2709
ایده‌های دکوراسیون با رنگ سال 2018

ایده‌های دکوراسیون با رنگ سال 2018

1396/11/03 بازدید3841
بنفش تیره رنگی است که شرکت پنتون به‌عنوان رنگ سال 2018 معرفی کرده و از همین روزهای ابتدای سال میلادی جدید خیلی‌ها به تکاپو افتاده‌اند تا مطابق رنگ سال 2018 پیش بروند و ظاهر خانه‌شان را به‌روز کنند. بنفش رنگ پرطرفداری است و از قدیم رنگی گران‌قیمت بوده که به طبقه اشراف تعلق داشته؛ چراکه ساختن این رنگ با دشواری‌هایی همراه بوده و به همین دلیل تنها طبقه ثروتمندان قادر به تهیه این رنگ بوده‌اند؛ اما امروزه این بنفش به‌راحتی در دسترس همه قرار دارد و باکمی خلاقیت می‌توانید این رنگ شیک و زیبا را به دکوراسیون خانه راه دهید و خانه‌ای با دکوراسیون زیبا و متفاوت خلق کنید.

بنفش با چه رنگ‌های دکوراسیون خانه هماهنگ می‌شود؟

شاید فکر می‌کنید که بنفش رنگ خاصی است و شاید با رنگ فعلی دکوراسیون خانه‌تان هماهنگ نشود. در این صورت بهتر است بدانید که بنفش رنگ بسیار انعطاف‌پذیری است و می‌تواند خودش را با رنگ‌های دکوراسیونی مختلفی هماهنگ سازد. از سفید و قرمز گرفته تا زرد و نارنجی و سبز؛ بنابراین به‌سادگی می‌توانید از جادوی رنگ بنفش برای داشتن یک دکوراسیون زیبا و دلپذیر کمک بگیرید.

بنفش و سفید، شیک و مدرن

در چرخه رنگ‌ها بنفش در گروه رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد و در کنار یک رنگ خنثی و روشن مانند سفید، دکوراسیون خانه شمارا شیک و مدرن نشان می‌دهند. البته درصورتی‌که فضای شما بزرگ است می‌توانید به‌جای سفید، از خاکستری هم کمک بگیرید. این ترکیب برای اتاق پذیرایی و اتاق‌خواب مناسب است.

زرد، رنگ مکمل بنفش

بنفش یکی از رنگ‌های فرعی چرخه رنگ‌هاست که در کنار مکمل خودش بیشتر به چشم می‌آید و درخشش چشمگیری ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید فضای شما اسپرت و شیک باشد، زرد و بنفش را در کنار هم به کار ببرید و عناصر دکوراسیونی را مدرن انتخاب کنید. درصورتی‌که می‌خواهید فضای کلاسیک‌تری داشته باشید به‌جای زرد، طلایی را جایگزین کنید.

دکوراسیون شاد در کنار قرمز و نارنجی

درصورتی‌که می‌خواهید مبلمان بنفش داشته باشید و از طرفی نگران سرد شدن فضای داخلی هستید، رنگ‌های گرم‌تری مانند قرمز و نارنجی را در کنار بنفش انتخاب کنید. شاید تصور کنید که قرمز یا نارنجی رنگ‌های مناسبی برای قرار گرفتن در کنار بنفش نیستند اما همان‌طور که در تصویر می‌بینید این رنگ‌های گرم هم می‌توانند برای دکوراسیون‌های مدرن بسیار جذاب و چشم‌نواز باشند.

بنفش با سبز و آبی هم هماهنگ می‌شود

سبز و آبی جزو رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ‌ها در نزدیکی بنفش قرار دارند و همه باهم در گروه رنگ‌های مشابه جای می‌گیرند. استفاده از سبز و بنفش در دکوراسیون خانه بسیار خلاقانه و هوشمندانه است و به خانم‌های جسور توصیه می‌شود که در یک اقدام تازه از ترکیب این دورنگ برای ایجاد تغییرات اساسی کمک بگیرند.

ورود بنفش به اتاق کودک

اگر در فکر این هستید که برای تزئین اتاق کوک از رنگ بنفش استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که آن را در کنار رنگ‌های گرم به کار ببرید تا شادی بیشتری را به اتاق فرزندتان راه دهید. علاوه بر این بنفش در کنار یاسی، ارغوانی و صورتی هم ترکیب زیبایی برای دکوراسیون اتاق دختربچه‌ها ایجاد می‌کند و طراحان دکوراسیون به مادران توصیه می‌کنند که از این ترکیب‌های شگفت‌انگیز و دلربا غافل نشوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها