2109
چگونه زنان باردار می توانند از تردمیل استفاده کنند؟

چگونه زنان باردار می توانند از تردمیل استفاده کنند؟

1396/12/16 بازدید2916

آیا قبل از بارداری فعال بوده‌اید یا خیر؟ ورزش در زمانی که باردار هستید برای شما و نوزاد مناسب است، و می‌تواند به شما در کاهش وزن و زیبایی بدن بعد از زایمان کمک کند. پیاده‌روی یک تردمیل، یکی از فعالیت‌های هوازی است که زنان باردار می‌توانند آن را انجام دهند تا در فرم مناسب بمانند. استفاده از تردمیل راحت است، زیرا تردمیل خوب سطوح مختلفی از برنامه‌های ورزشی (ساده، متوسط و سخت) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به طور کلی هر زمان از دوره بارداری باید برنامه ورزشی متفاوتی همراه باشد، این مورد باید زیر نظر پزشک و مربی ورزشی انجام شود.

شدت

"اعتدال" یک اصطلاح است که اغلب با مشاوره در مورد راه رفتن در حین بارداری همراه است. MedlinePlus می‌گوید: در زمان بارداری باید به اعتدال ورزش کرد، پیاده روی و دویدن باید بر اساس مقطع زمانی بارداری و آمادگی بدنی و ذهنی مادر باشد. اگر قبل از بارداری ورزش نمی‌کردید درست است که شروع تمرین‌ها را به آرامی شدت پایین انجام دهید. در مقاله خود برای انجمن بهداشت و تناسب اندام IDEA، "ورزشکاران باردار" نشان می‌دهد که زنانی که قبل از بارداری ورزشکار بوده‌اند، می‌توانند از سطوح ورزشی شدیدتری بر روی تردمیل استفاده کنند، اما این میزان شدت بین افراد مختلف متفاوت خواهد بود و باید تحت نظارت پزشک باشد.

فرکانس

اگر از ابتدا شروع کرده‌اید، سه بار در هفته با زمان 30 دقیقه با یک تردمیل راه رفتن را امتحان کنید، حداقل یک روز برای تمرین پیاده‌روی بگذارید. همانند استفاده از هر لوازم ورزشی ، قبل از شروع تمرین 5 دقیقه خود را گرم کنید و سپس 5 دقیقه بعد از پایان تمرین خود را خنک کنید. اگر قبل از اینکه باردار شوید، به طور مرتب ورزش می‌کردید، فرکانس تمرین خود را در حین بارداری حفظ کنید. همانطور که در سه ماهۀ اول پیشرفت می‌کنید، احتمالا راحتی و سطح انرژی شما به چالش کشیده خواهد شد. سوزان شولزبرگ در کتاب 2008 خود، «زنان باردار فعال»، می‌نویسد که مادران هر کدام به مدت حداقل دو روز در هر هفته به مدت طولانی بهتر است از تردمیل استفاده کنند.

تکنیک

یک ویژگی راه رفتن بر روی تردمیل، این است که تعادل شما ممکن است کمی کاهش یابد، زیرا مرکز جاذبه بدن شما در طول دوره بارداری تغییر می‌کند. ریل‌های کنارین تردمیل می‌توانند مفید باشند تا از دست دادن تعادل خود جلوگیری شود. بر روی آنها تکیه نکنید، فقط از آنها برای کمک به حفظ تعادل خود استفاده کنید. اگر بدون استفاده از دستگیره‌ها احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید تمرین با شدت بیشتر را انجام دهید.

اقدامات احتیاطی را رعایت کنید

در حین بارداری حتما با پزشک خود درباره استفاده از تردمیل مشورت کنید. مهم است قبل از استفاده، از عملکرد و ویژگی‌های تردمیل آگاه شوید تا بدانید چگونه به بهترین نحو باید از آن بهره‌مند شوید. این مورد می‌تواند با انتخاب دقیق در زمان خرید تردمیل مناسب انجام شود. تمرین‌های خود را با شدت و سرعت پایین شروع کنید و حتما از اتصال گیره اضطرار از یک طرف بر روی تردمیل و از طرف دیگر بر روی قسمتی از لباس خود اطمینان حاصل کنید. همچنین مهم است که از کفش و لباس مناسب در هنگام استفاده از تردمیل نیز برخوردار شوید. مارک و لیزا فنتون در کتاب 2004 خود، "راه رفتن از طریق بارداری و فراتر از آن" توصیه می‌کنند اگر در زمان استفاده از خستگی، سرگیجه، گرفتگی قلب یا درد در لگن یا پشت احاس ناراحتی کردید، به طور کامل ورزش کردن را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید