2109
راه حل‌های روانشناسان برای دعواهای زن و شوهری در عید

راه حل‌های روانشناسان برای دعواهای زن و شوهری در عید

1396/12/22 بازدید1208
شاید باورتان نشود اما تعطیلات عید یکی از پردعواترین روزهای زن و ‌شوهر‌ها در سال است. مشاوران خانواده در نیمه دوم فروردین روزهای شلوغی دارند. دعواهای معمول زن و شوهرها در این روزها در مورد موضوعاتی مثل این است: تقسیم ساعت ها یا روزهایی است که با خانواده دو طرف می‌گذرد، رفتار همسر در مهمانی‌ها و رفتار عضوی از خانواده همسر در مهمانی‌ها. با این دعواهای فرسایشی چه کار کنیم؟

با توافق پیشگیری کنید

از همان اول ازدواج یا اگر نکردید روزهای قبل از تعطیلات در مورد تقسیم عادلانه ساعت‌ها یا روزهایتان برای رفتن پیش این خانواده و آن خانواده توافق کنید. لطفا یک دنده نباشید و حواستان به طرف مقابل هم باشد. مثلا اگر خانواده هر دو نفرتان در شهرستان است می‌توانید تعطیلات را به دو هفت روز تقسیم کنید. هفت روز را در یک خانواده و هفت روز دیگر را در خانواده دیگر بگذرانید.

حرف دیگران را به پای همسرتان ننویسید

اگر از خانواده همسرتان حرفی شنیدید که رنجیدید آن را به پای همسرتان ننویسید. نه گلایه شما از همسرتان منطقی است و نه توقعتان برای پاسخ گفتن به آن حرف توسط همسرتان.

از حرف رنجاننده دفاع نکنید

اگر خانواده شما حرف رنجاننده‌ای به همسرتان زده‌اند وکیل مدافع آن حرف نشوید. با همسرتان همدلی کنید و بگویید رنجشش را می‌فهمید اما مسوولیت آن حرف یا رفتار را به عهده نگیرید.


دعواهای زن و شوهری

رازدار باشید

بسیاری از دعواها به خاطر فاش کردن رازهای خانه در مهمانی‌ها پیش می‌آید. حریم خانه را حفظ کنید و رازدار باشید.

در خانه تقسیم کار کنید

روزهای تعطیلات عید کلیشه‌های رایج بیرون از خانه رفتن عوض می‌شود و شما و همسرتان بیشتر با همید. در مورد نگهداری یا بازی کردن با بچه، در مورد کارهای خانه یا آماده شدن برای مهمانی گرفتن یا رفتن تقسیم کار کنید. جنگ اول به از صلح آخر.

تفریح داشته باشید

اگر تعطیلات عید را بیش از حد به خانه یا دید و بازدید اختصاص دهید احتمال دعوا بیشتر می‌شود. از فضای خانه بیرون بزنید و تفریح داشته باشید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید