2709
قارچ پوستی، سوغات ورزش و باشگاه!

قارچ پوستی، سوغات ورزش و باشگاه!

1396/11/29 بازدید1403
نی نی سایت: همیشه شنیده‌ایم که ورزش و باشگاه رفتن برای سلامت جسم و روح مفید است و انواع و اقسام بیماری را از فرد دور می‌کند اما حالا محققان می‌گویند ورزش کردن به خصوص در باشگاه‌های بدنسازی می‌تواند برای پوست مضر باشد و مشکلاتی از قبیل عفونت های پوست و اگزما ایجاد کند.
البته ظاهرا باید لباس‌های تنگ را مقصر این اتفاق دانست که نمی‌‌گذارند هوا به خوبی جریان داشته باشد؛ هوا در فضای تنگ لباس و در معرض گرما و تعریق بدن حبس می‌شود و زمینه مساعدی برای رشد مخمرها، قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کند. در نتیجه حساسیت و عفونت‌های پوستی افزایش می‌یابد.
به این ترتیب لباس‌های ورزشی زنانه که معمولا تنگ و چسبان هستند، می‌توانند سلامت پوست خانم‌ها را به خطر بیندازند.
اما بر اساس این خبر نی نی سایت، حقیقت این است که مردان جوان هم در معرض این خطرات قرار دارند؛ از آنجا که در حال حاضر مردان 20 تا 30 ساله در باشگاه رفتن و بدنسازی افراط می‌کنند و معمولا هم لباس‌هایی از جنس الیاف مصنوعی و تنگ می‌پوشند، بیش از پیش گرفتار مشکلات پوستی می‌شوند.
به خصوص که بیشتر ورزشکاران بلافاصله بعد از ورزش دوش نمی‌گیرند و همان فاصله کوتاه باشگاه تا منزل و رسیدن به حمام می‌تواند فرصت کافی برای رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و مخمرها را در اختیارشان بگذارد.
در انگلستان که این مطالعه انجام شده است، یکی از امراض پوستی روبه افزایش در مردان جوان، «تنیا ورسیکالر» است که توسط مخمری به نام مالاسزیا ایجاد می‌شود.
این مخمر روی پوست 90 درصد بزرگسالان بدون ایجاد هیچ مشکلی زندگی می‌کند اما گرمای محیط، تعریق زیاد و پوست چرب می‌تواند فرد را مستعد عفونت قارچی تنیا ورسیکالر کند.
البته تنیا ورسیکالر خطرناک نیست اما باعث تغییر موقت رنگ پوست می‌شود و در صورت عدم درمان، به راحتی در سطح پوست منتشر می‌شود و قطعا بر زیبایی پوست تاثیر منفی دارد.
بنا به گزارش نی نی سایت، محققان معتقدند بهترین درمان این مشکل، پیشگیری است: همیشه از لباس‌های تمیز که هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهند، استفاده کنید تا مانعی برای تنفس پوست‌تان وجود نداشته باشد. ضمن اینکه بلافاصله بعد از اتمام ورزش دوش بگیرید و با مرطوب‌کننده ها از پوست خود مراقبت کنید.
اگر هم در گذشته عفونت پوستی داشته‌اید، لباس‌هایتان را با دمای بالا بشویید و در معرض هوای آزاد خشک کنید تا تمام ذرات قارچ از بین برود. از حوله شخصی و مت (تشک مخصوص ورزش) مخصوص خودتان (نه مشترک) استفاده کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

قارچ پوستی ژوک دارم چیکار کنم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7091 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5190 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14965 بازدید