2109
می‌خواهید فرزندتان سالم باشد؟ زودتر ازدواج کنید

می‌خواهید فرزندتان سالم باشد؟ زودتر ازدواج کنید

1396/12/13 بازدید335
نی نی سایت: شاید فکر کنید سبک زندگی، عادات غذایی و ورزش کردن از مهم‌ترین عوامل موثر در زندگی سالم و دور از بیماری است اما محققان اخیرا متوجه شده‌اند سن پدر هم در کیفیت زندگی فرد موثر است و می‌گویند: داشتن یک پدر پیر می‌تواند از کیفیت زندگی شما کم کند! پس اگر دوست دارید بعد از ازدواج، فرزند سالمی داشته باشید، سریع تر ازدواج کنید!
مطالعات بر روی موش‌ها نشان داده نوزاد موش‌های نر بزرگتر، نسبت به نوزادهایی که پدر جوان‌تری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری صرع، اتیسم و برخی از انواع سرطان ها قرار دارند.
به گزارش نی نی سایت و بر اساس پژوهشی که در بن آلمان انجام شده، این یافته‌ها بر اساس زندگی جوندگان به دست آمده و می‌تواند درباره انسان هم صادق باشد.
به گفته این پژوهشگران، مدت‌هاست به زنان درباره سن بارداری هشدار می‌دهند که هرقدر سن مادر بالاتر باشد، ریسک بروز مشکلات و بیماری ها در فرزندشان افزایش می‌یابد اما حالا نتایج روبه افزایشی می‌بینیم که احتمال می‌دهند پدران هم بر سلامت فرزندشان تاثیرگذارند.
بر اساس این مشاهدات، DNA اسپرم مردان مسن، درست مثل DNA بافت گرفته شده از فرزندشان، دچار تغییرات اپی ژنتیک (پس از تولد) مشابه می‌شود که ناشی از شیوه‌های سبک زندگی است.
بنا بر ادعای این محققان آلمان، می‌توان گفت سن والدین می‌تواند بر کیفیت و طول عمر فرزندان تاثیرگذار باشد اما هنوز نمی‌توان نتایج این مطالعات جدید را به انسان ها تعمیم داد و هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16272 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11539 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

22 ساعت پیش
|
1933 بازدید