2109
خداحافظی با مسمومیت غذایی!

خداحافظی با مسمومیت غذایی!

1396/12/06 بازدید134
نی نی سایت: محققان نرم افزاری طراحی کرده‌اند که می‌تواند میزان باکتری های موجود در غذا را با کمک یک ابزار جانبی میکروسکوپ مانند، تشخیص دهد!
دانشمندان با طراحی این نرم افزار که قابلیت نصب روی تلفن همراه هوشمند را دارد، اعلام کرده‌اند این وسیله می‌تواند تمام عوامل بیماری زای موجود در مواد غذایی را شناسایی کند.
این نرم افزار که توسط دانشمندان دانشگاه ماساچوست طراحی شده، از قدرت گرافیکی بالایی برخوردار است و کاربر با قرار دادن دستگاه تشخیصی در مقدار کمی از نمونه خوراکی و اتصال آن به دوربین تلفن همراه هوشمند خود می‌تواند مانند یک دانشمند برروی صفحه نمایش تلفن در ابعاد میکروسکوپی به مشاهده خوراکی‌ها بپردازد.

کارشناسان امیدوارند با استفاده از این وسیله مانع از مسمومیت و مرگ هزاران انسان در سراسر جهان شوند و این وسیله حتی در خانه‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

ازجمله باکتری‌هایی که به وسیله این دستگاه قابل شناسایی است می‌توان به باکتری «اشریشیا کولای»- که به نام اختصاری «ای‌کولای» هم شناخته می‌شود- و «سالمونلا» اشاره کرد که با استفاده از روش‌های سنتی کنونی شناسایی آن‌ها در مواد غذایی دو روز زمان می‌برد! اما با استفاده از این روش جدید تنها درعرض چند دقیقه باکتری‌ها شناسایی خواهند شد.

در وسیله جانبی میکروسکوپ‌مانند این نرم افزار یک تراشه شیمیایی وجود دارد که قادر به شناسایی کوچکترین مقدار از باکتری درخوراکی‌ها است.

البته این نرم افزار همچنان نیاز به کار بیشتری دارد چراکه در حال حاضر قادر به جداسازی باکتری‌های مفید ومضر نیست و تمامی آن‌ها را نشان می‌دهد؛ اما کارشناسان امیدوار هستند درآینده نزدیک بتوانند باکتری‌های بی ضرر، مفید و مضر برای بدن را با استفاده از این نوآوری تفکیک کنند.

از این نرم افزار نه تنها در آشپزخانه منازل که در رستوران‌های بزرگ و کوچک هم می‌توان استفاده کرد؛ به خصوص برای بررسی میزان باکتری‌ها پس از وقوع بلایای طبیعی، چون سیل و زلزله و افزایش ایمنی نجات یافتگان.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
9105 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6552 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15149 بازدید