2109
راز مرگ وینسنت ونگوگ دوست داشتنی

راز مرگ وینسنت ونگوگ دوست داشتنی

1397/04/03 بازدید868
ونسان ونگوگ نقاش هلندی مشهوری است که به‌احتمال‌زیاد نامش را شنیده‌اید و شاید با کارهای او آشنایی داشته­ باشید. انیمیشن وینسنت (ونسان) دوست داشتنی (Loving Vincent) یک فیلم جذاب و زیبا است که شما را در مورد مرگ ونگوگ دچار تردید می‌کند! واقعیت این است که درزمینهٔ علت مرگ ونسان اماواگرهایی وجود دارد. گفته می‌شود که این نقاش در 37 سالگی خودکشی کرده و از بیماری افسردگی رنج می‌برده اما روایت‌های دیگری هم در مورد مرگ ونسان وجود دارد که در این فیلم در قالب انیمیشن به تصویر کشیده شده است. فکر می‌کنید راز مرگ ونگوگ چه بوده؟ خودکشی کرده یا به قتل رسیده؟ در پایان انیمیشن وینسنت دوست داشتنی پاسخ این سؤالات را پیدا می‌کنید. این پیشنهاد انیمیشن جذاب را از دست ندهید.

بعد از مرگ ونگوگ چه اتفاقی می‌افتد؟

داستان انیمیشن وینسنت دوست داشتنی از زمان بعد از مرگ ونگوگ شروع می‌شود. جوانی تصمیم می‌گیرد که یکی از نامه‌های ونسان را به دست برادرش تئو برساند؛ به همین دلیل به دهکده‌ای در نزدیکی پاریس مسافرت می‌کند. ونسان هفته‌های آخر عمرش را دریکی از مهمانخانه‌های این دهکده سپری می‌کرده است؛ اما در مورد احوالات ونسان حرف‌های ضدونقیض زیادی را می‌شنود و به همین دلیل مصمم می‌شود که راز مرگ وینسنت را کشف کند...

انیمیشن ونسان ونگوگ

دوستان و دشمنان ونگوگ را بشناسید

ونسان در زمان حیاتش نقاش موفقی نبوده و در فیلم، زندگی غم‌انگیز او را به‌خوبی لمس می‌کنید. ونسان در تمام طول دوران حیاتش موفق شد تنها یکی از آثارش را بفروشد و به همین دلیل فرد فقیری بود. برادرش تئو هزینه زندگی او و مخارج خرید رنگ و لوازم نقاشی‌اش را تأمین می‌کرد. بااین‌وجود افرادی بودند که او را تحسین می‌کردند. یکی از آن‌ها پزشک معالج او بود که درعین‌حال به ونسان و هنرش غبطه می‌خورد. پس از دیدن انیمیشن وینسنت (ونسان) دوست داشتنی با محیط زندگی و آدم‌های خوب و بد اطرافش بیشتر آشنا می‌شوید و شرایط زندگی این نقاش غمگین را تا حدودی بهتر درک می‌کنید.

چه کسی عاشق ونسان می‌شود؟

شاید تصور می‌کنید که یک نقاش افسرده و منزوی مانند ونسان هرگز نمی‌توانسته موردتوجه خانم‌ها قرار گیرد اما در این فیلم ردپای دختری را می‌بینید که اهمیت نقاشی و هنر ونسان را درک می‌کند و به‌واسطه هنر ونسان به‌قدری به او علاقه‌مند می‌شود که هرروز بر سرمزارش گل می‌گذارد و به خاطر این عشق تا پایان عمر ازدواج نمی‌کند. فکر می‌کنید این دختر چه کسی است؟

فیلمی که شبیه نقاشی های ونسان ونگوگ است

سراسر این انیمیشن زیبا پر از نقاشی است. می‌توان گفت که اولین فیلم نقاشی شده با این سبک و سیاق به‌حساب می‌آید. همه نقاشی های فیلم شبیه آثار و سبک هنری ونگوگ هستند. درواقع برای ساخت این انیمیشن تعدادی نقاش استخدام شدند که همگی بر اساس مدل نقاشی های ونگوگ آموزش‌دیده بودند و به سبک امپرسیونیسم کار می‌کردند. این افراد 65 هزار فریم را نقاشی کردند تا انیمیشن وینسنت(ونسان) دوست داشتنی تولید شود. ساخت این انیمیشن پرزحمت 7 سال طول کشید و سرانجام در سپتامبر 2017 اکران شد.

ونسان ونگوگ و انیمیشنی جذاب

با تماشای انیمیشن ونسان دوست داشتنی چه نکاتی را می‌آموزیم؟

  • از افراد خانواده حمایت کنیم. در وینسنت (ونسان) دوست داشتنی می‌بینیم که ونسان با کمک‌ها و حمایت‌های برادرش می‌تواند حرفه موردعلاقه‌اش را دنبال کرده و شاهکارهایی خلق کند. اگر می‌بینیم که یکی از افراد خانواده با داشتن استعداد، امکان پیشرفت ندارد برای رسیدن به خواسته‌هایش از او حمایت کنیم.
  • فکر کنیم، زود قضاوت نکنیم و زودباور نباشیم. در دهکده‌ای که ونسان در آنجا زندگی می‌کرده هر فردی در مورد ونسان برداشت متفاوتی دارد. بهتر است که قبل از پیش‌داوری در مورد زندگی هر فردی، جنبه‌های زندگی او را بسنجیم و او را تنها از یک بعد مورد قضاوت قرار ندهیم. شایعات را به‌سادگی باور نکنیم و به دنبال کشف حقیقت باشیم.
  • از شکست نترسیم و پشتکار داشته باشیم. ونسان به ما می‌آموزد که اگر کارمان موردتوجه و علاقه دیگران قرار نگرفت، مأیوس نشویم. شاید افرادی که ارزش کار ما را درک می‌کنند هنوز متولد نشده باشند! درست مثل ونسان که در آخرین دهه زندگی‌اش بیش از 2100 کار هنری تولید اما در همه دوران زندگی ناشناخته بود و سال‌ها بعد از مرگش به شهرت رسید. ونسان ونگوگ هرگز مأیوس نشد و همچنان به نقاشی ادامه داد.

هنگام تماشای این انیمیشن به چه مواردی دقت کنیم؟

یکی از مواردی که در انیمیشن وینسنت(ونسان) دوست داشتنی در مورد علت افسردگی و گوشه‌گیر بودن ونسان به آن اشاره‌شده، نحوه ارتباط با مادر در دوران کودکی است. فیلم به ما نشان می‌دهد که ونسان در کودکی در خانواده مشکلاتی داشته است.
قبل از ونسان فرزند پسر دیگری در خانواده متولد می‌شود. مادر نام این پسر را ونسان می‌گذارد اما این فرزند از دنیا می‌رود. مادر که همچنان سوگوار فرزند اولش بوده نام او را به پسر بعدی انتقال می‌دهد و به‌این‌ترتیب ونسانِ دوست داشتنی قصه ما بانام برادر قبلی به ثبت می‌رسد. اما مادر ونسان نمی‌تواند غم فرزند اول را از یاد ببرد. او به همراه ونسان سر قبر فرزند ازدست‌رفته‌اش می‌رود و سوگواری می‌کند. مادر نسبت به ونسان و احساساتش بی‌توجه است. به‌این‌ترتیب ونسان تصور می‌کند باید مانند ونسان قبلی باشد اما هرگز نمی‌تواند و از این بابت شرمنده و ناراحت می‌شود.
این موضوع مشکلی است که شاید بعضی از کودکان به دلیل ناآگاهی والدین به‌نوعی به آن دچار می‌شوند و از اینکه نمی‌توانند پدر یا مادرشان را راضی کنند، احساسات ناخوشایندی را تجربه می‌کنند. نادیده گرفتن کودک و بی‌توجهی به او می‌تواند با مشکلاتی مانند کمبود اعتمادبه‌نفس، گوشه‌گیری، احساس حقارت و دوری از جامعه همراه باشد و در بزرگ‌سالی مسائل جدی‌تری را ایجاد کند.

انیمیشن ونسان ونگوگ

انیمیشن ونسان دوست داشتنی برای کودکان زیر 13 سال مناسب نیست

بااینکه فیلم در گروه انیمیشن ها طبقه‌بندی‌شده اما در مشخصات فیلم نوشته‌شده که تماشای آن برای کودکان زیر 13 سال مناسب نیست چون صحنه‌هایی در مورد قتل، زدوخورد و خشونت جزئی در فیلم دیده می‌شود. نوجوانان بالای 13 سال می‌توانند انیمیشن وینسنت دوست داشتنی را به‌تنهایی یا در کنار خانواده تماشا کنند و با زندگی یکی از هنرمندان بزرگ تاریخ هنر جهان و دشواری‌هایی که در پیش داشته، آشنا شوند.

ارسال نظر شما

login captcha

مقالتون خیلی خوب بود. من لاوینگ وینسنت رو تو لپ تاپم داشتم ولی نتونستم ببینمش حالا با این مقاله علاقمند شدم برم سراغش ببینمش❤ لطفا از این مقاله ها و معرفی اینجور انیمیشن ها یا فیلم ها بیشتر کار کنین و تو سایت قرار بدین. ممنووون :))))

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید