2109
صفحه کلید را هفته ای یک بار تمیز کنید

صفحه کلید را هفته ای یک بار تمیز کنید

1397/02/04 بازدید83
نی نی سایت: هیچ می‌دانید صفحه کلید رایانه‌تان از صندلی توالت هم کثیف‌تر است؟! در واقع، محققان استرالیایی متوجه شده‌اند صفحه کلید رایانه تا ۴۰۰ برابر یک صندلی توالت، باکتری دارد!
در هر اینچ مربع از صندلی های توالت ۵۰ باکتری وجود دارد که این تعداد، در مقایسه با باکتری‌های موجود روی صفحه کلید رایانه، به خصوص رایانه‌هایی که چند کاربر دارد، اصلا چیزی نیست!
حتی یکی از بیمارستان‌های شیکاگو با انجام مطالعه‌ای اعلام کرد زنجیره‌هایی از استافیلوکوکوس مثل MRSA که به دارو مقاوم هستند، تا ۲۴ ساعت می‌توانند به صفحه کلید رایانه بچسبند.
مطالعه‌ای دیگری بر روی ۱۰۰ صفحه کلید در بیمارستان هلند نی نشان داد ۹۵ درصدشان آلوده به استرپتوکوک، استافیلوکوکوس و سایر عوامل بیماری زا هستند که آنها را به کثیف‌ترین سطوح موجود در بخش‌های مراقبت ویژه تبدیل کرده است.

به همین خاطر است که در بیشتر بیمارستان‌ها روزی حداقل یکبار صفحه کلید رایانه‌ها را با مواد ضدعفونی‌کننده تمیز می‌کنند و همه افراد موظفند قبل و بعد از لمس صفحه کلید، دست های خود را بشویند.
اما میکروب‌شناسان توصیه می‌کنند در محیط‌هایی غیر از بیمارستان، میز رایانه و صفحه کلید را حداقل هفته‌ای یکبار تمیز کنید. به خصوص در مواردی که رایانه شما با کاربران دیگر مشترک است؛ در غیر این صورت، اگر شما تنها کاربر رایانه هستید و هیچ فرد دیگری به آن دست نمی‌زند، هر چیزی که روی کیبورتان وجود داشته باشد، متعلق به دست و انگشتان خودتان است و احتمال اینکه به شما صدمه بزند، بسیار کم است.
اما این محققان همچنان توصیه می‌کنند که چندین بار در طول روز دست‌های خود را بشویید و همیشه میز رایانه‌تان را هم تمیز نگه دارید.


نحوه تمیز کردن صفحه کلید

برای تمیز کردن صفحه کلید رایانه‌تان، اول رایانه را خاموش کرده و کابلش را از برق بکشید. بعد با کمک یک دستگاه فشار هوا، هر چیزی که زیر دکمه های صفحه کلید گیر کرده و چسبیده، بیرون بکشید.
حالا مقدار مساوی از آب و الکل را با هم مخلوط کرده و با کمک یک پارچه میکروفایبر، صفحه کلید را حسابی تمیز کنید. حتی می‌توانید با یک گوش پاک کن آغشته به الکل، لابلای کلید های صفحه کلید را تمیز کنید.
به گفته این محققان خوب است حالا که دست به کار شده‌اید، گوشی هوشمندتان را هم ضدعفونی کنید؛ گوشی‌های هوشمند مدام در دستمان است و همه‌جا همراه‌مان هستند و تحقیقات نشان داده‌اند گوشی‌های هوشمند هم به سادگی میزبان انگل‌های ای.کولای و استرپتوکوکوس می‌شوند.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15480 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11002 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2241 بازدید