2109
راه‌های کاهش هزینه های خانه را بلدید؟

راه‌های کاهش هزینه های خانه را بلدید؟

1397/03/19 بازدید1661
انگار قانونی وجود دارد که می‌گوید با رشد خانواده، هزینه‌های آن هم رشد پیدا می‌کند؛ به‌خصوص وقتی سن بچه‌ها پایین باشد. متوسط ​​هزینه‌های سالانه یک کودک مبلغ کمی نیست؛ به همین دلیل و برای مدیریت هزینه‌ها نیاز است برنامه‌ریزی کنید و تصمیمات مهمی بگیرید. چه بچه داشته باشید یا نه، مهم است که راه‌های صرفه جویی در هزینه‌های خانواده را بشناسید و آن‌ها را به کار بگیرید. تعدادی از این راهکارهای مهم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده را با هم بررسی می‌کنیم.

1. صرفه جویی در هزینه مواد غذایی

شاید فکر ‌کنید چطور زمانی که هزینه مواد غذایی سر به فلک می‌کشد، صرفه‌جویی کنید. جواب شما این است: تغییر عادات غذایی خانواده و وعده‌های غذایی برنامه‌ریزی‌شده، دو راه صرفه‌جویی در هزینه‌های خانواده هستند.
بهتر است در ابتدای هر هفته، برنامه غذایی کل هفته را تنظیم کنید و بر اساس آن به سوپرمارکت بروید و خرید کنید. این برنامه هرچه باشد سالاد و سبزی‌ها را نیز در آن لحاظ کنید. بهتر است به جای کارت بانکی، به‌اندازه خریدتان پول نقد به همراه داشته باشید تا در صورت وسوسه شدن نتوانید بیشتر از بودجه‌ای که از قبل در نظر گرفته‌اید، هزینه کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

۲- تولد و جشن‌ها را ساده برگزار کنید

یک جشن تولد می‌تواند مقدار زیادی از پس‌انداز شما را از بین ببرد. خوب است به این حقیقت آگاه باشید که یک مهمانی و یا جشن تولد به دلیل خاطراتی که در آن اتفاق میفتد، شیرین است نه به خاطر مقدار پولی که در آن هزینه می‌شود. شما می‌توانید با هزینه نه‌چندان زیاد کاری کنید که به بچه‌ها خوش بگذرد و از لحظه‌هایشان لذت ببرند. لازم نیست حتماً کلی هزینه برای هدیه و غذا بکنید.

۳- از وسایل دست‌دوم استفاده کنید

قبل از خرید هر چیزی کمی بیشتر در موردش فکر کنید که آیا می‌توان به جای کالای نو، از جنس دست‌دوم کمک بگیرید؟ در بیشتر موارد، نیاز شما به یک جنس دست دوم سالم و تمیز رفع می‌شود. امروزه با سایت‌ها و برنامه‌های مختلفی که به‌راحتی در دسترس همه قرار دارد، می‌توانید محصول مورد نظرتان را با قیمت‌های متفاوت جستجو و نیازتان را برطرف کنید.
خرید وسایل دست‌دوم همیشه یک راه خوب برای پس‌انداز و پایین آوردن هزینه‌های خانواده است. به همین طریق می‌توانید اجناس کارکرده و سالم خودتان را نیز از طریق همین سایت‌ها و برنامه‌ها به فروش برسانید و درآمد کسب کنید.

۴- سرگرمی‌های کم‌هزینه

مسافرت و سرگرمی دو عاملی هستند که می‌توانند بودجه خانواده را به‌سرعت کاهش دهند. اگر فکر می‌کنید که مسافرت رفتن یک تجربه خیلی خاص و به‌یادماندنی است که مانندش دیگر یافت نمی‌شود، بدانید همیشه هم این‌طور نیست. ما گاهی به‌اشتباه فکر می‌کنیم اگر این‌کارهای خیلی بزرگ تعریف‌شده را برای فرزندانمان انجام ندهیم، آن‌ها در آینده خاطرات خانوادگی خوبی نخواهند داشت؛ اما حقیقت این است که بچه‌ها مانند شما فکر نمی‌کنند. آن‌ها در عالم خودشان هستند و این تعریف‌های شرطی شده در ذهن بزرگ‌ترها، برای آن‌ها معنایی ندارد. اگر بودجه کافی برای مسافرت ندارید، در حیاط خانه با بچه‌ها چادر بزنید و کلی باهم سرگرم شوید و یا به جاهای دیدنی شهر خودتان سر بزنید. مطمئن باشید توریست‌ها از دیدنی‌های شهر شما بیشتر از خودتان خبردارند؛ پس با دید یک توریست در شهرتان قدم بزنید. مکان‌های دیدنی و تاریخی آن را پیدا کنید و با اعضای خانواده به آنجا بروید و لذت ببرید.

5- درباره بودجه و پس‌انداز با بچه‌ها صحبت کنید

یادگیری روش‌های صرفه‌جویی و پس‌انداز در یک خانواده، تنها منحصر به پدر و مادر نیست؛ بلکه فرزندان نیز می‌توانند هم‌زمان با پدر و مادر روش‌های صرفه‌جویی و پس‌انداز را یاد بگیرند. برای این کار می‌توانید به‌طور منظم زمان‌هایی در روز درباره بودجه و پس‌انداز با بچه‌ها صحبت کنید. لازم نیست که آن‌ها در جریان جزئیات ریزی از قبیل درآمد شما و هزینه‌ها قرار بگیرند؛ بلکه می‌توانید در خصوص اصول درست خرج کردن و صرفه‌جویی با آن‌ها صحبت کنید. وقتی در سن‌های پایین‌تر با بچه‌ها در مورد مسائل مالی صحبت می‌کنید و آن‌ها را در جریان این امور قرار می‌دهید، زمانی که جوان‌تر شدند می‌توانند مسائل مالی مربوط به خودشان را بهتر مدیریت کنند.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16234 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11522 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2628 بازدید