2109
بارش برف احتمال سکته قلبی را بیشتر می‌کند؟!

بارش برف احتمال سکته قلبی را بیشتر می‌کند؟!

1396/11/09 بازدید261
نی‌نی‌سایت: بعد از روزها انتظار، بارش برف برای خیلی‌ها شادی‌آفرین بود اما دست به دست شدن این خبر در فضای مجازی که «فصل زمستان، سرمای هوا و افزایش فشار اتمسفر با بروز بیماری‌های قلبی ارتباط مستقیم دارد» اگر توجه همه را جلب نکرده باشد، باعث نگرانی بیماران قلبی و اطرافیان‌شان شد.
به همین خاطر با دکتر آتوسا مصطفوی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق تماس گرفتیم و صحت و سقم این خبر را جویا شدیم. به گفته دکتر مصطفوی، این خبر حقیقت دارد و البته نباید باعث نگرانی افراد شود: «به طور کلی آمارهای موجود حاکی از آن است که بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سکته در هوای سرد بیشتر اتفاق می‌افتد و حمله و سکته قلبی در زمستان بسیار بیشتر از روزهای گرم تابستان اتفاق می‌افتد اما این افزایش ریسک سکته را می‌توان با خانه ماندن و گرم نگه داشتن بدن، به حداقل رساند».
به گفته این متخصص قلب، غیر از سرمای هوا و افزایش فشار اتمسفر، اسپاسم عروق کرنر (عروق قلب) که در روزهای سرد بیشتر اتفاق می‌افتد، از دیگر علل افزایش حملات قلبی است: «با بروز اسپاسم عروق قلب، پلاکت و سایر آیتم‌های خون به صورت فعال‌تر عمل می‌کنند و همه این فاکتورها زمینه بروز سکته قلبی را فراهم می‌کند و به همین خاطر است که آمار بروز سکته‌های قلبی در روزهای سرد سال افزایش می‌یابند».
دکتر آتوسا مصطفوی از جمله عوامل زمینه‌ای که می‌توانند باعث تشدید احتمال سکته قلبی شوند، به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: «خوب است در این روزهای سرد که همراه با آلودگی هواست، بیماران قلبی مراقب فشار خون خود باشند و از استرس، استعمال دخانیات و عوامل دیگری که باعث تحریک مشکلات قلبی است، دور بمانند».
دکتر مصطفوی در پایان به تمام بیماران قلبی توصیه کرد در روزهای سرد تا حد امکان در خانه بمانند و در مواقع اضطراری که مجبور به ترک منزل می‌شوند، غیر از پوشیدن لباس‌های گرم، دهان و بینی خود را با ماسک و ... بپوشانند تا از استنشاق هوای سرد جلوگیری شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6788 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15183 بازدید