2109
روستایی ها 8 برابر شهرنشینان خوشحال‌ترند

روستایی ها 8 برابر شهرنشینان خوشحال‌ترند

1397/03/02 بازدید791
نی نی سایت: مطالعه تازه‌ای نشان داده است افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند،خوشحالتر از شهرنشینان هستند. در این مطالعه 400 هزار کانادایی با توجه به معیارهای شناخته شده جهانی شادی مورد بررسی قرار گرفتند.
با اینکه در شهرها میزان حقوق و سطح تحصیلات بالاتر و نرخ بیکاری پایین‌تر است، اما هیچ کدام از این موارد تاثیری در شادی افراد ندارد: افرادی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، به طور متوسط 8 برابر شادتر از افرادی هستند که در شهرها زندگی می‌کنند.

به گفته محققان، یافته اخیر اهمیت غیرقابل انکار جوامع قدرتمند بر تنهایی اجتماعی را نشان می‌دهد. به گفته سرپرست این مطالعه، شادی زندگی شهرنشینان به طور قابل توجهی کمتر است.
تیم تحقیقاتی دانشگاه مک‌گیل مونترال و مدرسه اقتصاد ونکوور برای اندازه‌گیری شادی، از مردم خواستند میزان رضایت‌شان از زندگی را با امتیاز یک تا 10 نشان دهند.

در کل، بیشتر افراد بین 7/04 تا 8/94 امتیاز از زندگی‌شان راضی بودند و فقط میزان رضایت 5 درصدشان از زندگی کمتر از 5 امتیاز بود.
به خاطر کوچک بودن دامنه متوسط این مطالعه، پژوهشگران می‌گویند حتی تفاوت یک‌دهمی هم از لحاظ آماری مهم است.
در نهایت این مطالعه مشخص شد شهری ها 800 درصد کمتر از ساکنان روستاهای کوچک خوشحال و شادمان هستند.

به گفته محققان، این اختلاف زیاد، دلایل بسیار زیادی دارد اما عموما به خاطر نبود پایه قدرتمند اجتماعی است.
بر اساس امتیازها مشخص شد شهر نشینان تمایلی به رابطه منظم با خانواده یا دوستان‌شان ندارند. و تنهایی اجتماعی می‌تواند واقعا مغز را تغییر داده و آن را پر از مواد شیمیایی می‌کند که باعث تقویت ترس و خشونت می‌شود.

ضمن اینکه شهرنشینان هزینه بیشتری- حداقل 30 درصد- از درامدشان را صرف تهیه مسکن می‌کنند که خود یک عامل استرس‌زاست.
همچنین ساکنان شهرها احساس امنیت کمتری دارند، حتی در ناخودآگاه‌شان چنین حسی می‌کنند؛ در شهرها حس امنیت مثل روستاها نیست و حتی مردم در کل غیر قایل اعتمادترند.
بر خلاف روستاها، جمعیت شهرها ناهمگن است و افراد مشابه هم نیستند؛ اما در روستاهای کوچک مردم اشتراکات بیشتری با هم دارند و همین باعث امنیت خاطرشان است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید