2109
اشعه فرابنفش می‌تواند از آنفلوانزا پیشگیری کند

اشعه فرابنفش می‌تواند از آنفلوانزا پیشگیری کند

1396/11/25 بازدید52
نی نی سایت: پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نوعی اشعه فرابنفش موسوم به far-UVC پرورش داده‌اند که می‌تواند در مکان‌های عمومی و دفاتر برای از بین بردن ویروس آنفلوانزا که از طریق هوا منتقل می‌شود، استفاده شده و مانع از انتشار آن شوند.
دانشمندان می‌دانند که آفت کش UVC یک ضدباکتری قوی است و می‌تواند باکتری و ویروس‌ها را با شکستن پیوندهای مولکولی‌شان از بین ببرد و برای پاک کردن آلودگی تجهیزات جراحی هم به کار می‌رود.
دکتر دیوید جی.برنر، سرپرست این تحقیقات می‌گوید: متاسفانه اشعه مرسوم و ضدمیکروب UV برای سلامت انسان هم خطرناک است و می‌تواند منجر به سرطان پوست و آب مروارید شود و به همین خاطر در محیط‌های عمومی قابل استفاده نیست.
اما اشعه far-UVC برد بسیار محدودی دارد و نمی‌تواند از لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست عبور کند و از آنجا که ویروس ها و باکتری ها بسیار کوچکتر از سلول‌های انسان هستند، اشعه far-UVC می‌تواند به DNA آنها نفوذ کرده و نابودشان کند.
به گزارش نی نی سایت و به گفته دکتر برنر، اگر نتایج این آزمایش در سطوح و محیط‌های دیگر هم نتیجه مشابهی داشته باشد، می‌تواند روش ایمنی برای جلوگیری از انتقال هوابرد میکروب های بیماری‌زا مثل آنفلوانزا و مرض سل باشد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید