2109
شما هم همیشه برای کفش‌ها جا کم می‌آورید؟

شما هم همیشه برای کفش‌ها جا کم می‌آورید؟

1396/10/30 بازدید1614
ساماندهی کفش‌های به‌هم‌ریخته یکی از دغدغه‌هایی است که خیلی از خانم‌ها آن را تجربه کرده‌اند. بعضی‌ها هم هستند که دلشان نمی‌آید کفش‌های دلبندشان را دور بیندازند یا به کسی ببخشند و به همین دلیل در گوشه و کنارکمد یا اتاقشان پر از جعبه‌های کفش کوچک و بزرگ است. اگر شما هم با مشکل ساماندهی کفش‌های رنگارنگ روبرو هستید این ایده‌ها به شما کمک می‌کند تا کمد مرتب و کفش‌های طبقه‌بندی‌شده‌ای داشته باشید و هنگام پیدا کردن کفش موردنظرتان دچار سردرگمی نشوید.

1-نردبان را به جاکفشی تبدیل کنید

یک ایده جالب برای مرتب کردن کفش‌ها این است که باکمی خلاقیت یک نردبان چوبی را به جاکفشی تبدیل کنید. برای داشتن این جاکفشی کافی است بر روی پله‌های نردبان تخته‌های چوبی یک اندازه قرار دهید و طاقچه‌ها را با میخ محکم کنید. درصورتی‌که وقت و فضای کافی برای ساخت‌وساز در اختیار ندارید به فکر خرید چنین قفسه‌هایی باشید که این روزها در رنگ‌های سفید در بیشتر فروشگاه‌های تزئینات خانگی موجود هستند. طاقچه‌های نردبانی بیشتر برای قرار دادن گلدان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند اما باکمی خلاقیت می‌توانید آن‌ها را به جاکفشی تبدیل کرده و کنار اتاق قرار دهید.

2- کمد را سیم‌کشی کنید

یک ایده خلاقانه برای قرار دادن کفش‌های مختلف داخل کمد این است که از این روش جالب کمک بگیرید. یک سیم بلند و محکم را روی دیوار کمد با میخ محکم کنید. سپس یک چوب‌لباسی فلزی بردارید و وسط آن را با ابزار مناسب از وسط نصف کنید. بعد به کمک انبردست لبه‌ها را بیرون آورده و به سمت بالا خم‌کنید. به‌این‌ترتیب یک آویز ایده آل برای آویزان کردن کفش‌هایتان می‌سازید و به کمک آن می‌توانید کفش‌ها را روی دیوار کمد دیواری قرار داده و از فضای عمودی به بهترین شکل کمک بگیرید. البته بهتر است که این ایده را بیشتر برای کفش و صندل‌های سبک تابستانی اجرا کنید.

3- برای کفش‌ها طاقچه بسازید

درصورتی‌که جاکفشی شما لبریز از کفش شده و در فضای کنار در ورودی جایی برای قرار دادن کفش‌ها در اختیار ندارید چاره‌ای نیست جز اینکه در داخل اتاق‌خواب جایی برای قرار دادن کفش‌ها در نظر بگیرید. اگر بتوانید کفش‌ها را در کمد دیواری ساماندهی کنید که چه‌بهتر، در غیر این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم که قفسه‌هایی را در بیرون اتاق- مثلاً در پشت در- تعبیه کنید تا یک فضای مفصل برای قرار دادن کفش‌ها داشته‌اشید. این طاقچه‌ها می‌توانند همراه با پایه‌های تکی به‌صورت جداگانه روی دیوار نصب شوند یا به‌صورت طبقه‌های به‌هم‌پیوسته به یکدیگر متصل باشند؛ اما نکته اینجاست که این جاکفشی روباز است. ازاین‌رو بهتر است قبل از قرار دادن کفش‌ها بر روی‌شان آن‌ها را به‌خوبی تمیز کنید و هرچند وقت یک‌بار آن‌ها را گردگیری کنید. چنین طرحی در داخل کمد دیواری‌های بزرگ هم قابل‌اجراست.

4- کفش‌های زیبا را در ویترین بچینید

گاهی اوقات کفش‌های زیبا و احیاناً گران‌قیمت شما در بهترین حالت فقط چند بار در سال مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی اگر ویترین‌هایی در اتاقتان دارید می‌توانید در یک اقدام متفاوت به‌جای قرار دادن ظرف و ظروف یا اشیای هنری، کفش‌های زیبا را داخل آن‌ها قرار دهید. اگر دیواره ویترین آینه و نورپردازی داشته کفش‌ها به شی‌ء تزئینی زیباتری تبدیل می‌شوند. البته اجرای این ایده را فقط به خانم‌های عاشق کفش توصیه می‌کنیم!

5-از جعبه‌های شفاف استفاده کنید

جعبه‌های پلاستیکی شفاف هم وسیله کاربردی خوبی برای ساماندهی کفش‌ها به شمار می‌روند. برخلاف جعبه‌های مقوایی که کفش از داخلشان مشخص نیست، می‌توانید این جعبه را به‌راحتی روی‌هم بچینید و هنگام پیدا کردن کفش موردنظرتان دچار سردرگمی نشوید.

6-نظم‌دهنده عمودی لباس برای کفش هم مناسب است

دسته‌ای از نظم‌دهنده‌های پارچه‌ای عمودی که برای قرار دادن لباس‌های سبک در داخل کمد دیواری مورداستفاده قرار می‌گیرند، برای ساماندهی کفش‌ها هم کاربرد دارند. حسن این نظم‌دهنده‌ها این است که فضای زیادی را در داخل کمد ایجاد نمی‌کنند و برای قرار دادن کفش و صندل‌های سبک تابستانی یا کفش‌های پاشنه‌بلند گزینه خوبی به شمار می‌روند.

ارسال نظر شما

login captcha

جالب بود ممنون

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15762 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11232 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2298 بازدید