2109
دانشمندان اوتیسم را با یک داروی صدساله معکوس کردند

دانشمندان اوتیسم را با یک داروی صدساله معکوس کردند

1393/03/28 بازدید1022

 محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو حین آزمایش‌های انجام‌شده روی نظریه‌ای جدید مبنی بر این که اوتیسم پیامد ارتباط‌های سلولی غیرنرمال است، متمرکز شدند و دریافتند نوعی داروی یکصد ساله را می‌توان برای معکوس‌کردن علائم این اختلال به کار برد.

این دارو توانست سیگنال‌دهی سلولی نرمال را در مدل‌های موش مبتلا به اوتیسم بازیابی و علائم این اختلال عصبی را در سوژه‌های حیوانی معکوس کند.

دانشمندان در مطالعات خود روی داروی «سورامین» متمرکز شدند. این دارو که مهارکننده معروفی برای سیگنال‌دهی purinergic است، در سال 1916 ساخته شد و برای درمان trypanosomiasis یا بیماری خواب افریقایی که نوعی بیماری انگلی است، به کار می‌رود.

با این حال، در آزمایش‌های انجام‌شده فواید رفتاری و زیستی سورامین مداوم و پیشگیرانه نبود و اعمال دز منفردی از آن روی موش‌ها حدود پنج هفته کارآمد بود. همچنین این دارو را نمی‌توان به مدت طولانی مصرف کرد زیرا می‌تواند منجر به کم‌خونی یا اختلال در عملکرد غده آدرنال (فوق‌کلیوی) شود.

با این حال، یافته‌های این مطالعه دانشمندان را برای شروع آزمایش بالینی روی کودکان مبتلا به اوتیسم به اندازه‌ کافی متقاعد کرده و آن‌ها امیدوارند این آزمایش را اواخر سال جاری میلادی آغاز کنند.

 

جزئیات این مطالعه در مجله Translational Psychiatry منتشر شده است.

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8312 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5996 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15066 بازدید