2109
سونا احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد

سونا احتمال سکته مغزی را کاهش می‌دهد

1397/02/24 بازدید79

نی نی سایت: معمولا سونای داغ به خاطر کمکی که به کاهش وزن می‌کند، مشهور است اما استفاده مرتب از سونا می‌تواند ریسک سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش دهد.
افرادی که در هفته بین 4 تا 7 بار سونا بروند، 61 درصد کمتر از افرادی که هفته‌ای یکبار سونا می‌روند، دچار سکته مغزی می‌شوند؛ در واقع هرقدر تعداد دفعات استفاده از سونا بیشتر باشد، احتمال سکته مغزی کمتر خواهد بود.
به عقیده محققان دمای بالا می‌تواند به کاهش فشار خون- یکی از علل سکته- کمک می‌کند و در ضمن باعث تقویت سیستم ایمنی شده و قلب و رگ‌های خونی را سالم نگه می‌دارد.
سرپرست این مطالعه، دکتر کاناتسور از دانشگاه بریستول می‌گوید: «این نتایج شگفت‌انگیز هستند چراکه افراد معمولا برای ریلکسیشن و تفریح سونا می‌روند و با این مطالعه مشخص شد سونا بر سلامت عروق هم تاثیر مثبت دارد. سونا فعالیتی ایمن برای بیشتر افراد سالم و حتی افرادی است که مشکلات قلبی دارند اما وضعیت‌شان تثبیت شده است».
این نتایج از تحقیقاتی 15 ساله بر روی هزار و 628 نفر در فنلاند به دست آمده است که بیشتر خانه‌هایش مجهز به سونا است. ظاهرا استفاده از سونا می‌تواند بر سفتی دیواره رگ‌ها- که باعث بیماری قلبی است- تاثیر مثبت بگذارد.
مطالعات قبلی نشان داده بود سونای داغ باعث افزایش تپش قلب و عریض شدن رگ‌های خونی است که عملکرد قلبی- عروقی را افزایش داده و ریسک بیماری قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. همچنین تاثیر سونا بر کاهش فشار خون بالا، زوال عقل و مرگ ناشی از بیماری قلبی-عروقی ثابت شده بود اما این پژوهش، اولین مطالعه‌ای است که نشان‌دهنده تاثیر مثبت سونا بر سکته مغزی است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9484 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6860 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15190 بازدید