2109
نوزادانی که شبیه پدرشان هستند، سالمترند

نوزادانی که شبیه پدرشان هستند، سالمترند

1396/12/27 بازدید2297
نی نی سایت: شاید از این خبر خوش‌تان نیاید اما وقتی بدانید این خبر صرفا یک یافته علمی است و نتیجه یک تحقیق مفصل است، احتمالا نظرتان عوض می‌شود: در برخی محیط‌ها و شرایط خاص، نوزادانی که بیشتر به پدرشان شباهت دارند، با نزدیک شدن به یک‌سالگی مشخص می‌شود سالم‌تر هستند!
با اینکه شکل چهره شما اصولا تاثیری بر تخمین میزان سلامت شما ندارد، اما محققان حدس می‌زنند شباهت نزدیک فرزند به پدر، پدران را ترغیب می‌کند وقت بیشتری با فرزندشان سپری کنند و به همین خاطر، کودک نفع بیشتری از این ارتباط می‌برد و سالم‌تر است.
به گفته محققان، پدرها به انگیزه بیشتری برای مشارکت در بزرگ کردن فرزند نیاز دارند؛ به خصوص در خانواده‌های از هم گسیخته که پدر و مادر جدا از هم زندگی می‌کنند.
سالومون پولاچک از دانشگاه بینگهامتون نیویورک، یکی از محققانی است که در این پژوهش شرکت داشته و می‌گوید: «پدران نقش مهمی در بزرگ کردن کودک دارند که این تاثیرگذاری، خود را در سلامت کودک نشان می‌دهد».
گفتنی است این مطالعه صرفا بر روی خانواده‌هایی انجام شده که پدر و مادر جدا از هم زندگی می‌کنند و منزل مشترک ندارند اما 456 خانواده در این پژوهش شرکت داشته‌اند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید