2109
#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

#دوشنبه‌ها با نی‌نی سایت بخوانید

1396/11/30 بازدید870

از این هفته هر دوشنبه با شما هستیم، با کتاب‌هایی که می‌توانید بخوانید و در مورد فرزندتان بسیار بیاموزید. این کتاب‌ها، با دید روانشناسانه و تحلیلی معرفی می‌شوند و می‌توانید بدانید که هر کتاب، به شما چه می‌آموزد، از هر کتاب چه انتظاری می‌توانید داشته باشید و حتی اطلاعاتی مثل قیمت نسخه کاغذی و نسخه دیجیتال(در صورت وجود) برای تصمیم‌گیری بهتر  شما ذکر می‌شود. در شبکه‌های اجتماعی هم این مجموعه را با #دوشنبه_ها_با_نی_نی_سایت_بخوانید دنبال کنید.

1. میک هارته اینجا بود

  • اثر: باربارا پارک
  • مترجم: نازنین دیهیمی
  • نشر ماهی، چاپ اول
  • قیمت نسخه کاغذی: 6500 تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال: 3900 تومان
  • مخاطب: نوجوانان و بزرگسالان
صحبت از مرگ و سختی‌هایی که در پی آن تحمل می‌کنیم؛ برای هر انسان بزرگسالی سخت و نیازمند گذر زمان و همراهی دوستان و خانواده است. بسیار سختر تر خواهد بود؛ اگر کودک یا نوجوان باشید و هنوز برای بیان مناسب احساسات شدید غم و اندوه و ناامیدی خود ماهر نباشید. 
شاید حتی آنقدر با این هیجان‌های منفی آشنا نیستید و آنقدر بالغ نشده اید که با تکیه بر ایدئولوژی یا سبک خاصی از اندیشیدن، آماده مواجهه با چنین موقعیتی باشید. 

معرفی کتاب میک هارته اینجا بود
 
میک هارته اینجا بود، ما را با تجربه ذهنی و رفتاری یک کودک و خانواده اش در برابر فقدان آشنا می کند. 
فیبی دختر نوجوانی است که برادر کوچکش را در یک تصادف از دست می‌دهد. ناگهان کودکی او متوقف می‌شود و خود را در موقعیتی می‌بیند که با هیچ بخشی از تجربه‌های زندگیش شباهت ندارد. او شاهد افسردگی والدین و ویرانی نظم و روتین زندگی خانواده‌اش است. ما همراه با فیبی تمام پنج مرحله سوگ و فقدان را که شامل انکار، خشم، چانه زنی، افسردگی و پذیرش است؛ طی می‌کنیم. 
در گذر از این مراحل و روزهای سخت، فیبی حمایت و همدلی غیرمنتظره‌ای را از بهترین دوستش، مشاور مدرسه و معلمان، و مادربزرگش دریافت می‌کند. او می‌آموزد چطور از غم و درد شدیدش حرف بزند؛ از تجربه تلخش برای آموزش به دیگر همسالانش استفاده کند؛ و به مادر و پدرش نیز کمک کند تا با فقدان فرزندشان کنار بیایند. 
همه اینها به ساده‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن، به دور از سطحی‌گرایی و شعارزدگی در این کتاب تصویر شده است. 
به نظر من این کتاب نه فقط برای کودکان و نوجوانان، که برای ما بزرگسالانی که هنوز راه درست مواجهه با هیجان‌ها و عواطف منفی خود را در مصائب نمی‌دانیم؛ راهنمای خوبی است. 
این متن ابراز ارادت و تاسف من برای مرگ نابهنگام مترجم جوان و درخشان این اثر، خانم نازنین دیهیمی است. یادش گرامی و روحش شاد.

2. مادربزرگ سلام رساند و گفت متاسف است

  • نوشته: فردریک بکمن
  • ترجمه:  نیلوفر خوش زبان
  • نشر نون، چاپ اول، 1396
  • قیمت نسخه کاغذی: 28000 تومان
  • قیمت نسخه دیجیتال: 8000 تومان
  • مخاطب: نوجوانان و بزرگسالان

از موهبت‌های بزرگ زندگی یک کودک، داشتن مادربزرگ یا پدربزرگی که با او دوست داشتن کسی غیر از والدین را تمرین کند و محبتی متفاوت را تجربه کند.
السا دختری هفت ساله است؛ که نسبت به همسالانش باهوش‌تر و درون‌گراتر است . بهترین و در واقع تنهاترین دوست او مادربزرگی هفتاد و هفت ساله‌ای است. جراح بازنشسته‌ای که به عقیده بسیاری از جمله مادر السا، دیوانه و بی ادب و بی مبالات است و همه از دستش شاکی و ناراحتند. ولی السا بهترین دقایق زندگی خود را با مادربزرگ می‌گذراند. آنها با هم به سرزمین‌های بی مرز تخیل سفر می‌کنند و السا تلخی ناشی از آزار همکلاسی‌ها، ناراحتی از جدایی پدر و مادر، مشکلات روابطش با مادر و استرس ناشی بارداری او را در دنیاهای قصه و خیال مادربزرگ رفع می‌کند. 
اما بیماری سرطان مادربزرگ که از او پنهان مانده و مرگش، السا را مجبور به رویارویی با مشکلات و برقراری ارتباط با دنیای واقعی و زندگی اجتماعی می‌کند. 

معرفی کتاب مادربزرگ سلام رساند و گفت
 
روزی السا نامه‌ای از مادربزرگ در خانه‌اش پیدا می‌کند. مادربزرگ از او خواسته نامه عذرخواهی او را به یکی از دوستانش برساند. بعد از مدتی السا می‌فهمد تعداد نامه ها زیاد است و برای یافتن نامه‌ای که احتمالا مادربزرگ برای دخترش -مادر السا- نوشته؛ به دنبال صاحبان نامه‌ها می‌گردد.
 او در راه رساندن نامه‌ها، از درونگرایی و انزوایش خارج می‌شود؛ دوستان تازه‌ای برای خودش پیدا می‌کند و مشکلات روابط با والدین و همکلاس هایش را اصلاح می‌کند. 
السا گام به گام می‌آموزد که به دیگران اعتماد کند؛ آنها را بی پیشداوری ببیند و بشناسد؛ از زورگویی‌ها نترسد؛ بخاطر تفاوت‌هایش شرمسار نباشد و توانمندی‌هایش را بشناسد. 
فردریک بکمن استاد روایت‌های زندگی آدم‌های معمولی است. تنهایی و ترس‌های کودکی را به خوبی تصویر می‌کند و نشان می‌دهد بزرگترها چطور می‌توانند دیوارهای بین خود و کودکان را بردارند. 

این کتاب، سفر به دنیای کودکی هفت ساله است که از فانتزی و تخیل به اجبار بیرون کشیده می‌شود؛ دنیای بزرگسالی را می‌شناسد و مهارتهای ازتباطی خود را بهبود می‌بخشد. 
کتاب توسط انتشارات کوله پشتی و به ترجمه حسین تهرانی نیز منتشر شده است.
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16121 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11458 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2434 بازدید