2109
اگر می‌خواهید لاغر شوید، بایستید!

اگر می‌خواهید لاغر شوید، بایستید!

1396/11/17 بازدید485
نی‌نی‌سایت: محققان می‌گویند اگر به جای روزی ۶ ساعت نشستن روی صندلی، سر پا باشید، سالی ۲ کیلو و نیم بیشتر وزن کم خواهید کرد.
بر اساس تحقیق جدید از مایوکلینیک که در European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است، پژوهشگران ۴۶ تحقیق با هزار و ۱۸۴ مرد و زن که به طور میانگین ۳۳ ساله بوده و حدودا ۶۴ کیلوگرم وزن داشتند، مورد مطالعه قرار دادند که مردها ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان این آزمایش‌ها را تشکیل می‌دادند.
به طور میانگین، ایستادن ۱۵ درصد بیشتر از نشستن کالری می‌سوزاند که این میزان کالری سوزی در زمان انجام کارهای روزمره است، نه زمانی که مشغول ورزش هستید.
بنابراین اگر دریافتی غذا ثابت باشد، افرادی که به جای نشستن چندین ساعت در طول روز می‌ایستند، تا ۵/۲ کیلوگرم در سال بیشتر وزن کم می‌کنند.
البته ایستادن برای مدت زمان طولانی برای بسیار از افراد غیر قابل مدیریت است، به خصوص کسانی که کارهای پشت‌میزی دارند اما اگر فردی که روزی ۱۲ ساعت می‌نشیند، مدت‌زمان نشستنش را به نصف برساند، سود زیاد نصیبش خواهد شد.
بنا به گفته این گروه تحقیقاتی، ایستادن سر کار نه فقط کالری بیشتری از شما می‌سوزاند که با بزرگ شدن شکم هم مبارزه می‌کند. فعالیت‌های عضلاتی بیشتر خوبی‌های دیگری هم دارد از جمله کاهش حملات قلبی، سکته‌ها و انواع دیابت.
البته قبل از اینکه ساعات سرپا ایستادن خود را افزایش دهید، باید کمی بیشتر صبر کنید تا محققان بتوانند با پژوهش‌های بیشتر، تمام تاثیرات ایستادن‌های طولانی‌مدت بر سلامت بدن را مشخص کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
7950 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5702 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15043 بازدید