2109
انواع نودل و ناگت سرطان زا است

انواع نودل و ناگت سرطان زا است

1396/11/28 بازدید2411
نی نی سایت: هیچ می‌دانستید نودل و سوپ‌های آماده، نان‌های کارخانه‌ای و ناگت‌ها سرطان زا هستند؟! پژوهشگران فرانسوی به تازگی ارتباطی بین غذاهای «بیش از حد فرآوری شده» و سرطان پیدا کرده‌اند و غذاهایی مثل انواع کیک، ناگت مرغ و نان‌هایی که تولید انبوه می‌شوند را در دسته غذاهای «بیش از حد فرآوری شده» قرار داده‌اند.
در این مطالعه که با 105 هزار شرکت‌کننده انجام شده، مشخص شده است افرادی که بیش از دیگران چنین غذاهایی می‌خورند، بیشتر در معرض سرطان قرار دارند.
خوب است بدانید نان‌های بسته‌بندی شده و کارخانه‌ای و انواع نان‌های رولی و فانتزی، اسنک‌های شور و شیرین شامل انواع چیپس‌ها، شکلات بارها و آبنبات‌ها، نوشیدنی‌های شیرین و گازدار، ناگت گوشت و مرغ و ماهی، نودل‌های و سوپ‌های آماده مصرف، غذاهای آماده مصرف بسته‌بندی شده (تازه یا فریزشده) و همینطور غذاهایی که بیشتر یا تماما از قند، چربی و روغن تهیه شده باشد، به عنوان خوراکی‌های «بیش از حد فرآوری شده» شناخته می‌شوند.
بعد از سیگار و گوشت فرآوری شده که احتمال بروز سرطان را تا حدی افزایش می‌دهند، داشتن اضافه وزن یکی از بزرگترین عوامل قابل پیشگیری سرطان است.
به گزارش نی نی سایت و به نقل از محققان دانشگاه سوربن پاریس، اگر 10 درصد از رژیم غذایی فردی را غذاهای بیش از حد فرآوری شده تشکیل دهد، احتمال ابتلا به سرطان آن فرد تا 12 درصد افزایش می‌یابد که با توجه به افزایش شدید غذاهای بیش از حد فرآوری شده، باید منتظر افزایشش ناگهانی آمار سرطان در دهه آینده باشیم.
البته این پژوهش نیاز به مطالعه بیشتر و در سطح وسیع‌تری دارد تا نتایج قطعی آن مشخص شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14518 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10294 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2033 بازدید