2109
سلول‌های بنیادی و باروری کودکان مبتلا به سرطان

سلول‌های بنیادی و باروری کودکان مبتلا به سرطان

1397/04/02 بازدید195

نی نی سایت: سمینار «باروری در سرطان» توسط پژوهشگاه رویان با مشارکت محک، برگزار شد. از آنجا که ناباروری از عوارض دیررس بیماری سرطان است و تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان پس از بهبودی دارد، یکی از دغدغه‌های مهم کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان شناخته می‌شود. به همین دلیل پرداختن محک به موضوع ناباروری در اهداف پژوهشی محک قرار دارد. پروژه تحقیقاتی مشترک با موسسه ابن سینا در زمینه باروری بیماران پس از شیمی درمانی و انجام پروژه مشترک با انستیتو گوستاروسی فرانسه در زمینه عوارض دیررس سرطان از جمله اقدامات محک در پرداختن به افزایش کیفیت زندگی فرزندانش و ارتقای خدمات درمانی به آنها است.
دکتر آل بویه رئیس هیأت امنا محک در این سمینار گفت:« مأموریت و هدف محک درمان و بهبودی کودکان مبتلا به سرطان است. امروزه روش‌های درمان سرطان نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و طبق آمار ارائه شده 80 درصد از کودکان مبتلا به سرطان شانس بهبودی دارند. از این گذشته تجربه ثابت کرده است که فقط درمان سرطان کافی نیست و کودکان پس از بهبودی دچار ناهنجاری‌ها و عوارضی می‌شوند. یکی از اقداماتی که محک با همکاری پژوهشگاه رویان انجام می‌دهد، حفظ باروری بیماران مبتلا به سرطان است. امروز در این گردهمایی بر اهمیت این مسأله تأکید و روش‌های باروری در سرطان به بحث گذاشته می شود.»
عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان گفت: « به طور کلی حفظ باروری در مدیریت درمان سرطان جایگاه مهمی دارد چرا که احتمال ناباروری بیماران مبتلا به سرطان وجود دارد. به همین دلیل امیدواریم پژوهشگاه رویان با مشارکت بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک بتواند با ارائه درمان‌های تخصصی به موفقیت بیشتری در حوزه باروری در سرطان دست یابد. بی‌شک همراهی گروه درمان سرطان با گروه درمان ناباروری باری از دوش خانواده‌ها بر خواهد داشت. از طرفی هر چه میزان حفظ باروری در سرطان سریع‌تر انجام شود، میزان موفقیت آن نیز بیشتر خواهد بود که در نهایت به نفع درمان کودکان مبتلا به سرطان است. به همین دلیل امیدواریم پس از این نشست همکاری‌های مشترک بیشتری میان محک و پژوهشگاه رویان انجام شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید