2109
9 ایده کم خرج برای بازسازی اتاق کودک

9 ایده کم خرج برای بازسازی اتاق کودک

1396/10/18 بازدید1596
مبلمان و اثاثیه مد روز کودکان می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد اما نگران نباشید؛ چراکه شما می‌توانید همان دکوراسیون را با هزینه کمتر و استفاده مجدد از وسایل خانه به دست آورید. در ادامه با 10 ایده آسان و دوست‌داشتنی برای یک دکوراسیون منحصربه‌فرد در اتاق کودک آشنا خواهید شد.

1. نو کردن روبالشی‌های قدیمی

به‌جای اینکه روبالشی‌های قدیمی خود را دور بیندازید با کمک مواد سفیدکننده مثل وایتکس از آن‌ها یک روبالشی نو و متفاوت بسازید. برای این منظور کافی است در یک فضا با تهویه مناسب، روبالشی (ترجیحاً نخی) را روی یک سطح تمیز، صاف و محافظ در برابر مواد سفیدکننده پهن کنید. حال یک عدد قلم‌مو (ترجیحاً با الیاف طبیعی) را داخل یک پیمانه ماده سفیدکننده فروببرید و آن را بالای روبالشی بگیرید تا سفیدکننده مثل قطره‌های باران روی پارچه بریزد و طرحی خال‌خال مانند ایجاد کند. اجازه دهید روبالشی کاملاً خشک شود و بعد بالش را با آن بپوشانید.

2. بازی با آینه

می‌توانید آینه‌های قدیمی خود را با تزئین گوش حیوانات به یکی از وسایل دوست‌داشتنی اتاق کودک تبدیل کنید. برای این منظور باید الگوی گوش موردنظر مثل گوش خرگوش را روی پارچه پشمی سفید یا نمد، علامت‌گذاری و قیچی کنید. برای طبیعی‌تر شدن گوش‌ها می‌توانید همین الگو را در سایز کوچک‌تر روی پارچه پشمی صورتی نیز برش دهید. سپس گوش‌های صورتی را با چسب مایع روی گوش‌های سفید بچسبانید. اجازه دهید چسب خشک شود و بعد روی گوش‌ها را با یک‌لایه اسپری چسب پوشش دهید. بعد از خشک شدن گوش‌ها، آن‌ها را با کمک چسب‌کاغذی مخصوص دیوار به پشت آینه بچسبانید. برای هیجان‌انگیز کردن اوضاع می‌توانید به فرزند خود بگویید که این گوش‌ها یک‌شبه بیرون آمده‌اند! بچه‌ها با نگاه کردن در این آینه و مشاهده گوش‌ها در بالای تصویر سرخود حتماً به شوق می‌آیند.
نکته: اگر فرزندتان به خرگوش علاقه ندارد، می‌توانید از الگو و طرح یال شیر، گوش‌فیل یا حتی یک کلاه خنده‌دار برای آینه استفاده کنید.

3. کاغذ دیواری روی درآور

برای نوسازی کمد و درآور قدیمی کودک کافی است دستگیره‌های آن را جدا کنید و سطح کمد را با کاغذدیواری دلخواهتان بپوشانید. برای این منظور باید کاغذدیواری را از پشت روی هر قسمت از کمد قرار دهید و دور آن را علامت‌گذاری کنید. سپس الگوی موردنظر را با قیچی برش داده و لبه کاغذدیواری را روی لبه کمد قرار دهید. حال به‌آرامی چسب پشت کاغذدیواری را جدا کرده و آن را روی کمد بچسبانید. برای این منظور بهتر است از کاغذدیواری‌های موقت با چسب آماده استفاده کنید. در انتها به دستگیره‌ها نیز اسپری رنگ پاشیده و پس از خشک شدن، آن‌ها را سر جای اولیه خود نصب کنید.
نکته: در موقع کار درآور را به دیوار بچسبانید تا در میانه کار دستتان تکان نخورد.

4. آباژور با تزئین توپ پشمی

آباژورهای ساده اتاق کودک را با چسباندن حاشیه‌های طرح پارچه، نخ کاموا و گلوله‌های پشمی و مخملی ریز به یک آباژور مد روز تبدیل کنید. برای این منظور باید ابتدا الگو و طرح موردنظر خود را با مداد یا خودکار روی سطح آباژور علامت بزنید. سپس تزئینات لازم را با کمک چسب حرارتی تفنگی روی نواحی علامت زده بچسبانید.
نکته: آباژورها معمولاً در انواع رنگ‌ها موجود هستند. اما اگر به دنبال یک آباژور منحصربه‌فرد هستید با استفاده از اسپری رنگ پایه آن را به رنگ دلخواه خود درآورید.

5. استفاده بهینه از اسباب‌بازی‌های کوچک

اسباب‌بازی‌های کوچک مثل توپ‌های ریز، اتومبیل‌های پلاستیکی، تکه‌های لگو، حیوانات پلاستیکی و ... معمولاً روی زمین اتاق کودک پخش هستند. اما دیگر لازم نیست نگران این صحنه به‌هم‌ریخته باشید چراکه می‌توانید این اسباب‌بازی‌ها را در پایه شیشه‌ای و شفاف یک آباژور ریخته و یک دکور بامزه برای اتاق کودک خود ایجاد کنید. با این استفاده بهینه از پخش بودن عروسک‌ها روی زمین و تجربه دردناک پا گذاشتن روی آن‌ها نیز جلوگیری خواهید کرد!

6. عروسک پشمالو در حکم دربان

به‌احتمال‌زیاد شما هم در خانه عروسک‌هایی دارید که دیگر موردتوجه فرزندتان قرار نمی‌گیرند. پس بهتر است یک وظیفه جدید بر عهده آن‌ها بگذارید. یک‌راه بهینه استفاده از آن‌ها تبدیل کردنشان به نگهدارنده درب اتاق است. برای این منظور به برنج خشک یا شن، بشکاف، سوزن، نخ و یک عروسک پشمالوی بزرگ باقابلیت نشستن روی زمین احتیاج دارید. ابتدا گوشه‌ای از دوخت زیر عروسک را با بشکاف پاره کنید و از این طریق، محتویات درون عروسک را بیرون بیاورید. حال داخل عروسک را با برنج خشک یا شن پرکنید، به‌قدری که عروسک به شکل اولیه خود بازگردد. در مرحله بعد، با استفاده از سوزن و نخ محل شکاف را مجدد دوخت بزنید. اگر هم نگران بیرون ریختن دانه‌های برنج هستید یک‌بار دیگر روی شکاف را بدوزید.

7. جامسواکی عروسکی

برای اینکه فرزندان خود را به مسواک زدن ‌ترغیب کنید و درعین‌حال یک دکوراسیون ویژه برای آن‌ها ترتیب دهید، یکی از عروسک‌های پلاستیکی‌شان را انتخاب کرده و داخل آن را با چاقو به‌اندازه قطر دسته مسواک سوراخ‌کنید. برای راحت‌تر سوراخ کردن عروسک می‌توانید چاقو را از قبل روی حرارت داغ کنید.

8. طاقچه اسکیتی

چرخ‌ها و پیچ و مهره‌های اسکیت‌های قدیمی فرزند خود را جدا کنید. سپس اسکیت‌ها را روی دوپایه مخصوص طاقچه بگذارید. این پایه‌ها را می‌توانید از فروشگاه لوازم‌خانگی خریداری کنید. به‌این‌ترتیب یک دکوراسیون دیواری متفاوت برای قرار دادن وسایل کودک خواهید داشت.

9. آویز رنگارنگ و خوش‌صدا

اگر ساز زایلوفون فرزندتان بی‌استفاده مانده است، می‌توانید آن را به‌صورت افقی با میخ‌های قلاب‌دار به دیوار نصب کنید. روی قلاب این میخ‌ها می‌توانید وسایل تزئینی کودک را آویزان کنید و درعین‌حال به دیوار اتاق او جلوه‌ای زیبا ببخشید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها