2709
بعد از زایمان هم بدنتان را دوست داشته باشید

بعد از زایمان هم بدنتان را دوست داشته باشید

1397/01/26 بازدید637
يكي از مهم‌ترین دلايلی كه خانم‌ها نگران اوضاع بعد از زايمان خود هستند، شكل بدنشان است. بسياری از خانم‌ها نگران هستند كه اگر پس از زايمان خود فرم بدنشان به اوضاع قبلی برنگردد، باید چه كنند؟ در اين گزارش توصیه‌هایی از ده مادر موفق را كه به‌تازگی مادر شده‌اند، درباره كم كردن وزن پس از زايمان و تصورشان درباره شکل بدنشان بعد از داشتن فرزند را بخوانید.

حواستان به خودتان باشد

1. سراغ رژیم‌های که سریع اثر می‌کنند و فشار زیادی به بدنتان می‌آورند، نروید. توجه داشته باشيد كه شما به‌تازگی مادر شده‌اید و بايد ميزان خواب و تغذیه‌تان متعادل باشد. همچنين با آمدن يك فرزند جديد تا حدودی دچار استرس شده‌اید و نبايد بیش‌ازحد به شما استرس وارد شود. اگر نگران نگاه‌های دوستان هستيد و حرف مردم روی شما اثرگذار است، وقت بگذارید و به باشگاه بروید. با اين كار هم استرس‌های بيهوده را از خود دور می‌كنيد و هم بيش از آن مقدار وزنی كه به دست آورده‌اید، وزن از دست می‌دهید و روحیه‌تان به حالت اوليه بازمی‌گردد.
2. اگر وقت رفتن با باشگاه را نداريد با ورزش‌های کوچک‌تر در خانه شروع كنيد. دراز و نشست و حتی انجام كارهای خانه یقیناً برای شما مؤثر خواهد بود. تغييرات بزرگ زمان می‌برد پس عجله نکنید.
ترجیحاً هم سراغ آبمیوه نروید. مثلاً به‌جای نوشيدن يك ليوان آب‌پرتقال، خود پرتقال را بخوريد. با اين كار فيبر بيشتری به بدنتان رسانده‌ايد و فیبر برای مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد.

وزن كم كردن اولويت دوم باشد

3. یکی از تازه مادرها می‌گوید: «تا قبل از بچه‌دار شدن از ورزش كردن بيزار بودم، اما حالا متوجه شده‌ام كه با انجام بعضی ورزش‌ها احساس بهتری دارم و اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته‌ام دوباره به من برگشته است. علاوه بر اين می‌توانم بر استرس‌های زيادی كه با به دنيا آمدن فرزندم به من هجوم آورده‌اند، بهتر مقابله كنم.» توجه داشته باشيد كه انتظار جواب گرفتن سريع نداشته باشيد؛ صبر کنید و به‌مرورزمان بدن خود را بسازيد.
4. تا زمانی كه ازلحاظ ذهنی آماده نشده‌ايد، سراغ ورزش‌های سخت نرويد. توجه كنيد كه اولويت اول شما بايد نياز عاطفی فرزند تازه متولدشده‌تان باشد. اگر به لحاظ ذهنی آماده نباشيد، نتيجه‌ای را كه مورد انتظارتان است، نخواهيد گرفت. به‌علاوه اين كه دقت كنيد ورزش كردن بر رژيم گرفتن ترجیح دارد بنابراین هرگز مواد غذايي لازم را از بدن خود دور نگه نداريد. با اين كار به نوزاد خود آسیب‌های بی‌شماری می‌رسانید و به سلامت خودتان هم ضرر می‌زنید.

اين مواد را از خود دور كنيد

5. درست غذا بخوريد. حواستان باشد آنچه می‌خوريد در اصل آن چيزی است كه فرزندتان می‌خورد و اين يعنی بايد بيشتر به فكر خوردوخوراکتان باشيد. يكي از مادرها كه به‌تازگی ورزش را در كنار رژيم غذايی شروع كرده است، می‌گوید از وقتی كه شكر را از رژيم غذایی‌ام كنار گذاشته‌ام، سرعت كم كردن وزنم بهتر شده است و از اين اتفاق بسيار راضی هستم.
6. تمام مواد غذايی را كه ممكن است به بدن شما آسيب برساند، از خود دور كنيد و هله‌هوله‌ها را دور بريزيد! نوشابه، چيپس، انواع نوشیدنی‌های رژيمی و اقلام پرخطر خوراكی را از خود دور كنيد. اگر در روزهای اوليه پس از زايمان اشتياق زيادی به خوردن يكی از اين موارد داشتيد، با دقت آن‌ها را بخوريد! منظور از دقت، کم‌تر خوردن و توجه به ميزان كالری آن‌ها است.

نوزادتان را با خود شريك كنيد

7. خوب است اگر گاهی هنگامی كه به پیاده‌روی می‌رويد نوزاد خود را با خود همراه كنيد و اگر فرزند ديگری نيز داريد با هم به پیاده‌روی برويد. با اين كار هم روحيه شما بهتر خواهد شد و هم‌وزن از دست می‌دهید. نكته ديگر اين است كه با پیاده‌روی به تقويت عضلات خود كمك بزرگی می‌كنيد. بهتر است اين كار را حدود 45 دقيقه پيش از شام انجام دهيد و با خانواده خود در اين حال خوب سهيم شوید.
8. اگر می‌توانید كارت عضويت يك باشگاه ورزشی را بگيريد كه مهدکودک دارد و فرزندتان را همراه خود ببرید. با اين کار هم شما استرس كمتری برای دور بودن از فرزند خود داريد و هم فرزندتان چون در كنار شماست، آرامش بيشتری دارد. به‌علاوه در كنار او به تفريح بپردازيد و از اوقات خود بهترين استفاده را ببريد.

لباس‌های جديد را امتحان كنيد

9. پوشيدن لباس‌های جديد را امتحان كنيد. برای مثال اگر تا پيش از دوران بارداری و زايمان هميشه از شلوار جين با فاق متوسط استفاده می‌كرديد، حالا كه شكمتان بزرگ‌تر شده است، جین‌ فاق بلند بپوشید یا از روش‌های لباس پوشیدن در دوران بارداری استفاده کنید.
10. خود را دوست داشته باشيد. توجه كنيد كه شما حالا يك مادر هستيد و اگر در وهله اول عشق ورزيدن به خود را بلد نباشيد، هرگز قادر نخواهيد بود عاشق بودن را به فرزند تازه متولدشده‌تان بياموزيد. به‌جای انرژی منفی دادن به خود، به ياد داشته باشيد كه حالا همه كائنات شما را به‌عنوان يك مادر پرستش می‌كند و شما فردی را به جامعه هديه داده‌اید كه در آينده باعث حال بهتر شما و جامعه‌تان خواهد شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها