2109
آنفلوانزا ریسک حمله قلبی را 7 برابر می‌کند

آنفلوانزا ریسک حمله قلبی را 7 برابر می‌کند

1396/11/14 بازدید139
نی‌نی‌سایت: آنفلوانزا به تنهایی هم می‌تواند کشنده باشد اما محققان اخیرا متوجه شده‌اند در زمان درگیری بدن با آنفلوانزا ریسک بروز حمله قلبی 6 برابر مواقع عادی است!
دکتر جفری ونگ که سرپرستی این تحقیقات را به عهده دارد، درباره این کشف تازه گفته است: «برای خودمان هم بسیار تعجب برانگیز بود که ویروس آزمایشگاهی آنفلوانزا طی 7 روز اول توانست ریسک حمله قلبی را 6 برابر کند و نکته دیگری که تعجب‌مان را برانگیخت، این بود که از روز هشتم به بعد این بیماری، ریسک بروز حمله قلبی ناگهان از بین می‌رود!»
دکتر ونگ و تیمش همچنین متوجه شدند بیماری‌های تنفسی هم می‌توانند ریسک بروز حمله قلبی را افزایش دهند اما این افزایش چشمگیر نیست.
با اینکه این گروه تحقیقاتی این موضوع را مشخص نکرده‌اند که آیا این نوع حملات قلبی مرگبارتر هستند یا خیر اما نتایج این پژوهش تازه اهمیت واکسن آنفلوانزا و همینطور رفتارهای مراقبتی و پیشگیرانه در ابتلا به آنفلوانزا و دیگر عفونت‌ها مثل مرتب شستن دست‌ها را بیشتر می‌کند.
البته در دهه 1930 هم محققان متوجه ارتباط بین آنفلوانزا و حمله قلبی شده بودند اما در آن دوران امکانات لازم وجود نداشت و محققان نمی‌توانستند اثبات کنند که این ویروس آنفلوانزاست که باعث تشدید احتمال حمله قلبی شده یا بیماری شبه‌آنفلونزاست که قبل از حمله قلبی، فرد را بیمار کرده بود.
دکتر ونگ در توضیح این اتفاق می‌گوید: آنفلوانزا یک محرک تنش‌زا برای سیستم بدن است و می‌تواند التهاب را افزایش دهد. وقتی فردی دچار عفونت می‌شود، ضربان قلب سریع‌تر می‌شود. همچنین پلاکت‌های خون فعال شده و احتمال تشکیل لخته خون در رگ‌ها بیشتر می‌شود که به همین خاطر قلب باید دست به کار شود. تمام این اتفاق‌ها باعث افزایش احتمال حمله قلبی می‌شود.
او در ادامه با اشاره به اینکه تنها واکسن آنفلوانزا نمی‌تواند چاره قطعی کار باشد، می‌گوید: در فصل شیوع آنفلوانزا مدام دست‌هایتان را بشویید و از تماس با افراد مبتلا بپرهیزید. ضمن اینکه دریافت واکسن آنفلوانزا قطعا می‌تواند شدت این بیماری را کاهش دهد. در نهایت اگر دچار آنفلوانزا شدید، علائمی چون درد سینه و تنگی نفس را جدی بگیرید که می‌توانند علائم حمله قلبی باشند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16181 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11487 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2520 بازدید