2109
 چگونه از نظر کودکمان، پدر خوبی باشیم؟

چگونه از نظر کودکمان، پدر خوبی باشیم؟

1393/04/02 بازدید4241

  از آنجا که مادرها وقت بیشتری را با فرزندان خود می گذارنند، بسیار پیش می آید که پدران شکایت می کنند که خوب بودن و زحمات آن ها برای خانواده از چشم کودکانشان پنهان می ماند. پدرها باید بدانند که با انجام چند کار ساده می توانند روابط خود را با کودک خود تقویت کنند و به او نشان دهند که برای او ارزش بسیاری قایل هستند.

  اولین کار و شاید اصلی کاری که پدرها باید انجام دهند این است که وقت خاصی را برای فرزندان خود اختصاص دهند. این را باید بدانید که کودک شما متوجه ارتقا شما، افزایش درآمد شما نمی شود و برای کودک این موضوعات بی اهمیت ترین چیزی است که در دنیای او وجود دارد. حتی اگر برای او بهترین لباس ها یا اسباب بازی ها را خریداری کنید، اما برای او وقت نگذارید، مطمیمن باشید که نتوانسته اید نقش پدر را برای کودک خود به خوبی بازی کنید.

  حداقل یک وعده غذایی را در کنار کودک خود بخورید. پدرها به دلیل مشغله فراوان که در خارج از منزل دارند مسلما وقت نمی کنند که هر سه وعده غذایی را در کنار خانواده باشند، از اینرو باید توجه کنید که یکی از وعده های غذایی که هم برای شما و هم برای کودکتان مناسب است انتخاب کنید و در کنار خانواده و کودک خود غذا بخورید. توصیه می شود حتی المقدور در آن وعده غذایی، شما پدر عزیز غذای کودک را به او بدهید. می تواند این وعده غذایی صبجانه باشد و به کودک خود یک لیوان شیر یا یک لقمه نان و پنیر بدهید، یا این وعده غذایی می تواند شام باشد و شما می توانید بشقاب کودک را پر از غذاهای رنگارنگ کنید.

 در روزهای آخر هفته، کودک خود را به تفریح ببرید. همیشه با کودک خود مشورت کنید که دوست دارد روز جمعه که شما سرکار نیستید کجا برود، از او مشورت بگیرید و به او مشورت دهید و با مشورت مکان مناسب را انتخاب کنید و حتما به او وعده دهید که در روز تعطیل به آن مکان خواهید رفت. قول خود را فراموش نکنید و به آن حتما عمل کنید.

 برای کودک خود کتاب بخوانید. اگر هر شب همسرتان کودکتان را به اتاقش می برد، سعی کنید حداقل یکبار در هفته این کار را شما به عنوان پدر انجام دهید و در حین خواباندن کودک برای او کتاب بخوانید یا قصه ای تعریف کنید که در آن قصه رابطه پدر و فرزند را صمیمی و نزدیک تعریف کنید.

  با کودک خود قرار بگذارید. سعی کنید با کودکتان دوست باشید و برای آنکه نشان دهید برای او اهمیت ویژه ای قایل هستید با او قرار بگذارید. برای مثال به او بگویید که روز سه شنبه ساعت ۱۲ ظهر زمانی که کلاس نقاشی اش تمام می شود  با او تماس می گیرید، حتما اگر مشغله زیادی دارد این قرار را در موبابل خود یا تقویم خود یادداشت کنید و طبق قول خود با کودک خود تماس بگیرید.

 برای کودکان خود وقت جداگانه ای بگذارید. اگر تعداد فرزندان شما از یک فرزند بیشتر است توجه کنید که برای هر کدام وقت جداگانه ای بگذارید. به طور خصوصی با آن ها جداگانه صحبت کنید. به درد و دل ها و داستان هایشان جدا جدا گوش دهید و از هر کدام جداگانه بخواهید که اتفاقات روزانه ای که برایشان رخ می دهند را برای شما تعریف کنند.

  یادتان باشید کودکان سرمایه های هر پدر و مادری هستند و گذراندن وقت با کودکان باعث تقویت و نزدیکی رابطه والدین با آن ها می شود و نتیجه این نزدیکی، تنها در دوران کودکی فرزندانتان باقی نمی ماند، بلکه باعث می شود تا ریشه در روابط شما با فرزندانتان در دوران نوجوانی و جوانی آن ها باشد. 

 

 

 

   

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8700 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6282 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15101 بازدید