2109
کاهش سرطان تخمدان با قرص های ضد بارداری

کاهش سرطان تخمدان با قرص های ضد بارداری

1397/03/21 بازدید163
نی نی سایت: نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان تخمدان که به «قاتل خاموش» مشهور است، در آمریکا کاهش یافته است. با وجودی که سرطان تخمدان یکی از سرطان‌های شایع زنان است، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری از سال 1976 تا 2015 در آمریکا 33 درصد کاهش یافته است.

به گزارش جامعه سرطان آمریکا، تعداد زنان مبتلا به سرطان تخمدان هم از سال 1985 تا 2014 حدود 29 درصد کاهش یافته است. با وجود پیشرفت شیوه‌های درمانی که باعث کاهش نرخ مرگ و میر شده، گزارش این انجمن حاکی از کاهش ابتلا به سرطان تخمدان در زنان سفید پوست است که بیشتر از دیگر نژادها در معرض این سرطان قرار دارند.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2018 در آمریکا، تنها 22 هزار و 240 مورد جدید سرطان تخمدان شناسایی شود و 14 هزار مرگ بر اثر این بیماری ثبت شود.
سرطان تخمدان به این خاطر لقب «قاتل خاموش» گرفته که عموما- حدود 80 درصد- در مراحل پیشرفته و زمانیکه به سایر اعضای بدن سرایت کرده (در مرحله متاستاز)، شناسایی می‌شود.

اما اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، فرد به احتمال 90 درصد شانس زندگی طولانی‌مدت را خواهد داشت.
با اینکه بیشتر موارد سرطان رحم بعد از یائسگی رخ می‌دهد و حدود نیمی از موارد شناسایی شده، خانم‌های 63 سال به بالا هستند، مطالعات اخیر نشان داده است از سال 1975 به بعد، میزان سرطان تخمدان در زنان بالای 65 سال کاهش یافته است.

به عقیده محققان، افزایش مصرف قرص های ضد بارداری باعث این اتفاق شده است؛ با اینکه قرص‌های ضدبارداری از سال 1960 در بازار وجود داشته، اما مقبولیت امروز را در میان زنان نداشتند.
بر اساس مطالعات انجام شده، نرخ بروز سرطان تخمدان در زنانی که در کل بین 5 تا 9 سال قرص ضدبارداری مصرف کرده‌اند، تا 35 درصد کمتر است.

از جمله عواملی که به عنوان کاهنده‌های احتمال ابتلا به سرطان تخمدان شناسایی شده‌اند می‌توان به زایمان‌های متعدد، مصرف قرص های ضد بارداری، بستن لوله های فالوپ، برداشتن یک یا هر دو تخمدان اشاره کرد اما استفاده از هورمون‌های یائسگی ریسک ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می‌دهد. اما بنا بر گزارش‌های موجود، قوی‌ترین ریسک فاکتور سرطان تخمدان، داشتن سابقه خانوادگی سرطان سینه یا سرطان تخمدان است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید