2109
نکات ضروری برای باردارها در روزهای برفی

نکات ضروری برای باردارها در روزهای برفی

1396/11/08 بازدید949
آدم‌ها ممکن است با چیزهای زیادی غافلگیر شوند اما برفی که یک دفعه کل شهر را زیر بال و پر خودش بگیرد تقریبا نوبر است! پروازهای زیادی لغو شدند، آدم‌های زیادی توی خیابان ماندند و جاده‌ها پر شد از ماشین‌هایی که سر جای خودشان مانده بودند. در چنین شرایطی یک خانم باردار باید چه کار کند تا از خودش و فرزندش مراقبت کند؟ شاید بگویید در خانه بماند؛ اما اگر امکانش را نداشت چه؟ این مطلب جواب این سوال را می‌دهد. اگر باردار هستید حتما بخوانید:

لبه‌ها را پیدا کنید

موقعی که می‌خواهید در برف راه بروید برای برداشتن قدم‌ها عجله نکنید و از کناره پیاده رو یا خیابان حرکت کنید. سعی کنید برای دستتان تکیه‌گاهی پیدا کنید. مثلا نرده‌های خانه‌ای که از کنارش رد می‌شوید یا دیوار پیاده‌رو یا حتی دستگیره در خانه‌ها انتخاب‌هایی هستند که به کمکتان می‌آیند. در خیابان می‌توانید دستگیره در ماشین‌های پارک شده را به تکیه‌گاهی برای خودتان تبدیل کنید.

مراقب خط‌ کشی‌ها باشید

حتما می‌دانید که در روزهای برفی و بارانی، خط‌کشی‌های عابر پیاده لغزنده می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید از یک طرف خیابان به طرف دیگر بروید لزومی ندارد دقیقا از روی خط‌کشی‌ها بگذرید. چند قدم پایین‌تر از خط‌کشی و از روی آسفالت حرکت کنید.

کفش با کفی عاج دار و محکم بخرید

مهم نیست که الان هوا آفتابی است یا نه. مهم این است که ممکن است طی دو ساعت آینده آنقدر برف باریده باشد که به یک جفت چکمه اساسی نیاز پیدا کنید. یادتان باشد در دوران بارداری مرکز ثقل بدن تغییر می‌کند؛ بنابراین چه برف ببارد و چه آسمان آبی باشد باید یک جفت کفش مطمئن داشته باشید که مجهز به عاج باشد و کاملا ضد آب. دقت کنید سرمایه‌گذاری روی این کفش‌های شاید گران، یک سرمایه‌گذاری مهم است. اگر هم فرصت خرید کفش جدید را ندارید دو تکه سمباده خیلی زبر ببرید و با چسب یک دو سه کف پوتینتان بچسبانید.

مواظب گودال‌ها باشید

شهرها پر هستند از گودال‌های ریز و درشتی که وقتی برف بیاید رویشان پوشانده می‌شود. اگر عصای کوهنوردی دارید هیچ عیبی ندارد که آن را در دست بگیرید و قبل از برداشتن هر قدم مسیر جلوی رویتان را با عصا چک کنید؛ اگر عصا ندارید می‌توانید از یک چتر بلند استفاده کنید. سعی کنید در این هوا کفشی بپوشید که ساق بلندی داشته باشد. اینطوری گودال‌های آب نمی‌توانند شما را غافلگیر کنند و آب داخل کفشتان نخواهد آمد.

مراقب حالتان باشید

در کیفتان همیشه یک بطری آب معدنی، مقداری خوراکی انرژی بخش مثل شکلات، آجیل و حتی یک لقمه نان و پنیر داشته باشید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید آن را هم به همراه داشته باشید. داشتن خوراکی های شور و شیرین که مانع افت فشار خون یا قند خونتان می‌شود را فراموش نکنید .

پاوربانک داشته باشید

در شرایط بحرانی به همراه داشتن پاوربانک را فراموش نکنید. فکر کنید اگر در راه بمانید و گوشی‌تان خاموش شود متحمل چه مقدار فشار روانی خواهید شد! از حالا جلوی این فشار را بگیرید و بدون پاوربانک خانه را ترک نکنید.

گرم بپوشید

لباس‌های توکُرکی گزینه‌های خیلی خوبی برای فصل زمستان هستند. یک جوراب شلواری توکرکی زیر شلوارتان بپوشید. یک زیرپوش گرم هم زیر لباستان تن کنید. دستکش،جوراب کرکی،روسری ضخیم، شال و کلاه هم که نباید فراموش شود. این‌ها را اضافه کنید به چتر دسته بلند که می‌تواند حکم عصای شما را پیدا کند ولی حواستان باشد انقدر نپوشید که تعداد زیاد لباس باعث به هم خوردن تعادلتان هنگام راه رفتن شود . لباس های گرم را انتخاب کنید نه لباس های صرفا ضخیم.

با دکترتان هماهنگ باشید

اگر این روزها مشکل خاصی برایتان پیش آمد یا حتی دچار شرایط بحرانی شدید،پیش از آن که مشکل موجود را با ترددهای غیر ضروری و خطر لیز خوردگی و خوردن زمین بیشتر کنید، حتما با پزشکتان تماس بگیرید و موقعیت پیش آمده را برای او شرح دهید. شاید پزشکتان در بیمارستان دیگری در نزدیکی شما کسی را معرفی کند یا خودش در مرکز دیگری نزدیک به محل زندگی شما هم همان خدمات پزشکی ارائه دهد.

هواشناسی را چک کنید

این روزها که تکلیف مشخص است ولی برای روزهای باقی مانده زمستانی ،اپ google weather را در گوشی تان نصب کنید . این اپ معمولا با میزان خیلی پایینی از خطا آب و هوا را پیش‌بینی می‌کند. این اپلیکیشن یا گزینه‌های مشابه آن را روی گوشی‌تان نصب کنید و قبل از چک کردن وضعیت آب و هوایی از خانه بیرون نیایید.

به نزدیکترین جای ممکن فکر کنید

اگر در برف ماندید یا در جایی امکان راه رفتن نداشتید بعد از تاکسی و آژانس و غیره، تعارف را کنار بگذارید و به نزدیکترین شخص یا اشخاصی که ممکن است اطرافتان باشند فکر کنید و از آن‌ها درخواست کمک کنید. وقتی خطر افتادن تهدیدتان می‌کند یک قدم بیشتر می‌تواند زندگی شما را عوض کند .

رانندگی نکنید

با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارید تا جایی که امکان دارد رانندگی نکنید و از همسرتان بخواهید این کار را انجام دهد. برای خرید از سرویس فروشگاه‌ها استفاده کنید و اگر فروشگاه محله‌تان خدمات ارائه نداد به فروشگاه‌های اینترنتی سفارش دهید.

جوراب اضافه به همراه داشته باشید

لباس گرم اضافه مثل شال و کلاه و دو جفت جوراب به همراه داشته باشید. جفت اول برای وقتی است که پاهایتان خیس شدند و جفت دوم به کار پوشیدن روی کفش می‌آید؛ وقتی که زمین یخ زده و چاره جز راه رفتن ندارید آن موقع است که باید جوراب را روی کفشتان به پا کنید و راه بروید.

با همسرتان هماهنگ باشید

اگر وقت زایمانتان همین روزهای آتی است، از همسرتان بخواهید لاستیک ماشینش را چک کرده و در صورت نیاز به زنجیر چرخ تجهیز کند، باطری ماشینش را چک کند، از درست کار کردن برف‌پاک‌کن‌ها مطمئن شود و ترمز آن را بررسی کند .

اگر زایمانتان نزدیک است

پیشنهاد می‌کنیم در شرایط آب و هوایی برفی و در صورتی که موعد زایمانتان نزدیک است و از بیمارستان دور هستید خودتان را به منزل دوست و یا اقوامی برسانید که به بیمارستان نزدیک هستند. اینطوری با رسیدن وقت زایمان آرامش بیشتری خواهید داشت.

عجله نکنید

می‌گویند دیرتر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است این توصیه فقط مخصوص ماشین‌سوارها نیست با عجله راه رفتن آن هم در شرایطی که شما دارید ممکن است اتفاقات ناخوشایندی را برایتان پیش بیاورد که قابل جبران هم نباشد. پس آرام آرام و محکم قدم بردارید.

ارسال نظر شما

login captcha

من دلم چغاله بادام و گوجه سبز خواست چه برسه به باردارها

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

5 روز پیش
|
7242 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

4 روز پیش
|
5303 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14981 بازدید