2109
ایده‌های زیبای گل‌آرایی برای سفره هفت‌سین 97

ایده‌های زیبای گل‌آرایی برای سفره هفت‌سین 97

1396/12/28 بازدید2462
گل های لاله، سنبل و بنفشه از سال‌های دور پیام‌آوران سرسبز فصل بهار محسوب می‌شدند. استفاده از این گل ها برای گل آرایی سفره هفت سین، ظاهری شاداب و بهاری به خانه شما می‌دهد. این گل ها علاوه بر المان‌هایی زیبا برای تزئین سفره هفت‌سین از بهترین هدیه‌ها برای دوستان و آشنایان در ایام نوروز به‌حساب می‌آیند. برای آشنایی با ایده‌هایی جذاب برای گل آرایی منزل و گل آرایی سفره هفت سین زیبایتان در ایام نوروز با ما همراه شوید.

1. گل آرایی با استفاده از روزنامه خارجی

یکی از ساده‌ترین ایده‌ها برای گل آرایی پیچیدن گل ها در کاغذ است. برای انجام این کار می‌توانید چند شاخه گل سنبل را درون یک برگ بزرگ روزنامه خارجی، کاغذ کادو یا کاغذ گراف بپیچید و آن را با نوارهای تزئینی مثل روبان تزئین کنید. از این نوع تزئین می‌توانید برای هدیه دادن گل های نوروزی به دوستان خود استفاده کنید.

2. برای تزئین هفت سین‌تان گلدان بسازید

اگر دوست دارید تعداد زیادی گلدان برای تزئین هفت سین یا هدیه دادن به دوستان خود داشته باشید، می‌توانید از ظروف یک‌بارمصرف یا شیشه‌های ترشی و مربا استفاده کنید. شیشه‌های یک اندازه را جدا کرده، آن‌ها را به‌دلخواه خود، با کاغذهای رنگی، پارچه یا کاغذ گراف تزئین کنید. حالا می‌توانید از آن‌ها برای کاشتن سنبل، لاله یا گل های بنفشه استفاده کنید.

 

3. درِ منزل خود را با گل های نوروزی گل آرایی کنید

از جالب‌ترین ایده ها برای خوش‌آمد گویی به بهار استفاده از گل های تزئینی بر روی در خانه است. برای انجام این کار می‌توانید یک بطری پلاستیکی را به درازا بریده و درون آن را با اسفنج خیس بپوشانید. دور بطری را با پارچه‌ها و نخ‌های رنگی تزئین کنید و گل های لاله یا سنبل خود را درون آن بگذارید. حالا می‌توانید این گلدان زیبا را بر در خانه خود بیاویزید.

4. تزئین هفت سین با گلدان های کوچک

برای داشتن تعدادی زیادی گلدان کوچک سنبل توانید چند هفته زودتر از نوروز دست‌به‌کار شوید. به بازار رفته و تعدادی پیاز گل سنبل و گلدان های کوچک خریداری کنید. پیازها را درون گلدان ها کاشته و به‌موقع آبیاری کنید تا برای نوروز خود سنبل‌های رنگارنگ و زیبایی داشته باشید. فراموش نکنید که محل نگهداری گل سنبل نباید زیاد گرم باشد.

 

5. گل آرایی منزل با گلدان‌های شیشه‌ای

گل های لاله از دیگر نمادها و پیام‌آوران فصل بهار هستند. گل های لاله را می‌توانید درون گلدان‌های بلند شیشه‌ای قرار دهید. چندرنگ گل لاله در یک گلدان شیشه تزئین سفره هفت سین بسیار زیبایی خواهد بود، اما برای زیباتر کردن گل آرایی منزل خود می‌توانید مقداری سنگ‌ریزه، ماسه یا مهره سنگی درون گلدان بریزید تا شاخه‌های گل ها و یا خاک زیر آن چندان مشخص نباشد.

6. گل آرایی منزل با حلقه‌های گل

حلقه گل از دیگر آویزهای مناسب برای گل آرایی منزل شماست. برای درست کردن حلقه‌ای از گل های لاله، می‌توانید از سیم‌های مفتولی استفاده کنید. با استفاده از یک سیم مفتولی ضخیم، حلقه‌ای به‌اندازه دلخواه بسازید. یک قطعه اسفنج فشرده را درون مفتول فروبرده و با چسب ثابت کنید. حالا می‌توانید گل ها را درون اسفنج فروبرده و به سلیقه خودتان تزئین کنید. برای پوشاندن حلقه فلزی و اسفنج می‌توانید از شاخه‌های چوب یا برگ و شاخه‌های سبز استفاده کنید. این حلقه گل، آویز مناسبی برای تزئین در خانه شما در ایام نوروز خواهد بود.

7. تزئین هفت سین با شانه تخم‌مرغ

شانه تخم‌مرغ می‌تواند یک تزئین ارزان‌قیمت برای هفت سین شما باشد. قسمت کوچکی از شانه تخم‌مرغ را به شکل دلخواه ببرید به‌طوری‌که چهار یا پنج جای تخم مرغ خالی داشته باشید. قسمت‌های خالی را یکی در میان با نایلون‌های کوچک بپوشانید و کمی خاک درون آن بریزد. حالا می‌توانید نشای بنفشه یا گیاهان دیگری را درون آن بکارید. بعد از سبز شدن گیاهان قسمت‌های خالی را با تخم مرغ های رنگی پرکرده و سر سفره هفت سین قرار دهید.

8. گل آرایی گل های نوروزی با استفاده از پاکت

پاکت‌های کاغذی یا پلاستیکی می‌توانند لوازم خوبی برای جابه‌جایی گل ها و گل آرایی هفت سین باشند. یک پاکت مناسب پلاستیکی یا کاغذی انتخاب کرده و گل های لاله یا سنبل خود را درون آن بکارید. این پاکت‌های زیبا علاوه بر تزئین سفره هفت سین، هدیه مناسبی برای دوستان شما خواهند بود.


9. تزئین سفره هفت سین با استفاده از لانه

گل های بنفشه از بهترین گل ها برای گل آرایی منزل و حیاط منزل شما برای نوروز هستند. برای استفاده از گل های بنفشه در تزئین سفره هفت سین می‌توانید تعدادی شاخه باریک درخت را انتخاب کرده و با استفاده از آن‌ها یک لانه پرنده بسازید. درون لانه را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید و پس از پر کردن آن با خاک، بنفشه‌هایی را که از قبل تهیه‌کرده‌اید داخل گلدان لانه‌ای خود بکارید.

10. تزئین هفت سین با سبدهای بنفشه

استفاده از سبد برای کاشت گل­ها و تزئین سفره هفت سین می‌تواند ظاهری فانتزی و زیبا به هفت سین شما بدهد. برای این کار می‌توانید از سبدهای پلاستیکی سفید یا سبد های حصیری استفاده کنید. داخل سبد را با کیسه‌های پلاستیکی ضخیم بپوشانید و بعد از پر کردن آن باکمی خاک، گل های خود را درون سبد بکارید. سبد گل بنفشه می‌تواند یکی از زیباترین گل آرایی‌های بهاری برای تزئین هفت سین شما باشد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8193 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5906 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15059 بازدید