2109
کتاب‌های داستان‌ شاهنامه برای بچه‌ها بخرید

کتاب‌های داستان‌ شاهنامه برای بچه‌ها بخرید

1397/02/25 بازدید2921
25 اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی و فردوسی است. به همین بهانه خوب است که کودکان و نوجوانان را با این بزرگِ ادبیات فارسی آشنا کنید و کتاب هایی را برایشان بخرید که قصه های زیبای شاهنامه را بابیان ساده روایت می‌کنند.
شاهنامه کتابی بزرگ و ارزشمند است که ممکن است خواندن اشعار آن برای کودکان و نوجوانان کمی سخت و دشوار باشد؛ به همین دلیل گروهی از نویسندگان از دل شعر های شاهنامه داستان های کوتاه و جالبی را به زبان ساده بیرون کشیده‌اند تا کودکان و نوجوانان با اسامی شاهنامه و داستان هرکدام از شخصیت‌ها بیشتر آشنا شوند و در آینده وقتی دایره واژگان و ادبیات غنی‌تری داشتند، به سراغ خواندن کتاب بزرگ شاهنامه بروند.
همه کتاب هایی که امروز خریدشان را به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کودکان بالای هفت سال مناسب هستند. کتاب هایی که تصاویر زیاد و متن کوتاه‌تری دارند برای کودکان سال‌های اول ابتدایی گزینه مطلوب‌تری محسوب می‌شوند. گروهی از کتاب ها هم با داشتن متن بیشتر و تصاویر ساده و خلاصه، ویژه نوجوانان منتشرشده‌اند.

1. کتاب شاهنامه، گنجینه ارزشمند ادبیات فارسی

اگر فرزند شما به کتاب های مصور علاقه دارد و با دیدن تصاویر کتاب ها بیشتر از کتاب خواندن خوشش می‌آید، داستان های «شاهنامه» گنجینه ارزشمند ادبیات فارسی، انتخاب خوبی برای او است. البته احتمال دارد که به دلیل تصاویر کتاب، پسربچه‌ها به این مجموعه علاقه بیشتری نشان دهند. این کتاب ها که هرکدام شامل چند داستان از شاهنامه هستند توسط موسسه فرهنگی هنری طاهر باقیمت 16 هزار تومان منتشرشده‌اند. داستان های مختلفی مانند قصه آرش کمانگیر، داراب و ناهید، پادشاهی دارا، ملکه اندلس، پادشاه شهر میلاد، تولد سیاوش و... در این مجموعه‌ها به چشم می‌خورد و در کنار تصویرسازی‌های زیبا، کودکان را مجذوب داستان های شاهنامه فردوسی می‌کند.
بخشی از متن کتاب را بخوانید:
خورشید زیباتر از همیشه خودنمایی می‌کرد و صدای آواز خروس‌ها همه‌جا را پرکرده بود. طوس درحالی‌که خمیازه می‌کشید نگاهی به آسمان کرد و گفت: سپاس یزدان پاک را که بار دیگر به من فرصت داد تا طلوع زیبای خورشید را ببینم. او درحالی‌که به آسمان چشم دوخته بود با خودش گفت: «امروز هوا بسیار خوب است، بهتر است به دیدار گودرز و گیو بروم و از آن‌ها بخواهم تا باهم به شکار برویم...»


2. کتاب داستان های شاهنامه به زبان فارسی و انگلیسی

اگر فرزند شما چند سال است که آموزش زبان انگلیسی را دنبال می‌کند و از طرفی می‌خواهید به کمک کتاب های دوزبانه، زبان انگلیسی و فن ترجمه او را تقویت کنید، این کتاب ها انتخاب مناسبی برای فرزند شما است. داستان های شاهنامه دوزبانه کم‌حجم هستند و با داشتن تصویرسازی‌های جالب و جذاب، کودکان را پای میز مطالعه می‌نشانند. بازآفرینی این کتاب بر عهده محمدرضا یوسفی بوده و تصویرگری را علی خدایی انجام داده است. قیمت هرکدام از این کتاب ها 8 هزار و 500 تومان است و از سوی انتشارات خانه ادبیات منتشرشده‌اند.


3. کتاب‌های شاهنامک

این داستان های شاهنامه با حجم کم و تصاویر رنگارنگ مناسب کودکانی است که چند سالی است خواندن را یاد گرفته‌اند.
نویسنده این داستان ها آرمان آرین و تصویرگر عطیه مرکزی است. کتاب های شاهنامک 9 هزار و 500 تومان قیمت دارند. شاهنامک روایتی تازه از شاهنامه و کوششی برای زنده نگه داشتم حکیم فردوسی است تا داستان های کهن با شکلی نو در میان نسل جوان زنده نگه‌داشته شوند و داستان های مختلفی مانند داستان ضحاک ماردوش را نقل می‌کند.
بخشی از متن کتاب را بخوانید: آشپز ایستاد و با حیله‌گری گفت: «دست‌کم بگذارید شانه‌های مبارکتان را ببوسم. می‌دانم خواسته زیادی است اما قول می‌دهم که دیگر تا آخر عمرم به‌عنوان یک آشپز ناچیز، هیچ‌چیزی از شما نخواهم...» به‌سوی پادشاه آمد. پادشاه حتی او را نمی‌دید. سرش توی دیگچه‌ای بود و آن را می‌لیسد و شانه‌اش را برای بوسه پیش آورد. اهریمن فوراً پیرهن زربافت او را کنار زد و ابتدا شانه چپ و سپس شانه راست بیوَراسپ را بوسید و بعد ناگهان قهقهه‌ای سر داد؛ خنده‌ای چنان ترسناک که لقمه در گلوی پادشاه گیر کرد.


4.کتاب کمیک استریپ شاهنامه

کمیک استریپ یا داستان مصور مجموعه‌ای از نقاشی‌های دنباله‌دار است که ماجرایی را روایت می‌کند. در مورد شاهنامه هم‌چنین کتابی در کتاب‌فروشی‌ها موجود است که روایت و تصویرگری آن توسط سید مصطفی حسینی انجام‌شده است. انتشارات موسسه فرهنگی و هنری خراسان این کمیک استریپ ایرانی را باقیمت 20 هزار تومان در دسترس مخاطبان کم سن و سال قرار داده تا با خواندن جملات کوتاه و تصاویر پرانرژی و زیبا، تجسم زیبایی از شاهنامه را در ذهنشان داشته باشند.


5.کتاب قصه های شاهنامه

این کتاب به روایت آتوسا صالحی و تصویرگری نیلوفر میرمحمدی منتشر و به چاپ سیزدهم رسیده است. در داخل کتاب قصه‌هایی از گرد آفرید، رستم و سهراب، سیاوش و... به چشم می‌خورد و اشعاری از فردوسی هم در کنار متون و تصاویر کتاب دیده می‌شوند. این کتاب با داشتن متن طولانی و تصاویر کمتر، برای نوجوانان مناسب است. ناشر این کتاب نشر افق است که داستان های مجموعه را به‌صورت جداگانه هم منتشرشده است. به گفته ناشر در این مجموعه نویسنده کوشیده تا با روایت داستان گرد آفرید، سهراب و سیاوش به این قهرمانان زنده و ماندگار نزدیک‌تر شود تا آنان با به تصویر کشیدن دغدغه‌های همیشگی انسان‌ها و غم‌هایشان نمایشی نو از روزهای دور گذشته برپا سازند. قیمت این کتاب 24 هزار تومان است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید