2109
25 کلمه ای که کودکان تا 2 سالگی باید بدانند

25 کلمه ای که کودکان تا 2 سالگی باید بدانند

1392/12/26 بازدید8318

بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکان به طور متوسط 150 کلمه می دانند، البته، بین 75 تا 255 لغت دانستن هم مسئله ای عادی است. اگر کودکی تنها 50 کلمه یا کمتر از آن می دانست، این نشانه ای خطرناک است.

دانشمندان 25 کلمه ای را که هر کودکی تا دو سالگی باید از آن استفاده کند را مشخص کرده اند.

 این 25 کلمه عبارتند از: مامان، بابا، نی نی، شیر، اب میوه، سلام، توپ، بله ، خیر، سگ، موش، بینی، چشم، موز، بیسکویت، ماشین، داغ، ممنون، حمام، کفش، کلاه، کتاب، همه اش تمام شد، بیشتر و خداحافظ.


این 25 کلمه بخشی از 310 کلمه ای هستند که دانشمندان آن را به صورت لیستی در آورده و والدین می توانند آن را به فرزندان خود آموزش دهند.
بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکان به طور متوسط 150 کلمه می دانند، البته، بین 75 تا 255 لغت دانستن هم مسئله ای عادی است.
اگر کودکی تنها 50 کلمه یا کمتر از آن می دانست، این نشانه ای خطرناک است.
25 کلمه ی مذکور در میان رایج ترین و اولین کلماتی  هستند که که در ابتدای به سخن آمدن استفاده می شود.


پروفسور لسلی رسکورلا می گوید: اگر کودکان در 24 ماه از این کلمات استفاده نکنند، این بدین معناست که انها دیر به سخن خواهند آمد.
بر اساس این گزارش، اگر کودکی در سن 2/5 سالگی هنور در استفاده از کلمات دچار مشکل است، انها را باید به پزشک برای سخن تراپی نشان داد.


در ادامه ی این گزارش هشدار داده شده است که والدین نباید بگذارند که این مسئله از 3 سالگی عبور کند.
بر اساس این پژوهش، 20 درصد کودکان از هم سن و سال های خود در به سخن آمدن، عقب هستند.
دانستن لغات کم در سن دو سالگی می تواند نشانه ی مشکلات زیادی باشد که از جمله می توان به ناشنوایی و اوتیزم اشاره کرد.

پروفسور رسکورلا، به مدت 15 سال 78 کودک دو ساله را مورد بررسی قرار داده است. نیمی از انها دیر به سخن آمدند، اما مشکل دیگری نداشتند.


زمانی که این کودکان به سن 17 سالگی رسیدند، دایره ی لغات انها در حد خوب و متوسطی قرا داشت اما هنوز هم نسبت به کودکانی که زود به سخن می ایند، ضعیف تر هستند.


همچنین، کسانی که دیر به سخن می ایند، در انجام دادن کارهایی که در ان نیاز به حافظه ی کلامی و یا گوش دادن به کلمات، جملات و شماره ها است، ضعیف هستند.

 

 

ارسال نظر شما

login captcha
معذرت میخوام بچم یک سالشه وکلمات مامان،بابا،کاکا،ممه،وچندتاکلمه ناواضع دیگ رومیگه به نظرم کلمه درستى نمیگه بازی بازى این حرفارومیزنه اینگه باهام صحبت کنه نه،مسکل دارن یااشکال نداره
برادر شوهر من متخصص قلبه که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده. ایشون تا چهار سالگی صحبت نمی کردن. والدینشون خیلی نگرانشون بود و یه عالمه دکتر بردنشون. ولی نتیجه ای حاصل نشد و ایشون آروم آروم از چهار سالگی شروع به صحبت کردن. حالا هم که می بینید نه تنها از هم سن و سالانشون عقب نیستن بلکه جلوتر هم هستن.

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5979 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15065 بازدید