2109
تعطیلات و نرخ بالای مرگ و میر بیماران بیمارستانی!

تعطیلات و نرخ بالای مرگ و میر بیماران بیمارستانی!

1396/11/07 بازدید147
محققان آمریکایی می‌گویند میزان مرگ بیماران بیمارستانی در آمریکا- چه آنها که خونریزی مغزی کرده و چه آنها که دچار حمله قلبی یا آمبولی ریه هستند- در ساعات استراحت پرسنل و تعطیلات آخر هفته بیشتر از زمان‌های دیگر است! 
البته این ادعا برای اولین بار بعد از تحقیقات سال 2008 مطرح شد اما با توجه به پیشرفت علم و بهبود مراقبت‌های پزشکی در دهه اخیر، پژوهشگران آمریکایی یک بار دیگر مطالعات خود را تکرار کردند تا ببینند وضعیت بهتر شده است یا خیر.
بر اساس تحقیقات جدید، نرخ نجات بیماران آمریکایی در روزهای هفته، بین سال‌های 2000 تا 2004 از 16 درصد به 25.2 درصد افزایش یافته است؛ ضمن اینکه این آمار در تعطیلات آخر هفته و شب‌ها نیز از 11.9 درصد به 21.9 درصد رسیده است. اما تغییر محسوسی در فاصله بین میزان نجات یافتگان روزهای هفته و ساعات استراحت ایجاد نشده است: حدود نیمی از بیماران شرکت‌کننده در این تحقیق-بیش از 150 هزار بیمار از 470 بیمارستان آمریکا- در ساعات استراحت پرسنل دچار حمله قلبی شده‌اند. 
با اینکه هنوز علت دقیق این امر مشخص نیست، اما پژوهشگران احتمال می‌دهند تعداد کارکنان در ساعات استراحت، کافی نیست و پزشکان خسته و کسل هستند. اما ممکن است مسئله چیز دیگری باشد: بیمارانی که در تعطیلات آخر هفته و شب‌ها به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدحال‌ترند.
دکتر ست گلداشتاین، متخصص جراحی اطفال بیمارستان جانز هاپکینز در این خصوص می‌گوید: «این فقط پرستاران و پزشکان نیستند که در ساعات استراحت و شب‌ها کارایی کمتری دارند؛ بخش‌های آزمایشگاهی، عکسبرداری و ... هم شب‌ها عملکرد کندتری نسبت به روز دارند. شاهد این ادعا هم رشته‌هایی مثل تروما و جراحی پیوند است که مثل رشته‌های دیگر «سیکل روز-شب»-پروسه درون‌زایی بیولوژیکی- مشابهی ندارند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16272 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11539 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

22 ساعت پیش
|
1933 بازدید