2109
خوابیدن کنار نوزاد 7 ماهه افسرده تان می‌کند!

خوابیدن کنار نوزاد 7 ماهه افسرده تان می‌کند!

1396/12/15 بازدید1221
نی نی سایت: بعد از زایمان شاید دوری از نوزاد برایتان سخت باشد و ممکن است حتی موقع خواب دوست داشته باشید کنار فرزندتان بخوابید یا احساس کنید او در خواب هم نیاز به مراقبت شما دارد. با تمام این حرف‌ها سعی کنید تا 6 ماهگی نوزاد کنار او بخوابید و بعد از آن رختخواب تان را جدا کنید چون محققان می‌گویند مادرانی که بعد از 6 ماهگی فرزندشان در رختخواب مشترک با او می‌خوابند، دو برابر دیگر مادرها در معرض افسردگی قرار می‌گیرند.
بر اساس این مطالعه که در دانشگاه پن استیت انجام شده، مادرانی که برای مدت طولانی در رختخواب مشترک با فرزندشان می‌خوابند، مدام نگران خواب فرزندشان هستند. به این ترتیب خواب شبانه خوبی نخواهند داشت و در مقابل افسردگی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.
البته افسردگی بعد از زایمان به خاطر تغییرات هورمونی و شرایط پیچیده‌ای که بعد از تولد نوزاد در زندگی پیش می‌آید، تا حدودی طبیعی است و مادرانی که کنار فرزندشان می‌خوابند و این کار را تا بعد از 6 ماهگی او هم ادامه می‌دهند، 2 برابر دیگران در معرض افسردگی جدی پس از زایمان قرار دارند و علائمی مثل ناامیدی، گریه بی‌اختیار و حتی افکار خشونت‌‌بار زندگی‌شان را تهدید می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16315 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11563 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2573 بازدید