2109
ترمیم دندان ها بدون درد و خونریزی

ترمیم دندان ها بدون درد و خونریزی

1397/02/01 بازدید314
نی نی سایت: محققان روشی برای ساخت دوباره دندان‌های پوسیده پیدا کرده‌اند که نیازی به روش‌های گران و دردناک ندارد. این درمان «پپتیدی»- که در آن زنجیره‌های آمینو اسیدی به آسیب مینای دندان متصل می‌شوند- ظاهرا می‌تواند فرسایش مینای دندان را ترمیم یا به قول محققان دانشگاه واشنگتن «شفا» دهد.
در این شیوه، مینای دندان به رشد دوباره ترغیب می‌شود؛ فرآیندی که قبلا، با از دست رفتن مینای دندان غیرممکن بود.
به گفته دکتر مهمت ساریکایا، سرپرست این تحقیقات، کانی‌زایی دوباره توسط پپتیدها، جایگزین سالمی برای روش‌های رایج بهداشت و درمان دندانی است.
این گروه از پروتئین‌هایی به نام «آملوژنین» استفاده کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین اجزا در درست کردن مینای دندان‌هایمان است. درمان جدید پپتیدی از ساختار آملوژنین‌ها الهام گرفته اما از پپتیدها به عنوان عنصر فعال این ترکیب استفاده شده است که وقتی به زخم یا آسیب ناحیه مینای دندان اضافه می‌شود، این محصول کمک به شکل گرفتن لایه محافظ جدیدی روی دندان می‌شود تا خود را با باقیمانده مینای دندان، ترمیم کرده و اتصال بسازد.
به گفته محققان، این تجربه در آزمایشگاه با موفقیت انجام شده است و قدم بعدی، امتحان کردن آن در محیط زنده دهان است. البته آنها امیدوارند و می‌گویند این روش بالاخره محقق خواهد شد و راهش را به قفسه داروخانه‌ها باز خواهد کرد!

منبع: NydailyNews

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید