2709
 آووکادو در بارداری، بخوریم یا نخوریم؟

آووکادو در بارداری، بخوریم یا نخوریم؟

1397/01/26 بازدید4287
گاهی اوقات طبیعت بیش از حد کامل است. این را می‌شود با نشانه‌هایی دریافت کرد. به نظر می‌رسد مادر طبیعت با استفاده از علامت‌هایی به ما می‌گوید که کدام خوراکی‌ها برای کدام بخش بدن مفید هستند. مثلا اگر دنبال بهبود عملکرد مغز هستید، گردوها می‌توانند به شما کمک کنند. این شباهت ساده می‌تواند نشانه طبیعت تلقی شود. یا مثلا اگر مشکل نعوذ دارید، متخصصان به شما خوردن موز را پیشنهاد می‌کنند. طبق همین الگو، اصلا عجیب نیست اگر به زنان باردار توصیه شود بیشتر آووکادو بخورند. این میوه‌ سبزرنگ بامزه، که هسته‌ قهوه‌ای رنگی در مرکز خود دارد، به خاطر شکل خاص خود بارداری را به یاد می‌آورد و اگر به نشانه‌های طبیعت توجه کنیم، متوجه می‌شویم که ممکن است طبیعت آن را برای مادران باردار ساخته باشد.

پر از خاصیت

مفید بودن آووکادو برای بارداری حقیقت دارد. آووکادو یک میوه‌ی بسیار مفید است، مخصوصا برای بارداری. آووکادو سرشار از موادی است که برای بارداری مفید هستند. مثلا منبع بسیار خوبی از فیبرهای رژیمی، چربی‌های مفید و منبعی عالی برای فولات است. همین است که آن را اینقدر برای بارداری مفید می‌کند. فولات یکی از مهم‌ترین مواد لازم بدن در بارداری است و متخصصان مکمل‌های دارای فولات را برای زنان باردار تجویز می‌کنند.

یک میوه‌ منحصر به فرد

نتایج مطالعات، خوردن آووکادو در دوران بارداری را بسیار توصیه می‌کنند. مطالعه‌ای که در مجله‌ی «نوترینت» منتشر شده، به نقش آووکادو در رژیم غذایی زنان باردار پرداخته. طبق این مطالعه، آووکادو در میان میوه‌های و سبزی‌های دیگر برای بادار منحصر به فرد است و هیچ سبزی یا میوه‌ای چنین تاثیری ندارد. در یک وزن مشخص، آووکادو نسبت به سایر میوه‌ها یا سبزی‌ها دارای مقدار بسیار بیشتری فولات و پتاسیم است. جالب است که این دو ماده معمولا در رژیم غذایی مادران کمتر مصرف می‌شود و بنابر این اضافه کردن آووکادو به رژیم غذایی می‌تواند این کمبودها را جبران کند.
آووکادو همچنین دارای مقادیر بالاتری از ترکیبات غیرضروری مثل فیبر، چربی‌های مونوی غیر اشباع و آنتی‌اکسیدان‌های محلول در چربی است که تمام این‌ها به طور مستقیم با سلامت مادر، بهبود شرایط زایمان و کیفیت شیر مادر مرتبط است.

مصرف آووکادو در بارداری

برنامه‌ اصلاح رژیم

در حال حاضر برنامه‌ اصلاحی رژیم غذایی در کشور آمریکا فقط برای افراد دو سال به بالا تدوین شده است اما الان ثابت شده که رژیم غذایی مادر در دوران بارداری و شیردهی می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت مادر و نوزاد داشته باشد. این توصیه‌ها تدوین شده و قرار است از سال 2020 در دستور کار قرار بگیرد. در این برنامه فواید آووکادو برای سلامت مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل شده که آیا باید در دستورالعمل تغذیه‌ای قرار بگیرد یا نه. نویسندگان این برنامه می‌گویند: «آووکادو از نظر مواد مغذی و مفید، گیاهی منحصر به فرد است که حاوی بسیاری از مواد مغذی خیاتی برای سلامت مادر، رشد جنین و سلامت نوزاد است.»
در این دستورالعمل قرار است یک رژیم مدیترانه‌ای شبیه سازی شود که در آن فیبر و آنتی‌اکسیدان به مقدار زیاد وجود دارد. این رژیم برای کاهش بیماری‌ها در اکثر جوامع، مخصوصا جمعیت باردار یا شیرده تاثیر زیادی خواهد داشت. طبق این خلاصه آووکادو طیف وسیعی از مواد غذایی مفید را ارائه می‌دهد که می‌تواند تاثیر فراوانی در رژیم غذایی غنی از مواد مغذی داشته باشد. آوودکادو می‌تواند در هر سه دوران قبل از بارداری، هنگام باداری و شیردهی توصیه شود و تاثیر فوق‌العاده‌ آن به گفته متخصصان به سرعت قابل مشاهده خواهد بود.

چند آووکادو در روز می‌توانم بخورم؟

دکتر اندرو اور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می‌گوید: «شما نمی‌توانید بیش از حد آووکادو بخورید. آووکادو حاوی چربی‌های خوب (چربی‌های حاوی امگاها)، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر هستد. آن‌ها به تنهایی می‌توانند به عنوان یک غذای کامل مصرف شوند. به علاوه می‌توانید آن‌ها را در اسموتی‌ها، دسرها، سس‌ها و دیگر شکل‌ها در کنار غذای اصلی مصرف کنید یا در سالاد بریزید. آووکادو برای صبحانه هم عالی است. اما باید در خوردن آن تعادل را رعایت کنید. خوردن یک یا دو آووکادو در روز می‌تواند کافی باشد. البته حتما قبل از مصرف آن با پزشک خود صحبت کنید.»
دکتر اور می‌گوید: «در طب سنتی چینی آووکادو را به عنوان تغذیه کننده‌ رحم و کودک می‌شناسند. آووکادو قطعا باید در دوران بارداری مصرف شود. این غذایی عالی برای باردارهاست.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها