2709
 راهنمای خرید کلاه گیس مناسب چهره شما

راهنمای خرید کلاه گیس مناسب چهره شما

1396/12/19 بازدید3241
امروز روز جهانی کلاه‌گیس است. به بهانه این روز سراغ نکاتی رفته‌ایم که هنگام خرید کلاه گیس باید در نظر داشته باشید؛ اینکه کدام مدل به صورتتان بیشتر می‌آید، کدام رنگ زیباترتان می‌کند و غیره. این شما و این راهنمای خرید کلاه گیس زنانه.

موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس زنانه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:
  • شکل دادن به کلاه گیس زنانه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید موها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید. مدت‌زمانی که کلاه‌گیس طبیعی فرمش را حفظ می‌کند، بیشتر از حفظ فرم کلاه‌گیس مصنوعی است.
  • کلاه‌گیس‌هایی که نوار جلویی دارند علاوه بر بهتر ماندن روی سر کمک می‌کنند موهای دور صورتتان فرمی طبیعی پیدا کنند.
  • موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم موهای کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.
  • اگر به دلیل شیمی‌درمانی موهایتان را ازدست‌داده‌اید ضمن اینکه برایتان آرزوی سلامتی کامل و هر چه سریع‌تر می‌کنیم باید بگوییم با توجه به اینکه تا کمتر از شش ماه دیگر موهایتان برمی‌گردند، لزومی ندارد پولتان را صرف خرید کلاه‌گیس طبیعی کنید، چون قیمتش به‌مراتب بیشتر از کلاه‌گیس مصنوعی است.

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

سبک زندگی‌تان شلوغ و پرتحرک است یا آرام و کم‌تحرک؟ کلاه‌گیسی می‌خواهید که بتوانید سریع روی سرتان بگذارید و نیاز به رسیدگی نداشته باشد یا دوست دارید برای مدل دادن به آن وقت بگذارید؟ تعیین سبک زندگی در انتخاب کلاه گیس زنانه تأثیر زیادی دارد. برای مثال اگر ورزش می‌کنید باید دنبال کلاه‌گیسی باشید که موقع حرکت ثابت بماند و جابه‌جا نشود. قبل از خرید با کلاه‌گیس خم شوید و در زاویه‌های مختلف حرکت کنید تا مطمئن شوید در تمام این زاویه‌ها، کلاه‌گیس خوب به نظر می‌رسد.

انتخاب بر اساس فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه بر اساس فرم صورت درست به‌اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می‌آید و مدل دیگری جذابتان نمی‌کند. برای اینکه بدانید کدام کلاه‌گیس به کدام صورت می‌آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.
صورت گرد: برای صورت گرد موهای کوتاه و شلوغ ایده آل هستند. همچنین اگر موها بخشی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر به نظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه‌هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.
صورت بیضی: برای این صورت سراغ مدل‌های به‌اصطلاح مصری به همراه چتری بروید. اگر دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، سراغ مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.
صورت مربعی: برای صورت مربعی سراغ کلاه‌گیس‌هایی را بگیرید که تیزی چانه‌تان را ملایم‌تر نشان دهد. بهتر است فرق این کلاه‌گیس‌ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خودش اختصاص دهد.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

ممکن است با ورود به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خیلی از رنگ موهای خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می‌کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید. ضمن اینکه می‌توانید بر اساس تناژ رنگ پوستتان سراغ انتخاب کلاه‌گیس زنانه بروید. رنگ پوست معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. یک راه ساده برای اینکه تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد است یا گرم این است که ببینید زیورآلات طلایی‌رنگ بیشتر به شما می‌آیند یا نقره‌ای؟ اگر گزینه اول در موردتان درست است، تناژ پوستتان گرم است و برعکس.

تناژ پوست گرم: اگر رنگ پوستتان خنثی است می‌توانید به‌راحتی سراغ بلوند عسلی، قهوه‌ای، مسی و رنگ‌هایی با تناژ قرمز بروید.
تناژ پوست سرد: اگر رنگ پوستتان سرد است می‌توانید سراغ بلوند پلاتینی، مشکی پرکلاغی یا قرمز آتشین بروید.

بودجه‌بندی کنید

سؤال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است که قرار است چقدر هزینه کنید و چه میزان بودجه دارید؟ هرچقدر بودجه‌ای که در نظر گرفته باشید کمتر باشد، قدرت خرید کلاه گیس زنانه با موی طبیعی هم کمتر خواهد شد و باید به سمت موی مصنوعی بروید. بعد از مشخص شدن بودجه مراحل زیر را انجام دهید.

اندازه‌گیری دور سر

قبل از خرید کلاه گیس زنانه باید دور سرتان را اندازه بگیرید، این اندازه‌گیری به‌خصوص برای خرید آنلاین به کارتان می‌آید. برای اندازه‌گیری به ترتیب زیر عمل کنید:
یک متر پارچه‌ای بردارید و آن را دور سرتان بپیچید. باید سر متر را از وسط پیشانی‌تان تنظیم کنید و آن را دور سر و به سمت پایین بکشید و به نقطه‌ای که شروع کرده‌اید برگردید. منظور از سمت پایین، جایی است که کلاه‌گیس تمام می‌شود؛ جایی در حدود پایان خط رویش مو. متر را نباید از روی گوش‌ها رد کنید؛ بلکه باید بالای گوش قرارش دهید. معمولاً متوسط اندازه دور سر حدود 56 سانتی‌متر است. اگر اندازه خیلی کمتر یا بیشتر شد احتمالاً روش اندازه‌گیری‌تان اشتباه است.

اندازه گیری دور سر برای خرید کلاه گیس

بپوشید تا مطمئن شوید

آن‌قدر که خرید حضوری کلاه گیس زنانه کارکرد دارد، خرید آنلاین مناسب نیست چون باید کلاه‌گیس را روی سرتان بگذارید و از راحتی آن مطمئن شوید. منظور از راحتی این است که کاسه کلاه‌گیس جمجمه را در بربگیرد؛ اما باعث اذیت شدن آن نشود.
  • بسیاری از کلاه‌گیس‌ها نواری دارند که می‌توان از طریق آن اندازه‌شان را تنظیم کرد؛ اما بهترین انتخاب، کلاه‌گیسی است که بدون نیاز به تنظیم به‌خوبی روی سر بنشیند و اندازه‌ دور آن با اندازه دور سرتان یکی باشد.
  • چنانچه به دلیلی موهایتان را ازدست‌داده‌اید، یک محافظ زیر کلاه‌گیس بگذارید تا مبادا باعث خارش پوستتان شود.
  • اگر باوجود موهای خودتان و به دلیل ریزش بخشی از آن‌ها قرار است کلاه‌گیس را روی سر بگذارید، دقت داشته باشید که گیره یا شانه آن طوری نصب‌شده باشد که در دید نباشد.
  • از گارانتی تعویض کلاه‌گیس مطمئن شوید. بعضی کلاه‌گیس‌ها در دقایق اول باعث بروز حساسیت نمی‌شوند و باید کمی زمان بگذرد تا از عدم بروز حساسیت مطمئن شوید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5241 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14767 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3834 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3809 بازدید