2109
طرز تهیه خوراکی های سالم ویژه تماشای مسابقات جام جهانی

طرز تهیه خوراکی های سالم ویژه تماشای مسابقات جام جهانی

1397/03/29 بازدید1191
بعد از گذشت 4 سال بار دیگر روزهای پرهیجان فوتبال جام‌جهانی و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی برای تماشای بازی‌های آن فرارسیده است. شاید شما نیز تصمیم داشته باشید عزیزانتان را برای تماشای این بازی‌ها به منزل خود دعوت کنید. این روزها تدارکات برای مهمانی‌های فوتبالی به‌قدری متنوع و هیجان‌انگیز شده‌اند که حتی افراد غیر فوتبالی را هم به تماشای این بازی‌ها جذب می‌کنند. پذیرایی، بخش مهمی از این تدارکات است که به‌طورمعمول شامل خوراکی‌هایی مثل چیپس، پفک، تخمه و ... می‌شود. بیشتر این خوراکی‌ها از دسته مواد غذایی نه‌چندان سالم به‌حساب می‌آیند و به‌خصوص برای سلامت باردارها و کودکان نامناسب هستند. پس اگر می‌خواهید سلامت خود و عزیزانتان را حفظ کنید و درعین‌حال از نوآوری و تنوع در آشپزی و پذیرایی مهمانی‌های فوتبالی برخوردار باشید، طرز تهیه این 8 خوراکی سالم، خوشمزه و آسان را بیاموزید.

  
نخود گریل شده برای تماشای جام جهانی

نخود گریل‌شده با طعم پارمسان و سیر

مواد لازم:
- کنسرو نخود آبگوشتی: 1 عدد
- روغن‌زیتون: 1 قاشق غذاخوری
- سیر خردشده: 1 قاشق چایخوری
- نمک دریا: نصف قاشق چایخوری
- پودر فلفل سیاه تازه: به میزان کافی
- پنیر پارمسان رنده شده: نصف پیمانه

طرز تهیه:
نخودها را آبکشی کنید و آن‌ها را روی چندلایه دستمال حوله‌ای پخش‌کنید. اجازه دهید برای 30 دقیقه در این وضعیت باقی بمانند تا خشک شوند. فر را از قبل روی حرارت 220 درجه سانتی‌گراد داغ کنید. در یک‌کاسه متوسط، روغن‌زیتون، سیر، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط‌ کنید. سپس پنیر را به آن‌ها اضافه کرده و هم بزنید تا روغن به‌خوبی جذب تمام مواد شود. حال نخود‌ها را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً به مواد آغشته شوند. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و نخودها را روی کاغذ پخش‌کنید. اجازه دهید برای 45 تا 50 دقیقه بپزند تا طلایی و برشته شوند. آشپزی شما به پایان رسیده است. بعد از سرد شدن می‌توانید نخود گریل شده را در کنار انواع سس، دیپ یا سالاد سرو کنید.
 
دیپ اسفناج خامه ای برای تماشای جام جهانی

دیپ اسفناج خامه‌ای

مواد لازم:
- موسیر: 1 عدد کوچک و پوست گرفته
- پنیر خامه‌ای: نصف پیمانه
- پنیر کاتیج: نصف پیمانه
- ماست کم‌چرب: یک‌چهارم پیمانه
- آب لیموترش تازه: 1 قاشق غذاخوری
- نمک: نصف قاشق چایخوری
- اسفناج: 150 گرم
- پیازچه خردشده: 2 قاشق غذاخوری
- پودر فلفل سیاه تازه: به میزان کافی
- گردو: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
موسیر و گردو را در مخلوط‌کن ریخته تا کاملاً با یکدیگر یکدست شوند. سپس پنیر خامه‌ای، پنیر کاتیج، ماست، آب‌لیمو، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و با دستگاه مخلوط‌کنید. در آخر اسفناج و پیازچه را هم اضافه کرده و تمام مواد را بار دیگر با مخلوط‌کن ترکیب کنید. دیپ اسفناج خامه‌ای آماده سرو است.
نکته: دیپ‌ها را می‌توانید همراه با انواع چیپس، سبزیجات خردشده مثل هویج، کرفس و خیار، انواع نان، غذاهای سوخاری و ... سرو کنید.
 
یک خوراکی رنگی رنگی برای وقت تماشای فوتبال جام جهانی: سیخ میوه رنگین‌کمان با دیپ وانیل و عسل

یک خوراکی رنگی رنگی برای وقت تماشای فوتبال جام جهانی: سیخ میوه رنگین‌کمان با دیپ وانیل و عسل

مواد لازم:
- سیخ چوبی: 10 عدد
- میوه: به ‌دلخواه
- ماست کم‌چرب: 2 پیمانه
- عسل: یک‌چهارم پیمانه
- پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری
- وانیل شکری: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:
در یک ‌کاسه متوسط ماست، عسل، وانیل و دارچین را با یکدیگر مخلوط ‌کنید. میوه‌ها را به‌اندازه لازم خردکرده و به سیخ بکشید. سپس آن‌ها را مطابق تصویر در کنار دیپ ماست سرو کنید. آشپزی به این شکل بسیار ساده و آسان است.

گل‌کلم برشته با سس تند

مواد لازم:
- گل‌کلم تکه شده: 8 پیمانه
- روغن‌زیتون خالص: 2 قاشق غذاخوری
- نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
- سس تند: 2 قاشق غذاخوری
- سس باربکیو: 1 تا 2 قاشق غذاخوری
- کره آب‌شده: 1 قاشق غذاخوری
- آب لیموترش: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
فر را از قبل روی حرارت 230 درجه سانتی‌گراد داغ کنید. سینی فر را با یک‌لایه کاغذ روغنی بپوشانید و روی کاغذ را با روغن چرب کنید. در یک‌کاسه بزرگ گل‌کلم، روغن و نمک را مخلوط‌کنید. حال آن‌ها را روی کاغذ فر پخش‌کنید و کاسه را نگه‌دارید. اجازه دهید گل‌کلم برای حدود 15 دقیقه در فر بپزد تا کمی نرم شده و زیر آن به‌تدریج قهوه‌ای شود. در این حین، سس تند، سس باربکیو، کره و آب‌لیمو را در کاسه قبلی مخلوط‌ کنید. سپس گل‌کلم را از فر بیرون آورده و درون کاسه سس بریزید و هم بزنید تا کاملاً به سس آغشته شود. حال آن‌ها را مجدد روی کاغذ فر پخش‌ کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه یا بیشتر در فر برشته شوند. گل‌کلم برشته را می‌توانید با انواع دیپ یا سس سرو کنید تا به‌این‌ترتیب مهمانان از دست­پخت و خلاقیت شما در آشپزی تعریف کنند.
 
هوموس و آووکادو و گل کلم برشته

هله هوله سالم و متفاوتی به اسم دیپ هوموس و آووکادو

مواد لازم:
- کنسرو نخود آبگوشتی: 1 عدد
- آووکادو: 1 عدد
- جعفری تازه: 1 پیمانه
- ارده: یک‌چهارم پیمانه
- روغن‌زیتون خالص: یک‌چهارم پیمانه
- آب لیموترش: یک‌چهارم پیمانه
- سیر: 1 حبه
- پودر زیره: 1 قاشق چای‌خوری
- نمک: نصف قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
نخودها را آبکشی کنید اما 2 قاشق غذاخوری از آب کنسرو را نگه‌دارید. حال نخودها را همراه با 2 قاشق آب کنسرو، داخل مخلوط‌کن بریزید و هم بزنید. سپس آووکادو، جعفری، ارده، روغن‌زیتون، آب لیموترش، سیر، زیره و نمک را به آن‌ها اضافه کرده و با مخلوط‌کن هم بزنید تا یکدست شوند. دیپ هوموس و آووکادو آماده سرو است.
بادام‌هندی برشته تند و شیرین

بادام‌هندی برشته تند و شیرین

مواد لازم:
- عسل: یک‌چهارم پیمانه
- پودر فلفل قرمز: 1 قاشق چای‌خوری
- بادام‌هندی خام: 2.5 پیمانه
- شکر دانه‌درشت: 2 قاشق غذاخوری
- نمک دریا: 1.5 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
فر را از قبل روی دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم‌ کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. عسل و پودر فلفل را با یکدیگر مخلوط‌ کنید و این ترکیب را برای چند ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا عسل رقیق‌تر شود. حال بادام هندی‌ها را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد بادام‌ها را در یک لایه روی سینی فر پخش کنید و اجازه دهید برای 10 تا 15 دقیقه برشته شوند. سپس آنها را هم بزنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه دیگر برشته و کمی تیره شوند. شکر و نمک را با هم مخلوط کنید و بادام هندی‌ها را پس از 5 دقیقه سرد شدن به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید بادام‌ها کامل خنک شوند و بعد آنها را سرو کنید.
 
پیتزای لقمه‌ای گل کلم
 

پیتزای لقمه‌ای گل کلم

مواد لازم:
- گل کلم رنده شده: 4 پیمانه
- تخم مرغ: 3 عدد
- روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
- پودر آویشن: به مقدار لازم
- پودر پیاز: 1 قاشق چایخوری
- پودر سیر: 1 قاشق چایخوری
- پودر فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
- نمک: به میزان لازم
- گوشت خرد شده: 100 گرم (به دلخواه: ژامبون، استیک، سوسیس، بوقلمون و ...)
- سبزیجات خرد شده: 1 پیمانه (به دلخواه: پیاز، زیتون، اسفناج، قارچ و ...)
طرز تهیه:
فر را از قبل روی حرارت 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. گل کلم رنده شده را با تخم مرغ، روغن و ادویه‌جات در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. مواد داخل پیتزا از جمله گوشت و سبزیجات را به آنها اضافه کنید. حال این ترکیب را در قالب مافین یا کاپ کیک ریخته و به پایین فشار دهید تا مواد فرم قالب را به خود بگیرند. پیتزای لقمه‌ای را برای 30 تا 35 دقیقه در فر بپزید تا روی آن طلایی و برشته شود. لقمه‌ها را می‌توانید با سس مورد علاقه خود سرو کنید.
  
یک خوراکی کاملا سالم برای وقت تماشای فوتبال: کدوی برشته پنیری
 

یک خوراکی کاملا سالم برای وقت تماشای فوتبال: کدوی برشته پنیری

مواد لازم:
- کدو: 4 عدد خرد شده از طول
- پنیر پارمسان: نصف پیمانه رنده شده
- پودر آویشن: نصف قاشق چایخوری
- پودر پونه کوهی: نصف قاشق چایخوری
- پودر ریحان خشک شده: نصف قاشق چایخوری
- پودر سیر: یک چهارم قاشق چایخوری
- نمک دریا: به میزان لازم
- پودر فلفل سیاه تازه: به میزان لازم
- روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
- جعفری تازه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
اگر می‌خواهید ضمن آشپزی غذای سالمی بپزید این دستور غذا را دنبال کنید. فر را از قبل روی حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم‌ کنید. پایه مخصوص گریل یا سینی فر را به روغن آغشته کرده و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. در یک‌ کاسه کوچک پنیر پارمسان، آویشن، پونه کوهی، ریحان، پودر سیر، نمک و فلفل را مخلوط‌ کنید. کدوهای خردشده را روی کاغذ فر قرار دهید و روی آن‌ها را به روغن‌ زیتون آغشته کنید. حال پودر مخلوط را روی آن‌ها بپاشید. کدوها را در فر قرار دهید تا برای 15 دقیقه بپزند و ترد شوند. سپس آن‌ها را برای 2 تا 3 دقیقه دیگر با روشن کردن شعله فر از بالا سرخ ‌کنید تا برشته و طلایی شوند. آن‌ها را بلافاصله بعد از برشته شدن با جعفری تازه تزئین کرده و همراه با دیپ موردعلاقه خود سرو کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید