2109
از هر هزار تولد 5 نفر مشکل شنوایی دارند!

از هر هزار تولد 5 نفر مشکل شنوایی دارند!

1397/03/29 بازدید203

نی نی سایت:« از هر هزار تولد زنده، چهار تا پنج نفر دچار مشکل شنوایی هستند.»
علی قهرمانی رئیس انجمن شنوایی ایران در نشست خبری هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران با بیان این مطلب گفت:« این در حالی است که آمارهای جهانی نشان می دهد که از هر هزار نفر تولد زنده، سه نفر مشکل شنوایی دارد.»
قهرمانی با تاکید بر اینکه اختلالات شنوایی به ویژه از دوران نوزادی باید جدی گرفته شود، گفت: «هنوز مساله افت شنوایی یا اختلالات شنوایی در خانواده های ایرانی به درستی فرهنگ سازی نشده است؛ وقتی به والدینی گفته می شود فرزندشان دچار این اختلالات است، با مشکلات روانی بسیاری مواجه می شوند. در حالی که خانواده ها باید نسبت به موضوع اختلالات شنوایی واقع بین باشند و سعی کنند برای درمان تصمیمات درست بگیرند.»

تشخیص اختلالات شنوایی در نوزادان باید به موقع باشد

رئیس هفدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران در ادامه سخنانش گفت:« باید اختلالات شنوایی را در نوزادان به موقع تشخیص داد و درمان کرد. مدیریت اختلالات شنوایی در کشور به درستی انجام نمی شود؛ با توجه به اینکه 98 درصد زایمان ها در بیمارستان ها اتفاق می افتد و از لحاظ متخصصان شنوایی سنجی تامین هستیم، اما شنوایی نوزادان به درستی بررسی نمی شود. نوزادان باید از لحاظ شنوایی بررسی شوند تا مشکلات زیادی برای خانواده ها به وجود نیاید.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16215 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11502 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2572 بازدید