2109
تومور 60 کیلویی از شکم زن 38 ساله خارج شد

تومور 60 کیلویی از شکم زن 38 ساله خارج شد

1397/02/17 بازدید481
نی نی سایت: 20 جراح بعد از 5 ساعت تلاش در اتاق عمل، بالاخره موفق شدند یکی از بزرگترین تومورهای تاریخ را از بدن زنی خارج کنند.
این تومور تخمدان 59/874 کیلوگرمی با سرعت رشد نادری- 4/5 کیلوگرم در هفته- دستگاه گوارش او را تحت فشار شدید قرار داده و باعث گرسنه ماندن و ویلچر نشینی این زن 38 ساله شده بود.
برای برداشتن این تومور خوش خیم که تمام اندام حیاتی این خانم (که هویتش فاش نشده) را تحت تاثیر قرار داده بود، پزشکان دو هفته در حال برنامه‌ریزی بودند تا اندازه این تومور را تخمین بزنند و اقدامات اولیه انجام شود. در نهایت این جراحی با موفقیت انجام شد و بیمار ظرف دو هفته از بیمارستان مرخص شد تا دوره نقاهت خود را بگذراند. در حال حاضر پزشکان در حال بررسی تومور هستند تا متوجه علت رشد سریع آن شوند.
به گفته متخصصان، تومور موسینی (mucinous tumor) یکی از رایج‌ترین انواع تومور تخمدانی است؛ بیش از یک‌سوم تومورهای تخمدانی از همین نوع هستند و معمولا بین سیگاری‌ها متداول است.
بیشتر این تومورها (75 درصدشان) مثل همین تومور 60 کیلویی، خوش‌خیم هستند. تفاوت بین این تومورها با سایر تومورهای تخمدانی این است که تومورهای موسینی معمولا پر از مخاط هستند و همین اتفاق باعث بزرگ و سنگین‌شدن‌شان می‌شود.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید