2109
عید 97 زیاد آجیل بخورید تا سرطان روده نگیرید

عید 97 زیاد آجیل بخورید تا سرطان روده نگیرید

1396/12/15 بازدید1849
نی نی سایت: محققان دانشگاه Yale می‌گویند مغزها و آجیل می‌تواند سرطان روده را شکست دهد؛ پس عید 97 تا می‌توانید، آجیل بخورید!
بنا به ادعای این گروه، مغزهایی مثل بادام، گردو، فندق، بادام زمینی و گردوی آمریکایی ریسک عود سرطان روده بزرگ را به شدت کاهش می‌دهد. برای این آزمایش، پژوهشگران با دنبال کردن وضعیت 826 بزرگسال مبتلا به سرطان روده بزرگ درجه 3 برای 5/6 سال بعد از جراحی و شیمی درمانی، متوجه شدند 42 درصد از کسانی که در هفته حداقل دو وعده 30 گرمی آجیل مصرف کرده‌اند، بدون اثری از بیماری بهبود یافتند و 57 درصد این افراد هم در روند کلی بهبودی‌شان پیشرفت داشتند.
البته بر اساس این پژوهش مشخص شد مصرف مغزهای درختی نسبت به مغزهای زمینی، می‌تواند روند بهبودی بدون بیماری را به 46 درصد افزایش دهد.
اما هنوز پژوهشگران نمی‌دانند نقش دقیق آجیل در پیشگیری از عود سرطان روده بزرگ چیست و احتمال می‌دهند مصرف آجیل با رفع احساس گرسنگی، مانع از مصرف بیشتر کربوهیدارت و سایر غذاهایی است که معمولا افراد کم‌درآمد مصرف می‌کنند.
البته قبلا هم تحقیقات دانشمندان نشان داده بود مصرف روزانه یک مشت آجیل می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های زیادی- از سرطان تا بیماری های قبلی- را کاهش دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید