ را به‌خوبی باهم مخلوط کنید. سپس آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را به همراه شیر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در انتها وانیل را هم اضافه کرده و مایه کیک را در قالب‌ها تقسیم کنید. بعد از 18 دقیقه پخت، کاپ کیک‌ها آماده هستند.


برای تزئین روی کاپ کیک به شکل پرچم ایران به خامه آماده کیک (منجمد یا پودری، قابل تهیه از فروشگاه‌های لوازم قنادی) و رنگ‌های خوراکی سبز و قرمز (آماده یا غذایی) احتیاج دارید. توصیه می‌شود برای تزئین کیک از رنگ‌های آماده موجود در فروشگاه‌های لوازم قنادی استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها بدون طعم بوده و شفافیت بیشتری دارند. کافی است مقدار کافی رنگ را با خامه قنادی مخلوط کرده و کیک را به ترتیب رنگ‌های پرچم ایران با آن تزئین کنید. یک راه آسان‌‌تر برای تزئین کاپ کیک‌‌ها، استفاده از شکلات اسمارتیز در 3 رنگ سفید، سبز و قرمز است.
حتی کاپ کیک‌ها را نیز می‌توانید در 3 رنگ و به شکل پرچم ایران تهیه کنید. برای این منظور باید بعد از آماده شدن مایه کیک، آن را به 3 بخش تقسیم کرده؛ 1 بخش را بدون رنگ باقی نگه داشته، بخشی دیگر را با رنگ قرمز و بخش سوم را با رنگ سبز مخلوط کنید. موقع ریختن مایه در قالب کیک ابتدا یک لایه مایه قرمز، سپس یک لایه مایع ساده و بعد یک لایه مایع کیک سبز را روی هم بریزد و در فر قرار دهید. به‌این‌ترتیب کیکی 3 رنگ خواهید داشت.

3. تزئین ژله جام جهانی به شکل پرچم

تهیه ژله با نقش و رنگ پرچم بسیار آسان است اما مقداری زمان می‌برد. برای این منظور می‌توانید از ژله آماده در 3 رنگ سبز (برای مثال ژله با طعم کیوی)، قرمز (ژله با طعم آلبالو) و بی‌رنگ (ژله با طعم آلوئه ورا) استفاده کنید. برای اینکه ژله‌ها از شفافیت خارج شده و رنگ بیشتری از خود نشان دهند، کافی است موقع تهیه مقداری شیر به آن‌ها اضافه کنید. ژله بی‌رنگ نیز با اضافه کردن 1 لیوان شیر به‌جای یکی از دو لیوان آب، متمایل به سفید خواهد شد. ازآنجایی‌که پرچم، مستطیلی‌شکل است برای تهیه ژله پرچمی به سه ظرف مستطیلی بزرگ و هم‌اندازه (مثل پیرکس) احتیاج دارید. بعد از اضافه کردن آب به هر یک از ژله‌ها، آنها را جداگانه در هر یک از ظرف‌ها بریزید و اجاره دهید سفت شوند. حال ظرف‌ها را برگردانده و ژله‌ها را خارج کنید. در مرحله بعد باید هر یک از ژله‌ها را از طول به 3 قسمت تقسیم کنید. حال مطابق با ترتیب رنگ‌های پرچم ایران ابتدا ژله سبز، سپس ژله سفید و بعد ژله قرمز را در کنار هم درون ظرف مورد نظر قرار دهید. مرز ژله‌ها را نیز می‌توانید همانند طرح پرچم ایران با خامه شکل‌گرفته تزئین کنید. یک راه آسان‌‌تر برای تهیه ژله پرچمی، ریختن ژله‌‌ها به‌صورت لایه‌لایه در لیوان یا کاسه شفاف است. در این روش باید ابتدا یک لایه ژله قرمزرنگ را در کاسه ریخته و اجازه دهید خود را بگیرد. سپس یک لایه ژله سفید به آن اضافه کرده و بعد از سفت شدن، روی کاسه را با یک لایه ژله سبز بپوشانید.

از رنگ‌‌های پرچم برای سایر تزئینات ایده بگیرید

  • برای تزئین سایر مواد خوراکی مثل انواع سالاد، لازانیا، برنج و ... نیز می‌توانید از طرح و رنگ پرچم ایران الگوبرداری کنید. برای مثال می‌توانید سطح سالاد الویه را با گوجه خردشده، سس مایونز و خیار شور در 3 رنگ تزئین کنید یا روی برنج را با 3 لایه سبز، سفید و قرمز مثل زرشک، خلال بادام و خلال پسته به شکل پرچم ایران تزئین کنید.
  • میوه‌‌هایی از رنگ سبز، قرمز و سفید مثل کیوی، خیار، توت فرنگی، هندوانه، سیب و ... را خردکرده و به ترتیب رنگ‌‌های پرچم ایران به سیخ‌‌های چوبی بکشید. همچنین می‌توانید خیار یا یک برگ ریحان، پنیر سفید و گوجه‌فرنگی را به ترتیب به خلال دندان بکشید.
 
 
  • نوشیدنی‌‌ها را نیز ‌می‌توانید در این 3 رنگ تهیه کرده و هر یک را در پارچی جداگانه بریزید و روی میز قرار دهید. برای مثال ‌می‌توانید از شربت یخی آلبالو، آب‌طالبی و شیرموز استفاده کنید و یا موقع پذیرایی آن‌ها را به ترتیب رنگ در لیوان‌‌ها بریزید.
 
  • سر لیوان‌‌ها را ‌می‌توانید به مقداری عسل آغشته کرده و بعد آن‌ها را با شکر دانه‌درشت آغشته به رنگ قرمز، سبز و یا شکر ساده تزئین کنید. سپس لیوان‌‌ها را به ترتیب رنگ‌‌های پرچم در کنار هم قرار دهید. همچنین ‌می‌توانید یا لبه هر لیوان را در 3 بخش قرمز، سفید و سبز با شکر تزئین کنید.
 
 
  •  قرار دادن بستنی طالبی، شاتوت و وانیل در کنار هم از دیگر ایده‌‌های جالب برای پذیرایی طبق رنگ‌‌های پرچم ایران است.
 
  • این روزها پنیرهای مکعبی و رنگی کوچک به جزئی پرطرفدار از تنقلات سالم در مهمانی‌ها تبدیل شده‌اند. این پنیرها را ‌می‌توانید در 3 رنگ قرمز، سبز و سفید یا شیری تهیه کنید و طبق رنگ‌‌های پرچم در ظرف بچینید.
 
  • اگر قصد استفاده از ظروف، قاشق، چنگال، کارد و لیوان‌‌های یک‌بارمصرف دارید؛ ‌می‌توانید آن‌ها را در 3 رنگ سفید، سبز و قرمز خریداری کنید و به ترتیب رنگ‌‌های پرچم ایران روی میز بچینید.
 
  • دستمال‌‌ها را نیز ‌می‌توانید در این 3 رنگ تهیه کرده و به ترتیب سبز، سفید و قرمز روی‌هم قرار دهید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید