2109
اول عاشق خودت باش!

اول عاشق خودت باش!

1396/10/18 بازدید2693
متأسفانه زنان می‌توانند به بدترین دشمنان خود تبدیل شوند. آن‌ها دائماً در حال قضاوت کردن خودشان هستند و همیشه خودشان را با ایده آل‌هایی که رسانه‌ها معرفی می‌کنند، مقایسه می‌کنند؛ این اتفاق وقتی بدتر می‌شود که تازه زایمان کرده باشید و بدنتان تغییر شکل داده باشد. سؤالی که اینجا پیش می‌آید این است: به‌عنوان یک زن چگونه می‌توانید افکار منفی علیه خودتان را از بین ببرید؟ مطلب زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت بهتر و دوست داشتن خودتان در هر شرایطی باشد.

بدنتان را دوست داشته باشید

توجه کنید که چطور خودتان را توصیف می‌کنید: «من چاقم، من زشتم، من از بدنم متنفرم.» شما هرگز این جملات را به یک دوست یا کسی که دوستش دارید نمی‌گویید پس چطور است که این جملات را درباره خودتان به کار می‌برید؟ با خودتان به‌گونه‌ای رفتار کنید که گویا در حال حرف زدن با کسی هستید که دوستش دارید؛ مثل یک دوست صمیمی و نزدیک و بعد احساس بهتری نسبت به بدن خودتان خواهید داشت. به خودتان احترام بگذارید و باور داشته باشید این احترام خیلی بیشتر از احساسات منفی به شما کمک خواهد کرد.

درگیر ترازو و اعداد و ارقامش نباشید

اگر فکر کردن به عدد روی ترازو و اندازه سایزتان منجر به این می‌شود که روزتان را خراب کنید زمان این رسیده است که این عدد و ارقام را رها کنید. هر چیزی در اطرافتان که ممکن است اعتمادبه‌نفستان را بگیرد، از خودتان دور کنید. برای مثال اگر هر روز صبح خودتان را وزن می‌کنید و این کار حس بدی به شما می‌دهد در چشم به هم زدنی دست از این کار بکشید. وزن کردن در بیشتر مواقع حس بد را به‌جای حس خوب به شما منتقل می‌کند. نگذارید احساس خوب به همین راحتی جایش را به عذاب وجدان و احساسات آزاردهنده بدهد.

واقع‌گرا باشید

اگر همیشه در آرزوی داشتن اندامی شبیه به یکی از ستاره‌های سینما هستید بهتر است دست نگه‌دارید. این کار جز افسردگی چیز دیگری نصیبتان نمی‌کند، به‌جای این کار تلاش کنید تا همین چیزی که هستید را به بهترین حالت ممکنش دربیاورید.
به‌جای مقایسه خودتان با دیگری تلاش کنید تا بر روی سلامت جسمتان، داشتن اندام متناسب و خوب بودن تمرکز کنید. شادی و زیبایی را در بیرون جستجو نکنید؛ به درون خودتان سر بزنید. یادتان باشد بدنی که ستاره‌های سینما دارند حاصل ساعت‌ها ورزش، مربی‌های خصوصی و رژیم‌های خاص است و بخشی از حرفه آن‌ها.

مثبت فکر کنید

این بار که به آینه نگاه کردید سعی کنید به خودتان یادآوری کنید که این فقط بدن من است و بعد بر روی استعدادهایتان متمرکز شوید و افرادی که شما را دوست دارند. بعد به تمام آن چیزهایی که در طول روز به دست می‌آورید بیندیشید. فهرستی از چیزهایی که درباره خودتان دوست دارید تهیه کنید که شامل چیزهایی باشد که وقتی انجام می‌دهید حس خوبی به شما می‌دهند. مثل تمام کارهایی که می‌کنید تا فرزندانتان را بخندانید یا دل همسرتان را شاد کنید.

از رسانه‌ها فاصله بگیرید

ما به‌طور مستمر از طریق رسانه‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، تلویزیون و مجله‌ها با تصاویری از افراد و زندگی ایده آل بمباران می‌شویم، تصاویر را در ذهنمان پرورش می‌دهیم و خودمان را با آن تصاویر مقایسه می‌کنیم. غافل از اینکه بیشتر آن تصاویر با برنامه‌های حرفه‌ای ویرایش عکس و تغییرات اساسی در رنگ‌ها ویرایش شده‌اند تا توجه شما را جلب کنند یا به‌نوعی شما را هیپنوتیزم کنند تا جذب محصول خاصی که تبلیغ می‌کنند، شوید. زمانی که می‌بینید مسحور یکی از این تصاویر شده‌اید پیشنهاد ما این است: آن تصویر را رها کنید. گرفتار تصاویر نشوید و خودتان باشید.

بدنتان همراه همیشگی شماست

همان‌طور که رشد می‌کنیم و بزرگ‌تر می‌شویم بیشتر قدردان بدنمان می‌شویم. تمام چین‌وچروک‌ها و ترک‌های پوستی همه و همه یادآور این نکته هستند که بدن شما نقشه راه زندگی شما در طی تمام این سال‌ها بوده است و در تمام‌روزهای سختی و خوشحالی با شما همراه بوده و یادآور آن روزها بوده است. مراقب خودتان باشید و با استرس دادن به خودتان و ناراحتی از چیزی که هستید، ناشکری نکنید.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام دوباره.

مقاله شما رو خیلی دوست داشتم و موضوعش برای من مهم بود. وقتی نگا می کنم می بینم چقد زیادن آدمایی که خودشون رو دوست ندارن. همش با خودشون و به خودشون بد میگن.

سلام.

ممنون برای مطلب خوب شما. این قسمتی که از رسانه ها فاصله بگیرید برام جالب بود. بخش های دیگه هم خوب بود. متوجه شدم تاکید بیشتری روی ارتباط ما با خودمون داره. به حرف هایی که با خودمون می زنیم. به قضاوت هایی که با خودمون می کنیم. همین افکار و حرفهای توی ذهن ما هست که هی میگه چاقم، لاغرم، شکم دارم و ... و حالمون رو بد می کنه. برای من مقاله جالبی بود. 

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8645 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6232 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15098 بازدید