2109
شبکه های اجتماعی و تلفن همراه خواب‌تان می‌کنند!

شبکه های اجتماعی و تلفن همراه خواب‌تان می‌کنند!

1397/03/29 بازدید207
نی نی سایت: اگر هر شب 8 ساعت می‌خوابید و فکر می‌کنید آدم خوش خوابی هستید و خواب شبانه خوبی دارید، بهتر است دوباره فکر کنید؛ چون ممکن است شبکه های اجتماعی مضطرب تان کرده باشد!
اخیرا محققان حوزه خواب اعلام کرده‌اند ما هر شب به 8 ساعت و نیم خواب شبانه نیازمندیم چراکه استرس‌مان به شدت زیاد است.

به گفته دکتر دانیل گرتنبرگ، از دانشگاه پنسیلوانیا، هنوز معلوم نیست چرا به خواب نیاز داریم اما این نکته مشخص شده که اگر خواب مان به قدر کافی نباشد، روز بعد مغزمان تیره و تار شود و ریسک بسیاری از بیماری‌ها و حتی مرگ زودرس را در بدن‌مان افزایش می‌دهد.

با اینکه توصیه سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از متخصصان به حداقل 7 ساعت خواب شبانه (و بهتر از آن 8 ساعت) است اما حالا زمزمه‌هایی از انجمن علمی خواب شنیده می‌شود که خواب شبانه باید 8 ساعت و نیم ادامه داشته باشد.

این اصرار به خواب طولانی‌تر دو مولفه دارد: در نظر گرفتن زمانی برای به خواب رفتن و بیدار شدن (به خصوص افرادی که دیرتر به خواب می‌روند) و این موضوع که احتمالا زندگی مدرن باعث شده ما به خواب بیشتری نیاز داشته باشیم.

دکتر گارتنبرگ در ادامه می‌گوید: «حتی اگر این دو مورد هم نباشد، این روزها آنقدر بمباران اطلاعاتی می‌شویم که به خواب بیشتری نیاز داریم؛ غیر از ترمیم سلول‌ها، گرفتن و دسته بندی اطلاعاتی که در طول روز گرفته‌ایم هم، یکی از عملکردهای خواب است. بنابراین در این دوران که شبکه های اجتماعی و تلفن همراه مدام در حال ارسال اطلاعات به مغز ما- چیزی حدود 34 گیگابایت- هستند، تعجبی ندارد مغزمان به خواب بیشتری نیاز داشته باشد».

از آنجا که شبکه های اجتماعی و تلفن همراه باعث می‌شوند مغز همیشه کمی بیدار باشد، این آمادگی همیشگی مغز برای پاسخ دادن به محرک‌ها- هرچند اندک- باعث استرسی مداوم می‌شود که شاید شما حتی متوجه آن نباشید، اما این استرس وجود دارد و به توصیه متخصصان، شما باید یاد بگیرید از آن خلاص شوید.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید