2109
علت سزارین: طولانی شدن زایمان طبیعی!

علت سزارین: طولانی شدن زایمان طبیعی!

1396/11/30 بازدید301
نی نی سایت: سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است به زنان فرصت کافی برای زایمان طبیعی داده نمی‌شود و به همین خاطر آمار سزارین‌های غیرضروری رو به افزایش است.
چند روز پیش آژانس اتحادیه اروپا مهلت زمانی مشخصی که برای انجام یک زایمان طبیعی در نظر گرفته بود، از آیین‌نامه جدید تولد نوزادان حذف کرد.
آنها درباره «افزایش مداخله پزشکی» در تولد نوزاد در بسیاری از کشورها هشدار داده‌اند که معمولا به این خاطر اتفاق می‌افتد که پزشکان و ماماها تصور می‌کنند زایمان بیش از حد طول کشیده است.
در آیین‌نامه‌هایی که قدمت‌شان به دهه 1950 می‌رسد، سرعت پیشرفت یک زایمان طبیعی را ثابت دانسته که طبق آن، دهانه رحم باید یک سانتی‌متر در هر ساعت باز شود.
اما شواهد موجود نشان می‌دهد این اطلاعات دقیق نیست و معمولا تولد نوزاد به زمان بیشتری احتیاج دارد؛ توصیه اخیر WHO این است که کندی روند زایمان به تنهایی، نباید عاملی برای مداخله پزشکی باشد.
به گفته متخصصان سازمان بهداشت جهانی، مدت زمان لازم برای زایمان طبیعی برای هر زن متفاوت و منحصر به فرد است و نمی‌توان مثل یک قانون یکسان برای همه اجرا شود.
به همین خاطرWHO اعلام کرده باز شدن دهانه رحم در زایمان اول می‌تواند به اندازه 5 سانتی‌متر در 12 ساعت اول و طی 10 ساعت در زایمان‌های بعدی باشد.
به گزارش نی نی سایت WHO توصیه می‌کند اگر دهانه رحم طی 4 ساعت کمتر از 2 سانتی‌متر باز شود، پزشک می‌تواند مداخله کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها