2109
از اعتراض شیلا خداداد تا #حمایتکنیم معروف‌های اینستاگرام

از اعتراض شیلا خداداد تا #حمایتکنیم معروف‌های اینستاگرام

1396/12/09 بازدید1166
نی نی سایت: صفحه اینستاگرام هر کسی مثل مسواک می‌ماند و شخصی است. فقط مال خود خودش.اختیارش هم دست خودش است، می‌تواند هر چقدر دلش خواست از نیم‌رخ و تمام رخ و تمام قدش عکس بگذارد و مدام قربان صدقه خودش برود و... که خدا را شکر نمونه داخلی و خارجی‌اش همه اینستاگرام را برداشته است. اما هستند کسانی که از این صفحه شخصی سود جمعی می‌برند. یعنی هم دغدغه شخصی دارند و هم دغدغه اجتماعی. هم عکسهای تمام رخ و نیم‌رخ و تمام قد می‌گذارند هم به مسائل دور و اطرافشان بی‌تفاوت نیستند. حالا فرقی هم نمی‌کند ستاره سینما و تلویزیون و دنیای ورزش باشد یا یک اینفلوئنسر و یا حتی یک آدم معمولی مثل بقیه هفتاد و خورده‌ای میلیون دیگر که کسی نمی‌شناسدشان. اگر می‌خواهید حال و هوای اینستاگرام در هفته‌ای که گذشت دستتان باشد با نی نی سایت همراه باشید.

1. مهراب قاسمخانی، #وقت_خوب_قدردانی

مهراب قاسمخانی نویسنده و فیلمنامه نویس از آن دسته از هنرمندانی است که حواسش به همه جا هست. اگر به صفحه اینستاگرامش سر بزنید حداقل در هفته یکی دو پست مربوط به مردم و فرهنگ و جامعه پیدا می‌کنید. او این بار در صفحه اینستاگرامش از هشتگ وقت خوب قدر دانی نوشته است. قاسمخانی با انتشار ویدیویی نوشته است:« #وقت_خوب_قدردانى فرصت خوبيه براى تشكر از كسايى كه توى زندگيمون تاثير گذار بودن. منم دوست دارم به بهانه اين كمپين قدردانى كنم از كسى كه توى شكل گيرى نگاه من به زندگى خيلى تاثير گذاشته. كسى كه شايد اگه توى زندگى من و پيمان نبود، الان جفتمون يه شغل ديگه‌اى داشتيم. می‌خوام تشكر كنم از خاله‌ام "طوبى شاپورى" كه فيلم خوب میديد و وقتى بچه بوديم ما رو میبرد سينما كه ما هم ببينيمشون. موسيقى خوب گوش می‌داد و نواراش رو می‌داد كه ما هم گوش كنيم، مجله‌هاى ستاره سينماش رو می‌داد كه ببينيم و كتاباش رو می‌داد بخونيم... واقعاً ازت ممنونم خاله عزيزم به خاطر نقش پررنگى كه توى زندگى ما داشتى. شما هم اگه كسى رو داريد كه ازش قدردانى كنيد، كه حتماً داريد، همين الان اين كار رو انجام بديد و هم خودتون كيف كنيد و هم اين كيف رو به اون آدم منتقل كنيد. »
    

2. مهتاب کرامتی، سکوهای بلند موفقیت یک زن

مهتاب کرامتی بازیگر و تهیه کننده سینما همیشه حواسش به درخشش و تلاش زنان این سرزمین هست. او با انتشار عکسی از زهرا نعمتی درباره موفقیت‌های چند روز اخیر بانوی کماندار نوشته است:« چقدر زيبا و تحسين برانگيز است صدر نشينی قهرمانان كشورمان، و مايه‌ مباهات، كه عزيزان ورزشكار ما با هر وضعيت جسمی با هدف مندی وتلاش خود، سكوهای بلند موفقيت وپيروزی را از آن خود می‌كنند. با تبريك بسيار به اين بانوی قهرمان خانم زهرا نعمتی عزيز بخاطر دريافت جايزه روز جهانی زن برای اين بانو قهرمان ِپارالمپيك جهان و تمامي ورزشكاران كه مورد حمايت مردم عزيز كشورمان هستند آرزوی سلامتی وموفقيت دارم و اين افتخار بزرگ را به ايشان و تمامی مردم ايران تبريك عرض می‌نمايم.»

3. بهاره کیان افشار، من نهال می کارم

بهاره کیان افشار بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار ویدیویی از هشتگ من نهال می‌کارم نوشته است. در آستانه سال نو خیلی از کمپین‌های مردمی و ستاره‌های سینما و تلویزیون درباره سبزه درست کردن و از بین رفتن و حیف شدن گندم و ماش و عدس می‌نویسند. خیلی‌ها از کمپین سبز کردن چغندر حرف می‌زنند ، گروهی هم از کاشتن تخم پرتقال می‌نویسند. روز سیزده به در هم باز کلی سبزه است که توی جوی آب و رودخانه ها و فضای سبز می‌درخشند!


4. مهراوه شریفی نیا، آرزوی امید

مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون به بهانه سنبلی که از دل خاک بیرون زده برای تمام مردم آرزو کرده که نشانه‌های امید در زندگی‌شان جوانه بزند. او با انتشار عکسی از یک گلدان قدیمی و جوانه‌ای از سنبل نوشته است:« اين سُنبلِ سال قَبله. پارسال پیازِ سُنبلم رو با گلدون پلاستیکی و خاکش گذاشتم یه گوشه‌‌ی تراس و کم‌کم فراموشش کردم. امروز رفته بودم توی تراس که بارون رو‌ نگاه کنم و به این ۳۶۵ شبی که سپری کرده بودم فکر کنم که چشمم افتاد به این جوانه‌ی کوچک و سبز. توی اسفند ماه بعضی از گل‌ها رو سرما می‌زنه، از بین می‌رن. اینجور وقت‌ها دل آدم خیلی می‌سوزه.به نظرم تحملِ هر از دست دادنی سخته.
تحمل از دست دادنِ عزیز از همه سخت‌تر.ولی گاهی وقت‌ها بین همه‌ی ناامیدی‌ها و اتفاق‌های بد، توی همین اسفندِ سرد، یه جوانه‌ی سبز خودشو بهت نشون می‌ده و سعی می‌کنه مرهمی باشه برای اتفاق‌های تلخ.جوانه‌ها به تو می‌گن زندگی ادامه داره و بالاخره بعد از هر زمستونِ سخت، سُنبلی هست که سبز بشه و زندگیت رو از عطر بهار پر کنه. دلم رو به جوانه‌ی سُنبلم خوش می‌کنم و فکر می‌کنم کاش در آستانه‌ی بهار، در زندگی همه‌، نشانه‌های امید جوانه بزنه.»

5. پرویز پرستویی، بچه‌های سیب سرخ و ویدیوی تاسف انگیز ارژنگ

عمو پرویز سینمای ایران اینستاگرام فعالی دارد . البته ازآن فعالیت‌ها که بیشتر درباره مردم و بچه‌ها و جامعه و ایران است. او در یک پست از بچه‌های سیب سرخ حمایت کرده است و در یک پست جداگانه هم با انتشار ویدیوی ارژنگ امیر فضلی از یک ماجرای تاسف انگیز نوشته است. ارژنگ امیر فضلی چند روز پیش ویدیویی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که سر و صدای زیادی به پا کرد. او در این فیلم از وضعیتی که برای سنگهای مزار قبرستان امامزاده عبدالله به وجود آمده بود گفت و اینکه حالا نمی داند پدرش را کجا خاک کرده‌اند.

6. شیلا خداداد، لطفا کمی مهارت زندگی

شیلا خداداد بازیگر سینما و تلویزیون که یک پسر و یک دختر هم دارد در صفحه اینستاگرامش از لزوم آموزش مهارت زندگی به کودکان نوشته است. او عکسی از یک متن به قلم دکتر محسن رنانی استاد دانشگاه و اقتصاددان منتشر کرده است که در آن نوشته:« آموزش کودکان ما ساده است ما دیگر به دانشمند نیازی نداریم. ما اکنون دچار کمبود مفرط آدم‌های توانمند هستیم. پس لطفا به کودکان ما فقط مهارت‌های زندگی کردن را یاد بدهید.به آنها گفتگو کردن را تخیل کردن را، خلاقیت را، مدارا را، صبر را، گذشت را، دوستی با طبیعت را عذراخواهی را ...بیاموزید.»

7. #حمایتکنیم، یک دنیای برابر

حمایت کنیم ستاره یا اینفلوئنسر نیست. فقط یک هشتگ است که این روزها دست به دست در اینستاگرام می چرخد وبه قول سازندگانش قرار است پلتفرمی باشد برای فرصتهای برابر. این هشتگ قرار است از کسب و کارهای نوپا را که هنوز شرایط تبلیغ و بازار یابی ندارند، بدون دریافت هیچ هزینه‌ای حمایت کند. این ایده قرار است امکانی به وجود بیاورد تا این کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام شناخته شوند. اگر شما هم کسی را می‌شناسید که برای خودش کار و کاسبی راه انداخته می‌توانید با این هشتگ از او حمایت کنید. به خصوص حالا که شب عید است و خیلی از جوان‌ها دنبال جایی برای عرضه هنر و محصولاتشان هستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16222 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11513 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2592 بازدید