2709
ایده‌های چیدمان و مرتب کردن کمد لباس

ایده‌های چیدمان و مرتب کردن کمد لباس

1396/10/12 بازدید3614
خیلی از ما فکر می‌کنیم همین‌که برای کمد لباس، چوب‌لباسی تهیه‌کرده‌ایم دلیلی بر مرتب ماندن همیشگی کمد است؛ اما این مسئله هیچ‌وقت محقق نمی‌شود! راستش را بخواهید شاید این جمله در اینجا با مفهومی دیگر، مصداق داشته باشد: همه تخم‌مرغ‌هایتان را داخل یک سبد نگذارید! شما به‌عنوان خانم یک‌خانه، نباید به امید ایجاد نظم، سرتاسر کمد لباس را از انبوه چوب‌لباسی‌های یکسان پرکنید. این انتخاب خیلی وقت‌ها نتیجه عکس می‌دهد. برای اینکه بخش‌های مختلف کمد لباس را تفکیک کنید، به نمونه‌های متنوعی از چوب‌لباسی احتیاج دارید. گاهی با چند ابتکار ساده، خیلی از مشکلات حل می‌شود. می‌گویید نه؟! ادامه مطلب را بخوانید تا با ما هم‌نظر شوید.

تفکیک بر اساس قد لباس

شاید مهم‌ترین نکته، قبل از انتخاب مدل چوب‌لباسی، توجه به لباس‌هایی است که داخل کمد قرار می‌دهید. علاوه بر نوع لباس به قد لباس توجه کنید. لباس‌هایی مانند پیراهن و کت مردانه جزو دسته لباس‌های کوتاه و مانتوها، لباس‌های شب و مواردی از این قبیل را در دسته‌بندی بلندها قرار دهید.

اضافه کردن یک‌تخته و ایجاد فضای اضافه

از مهم‌ترین راه‌حل‌ها، تقسیم کردن طول کمد به دو قسمت با ارتفاع مختلف (با توجه به قد لباس‌های شما) است. به این صورت که از نجار بخواهید یک‌تخته را در امتداد طول کمد دیواری قرار دهد تا ارتفاع آن نصف شود. سپس به‌جای دو میله برای لباس، یکی در بالا و دیگری را در پایین قرار دهد. تازه در صورت وجود فضای اضافی، می‌توانید تعدادی از کفش‌ها را روی تخته چوبی طبقه‌ای که ساخته‌اید قرار دهید.

یک ایده خلاقانه برای تفکیک لباس در کمدهای کوچک

نمونه چوب‌لباسی که در تصویر می‌بینید امکان نوشتن اسم و... را به شما می‌دهد. درواقع یک چوب‌لباسی ساده است که در کنار آن فضایی برای نوشتن یا چسباندن برچسب مهیا شده. اگر چنین نمونه‌ای را پیدا نکردید، به‌راحتی می‌توانید با ساختن یک الگو، با طلق یا فوم آن را تهیه کنید. البته اگر قصد هزینه کردن دارید، بسیاری از مغازه‌هایی که خدمات لیزر (برای ساخت ماکت با انواع متریال مختلف) ارائه می‌دهند می‌توانند چنین نمونه‌هایی را برای شما بسازند. سپس می‌توانید برچسب اسامی افراد خانه را روی این‌ها نصب کنید. این ایده برای خانه‌های کوچک که همه از یک کمد استفاده می‌کنند بسیار کاربردی است.

اگر برای مرتب کردن خانه‌تان دنبال راهکار هستید؟ اینجا را بخوانید.

بقچه‌پیچ کنید!

همه لباس‌ها که نباید آویزان باشند! این قانون نانوشته‌ای در اکثر کمدهای لباس ما اجرا می‌شود. این بار به‌جای اینکه تمام فضا را با چوب‌لباسی پرکنید، از باکس یا قفسه‌های چوبی برای قرار دادن لباس استفاده کنید.

حسن استفاده از کوچک‌ترین فضاها

حتی از در کمد هم می‌توان استفاده کرد! با نصب آویزهایی به بدنه داخلی کمد دیواری، وسایل پرکاربردتر را به آن نصب کنید. البته فراموش نکنید که کمد را زیاد شلوغ نکنید. تنها در یک صورت مجاز به این کار هستید؛ اینکه جای کافی داشته باشید!

خودتان دست‌به‌کار شوید!

این روزها تنوع چوب‌لباسی‌ها به حدی زیاد شده که برای انواع لباس مثل روسری، کفش، کیف، خرده‌ریزهایی مثل جوراب و... می‌توانید نمونه‌ای مجزا تهیه کنید. ترکیب چوب‌لباسی، آویز مجزا برای کمربند، جاکفشی و پوششی برای قرار دادن کفش‌ها ایده‌های جالبی است. کما اینکه خودتان باکمی خلاقیت، می‌توانید چنین نمونه‌هایی را با پارچه‌های اضافی، مقوا و طلق و در انتها یک چوب‌لباسی برای بالای آن (آویختن به میله) درست کنید.

حلقه‌هایی برای تسخیر روسری‌ها

اگر داخل کمد فضایی مجزا برای شال و روسری ندارید، به تصویر دقت کنید. چوب‌لباسی‌های گرد بهترین انتخاب برای این قبیل لباس‌ها هستند. این نمونه‌ها به‌راحتی داخل میله کمد دیواری چفت یا باز می‌شوند. مزیت این‌ها نسبت به نمونه‌های مرسوم، جلوگیری از چروک شدن روسری است. ضمن اینکه با این کار از دیگر لباس‌ها تفکیک می‌شوند.

چطور آویز کیف بسازیم؟

ساده‌تر از آویزی که در تصویر مشاهده می‌کنید هم مگر داریم؟! نمونه‌های آماده چنین مدل‌هایی را به‌راحتی می‌توانید تهیه کنید. اگر هم خودتان می‌خواهید دست‌به‌کار شوید؛ به نجار سفارش ساخت دایره‌هایی باضخامت و قطرهای مختلف را بدهید. سپس با چسب چوب، آن‌هایی که ضخامت بیشتر و قطر کمتر دارند را به‌عنوان پایه (برای نصب به دیوار کمد) به آن‌هایی که ضخامت کمتر و قطر بیشتر دارند بچسبانید. این نمونه‌ها، برای آویزان کردن کیف در فضای خالی کمد بسیار مناسب است. تازه ممکن است شما ایده بهتری در سر داشته باشید؟

هوای کیف‌ها را داشته باشید!

برای قرار دادن کیف در کمد، از این آویزهای فلزی که به‌راحتی در هر فروشگاه لوازم پلاستیک فروشی پیدا می‌شود استفاده کنید.
 

مراقب پاشنه‌بلندها باشید!

ایده‌ای برای قرار دادن کفش‌های پاشنه‌دار داخل کمد! شما می‌توانید یک میله فقط با همین منظور در یک ضلع کمد نصب کنید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
7865 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5648 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15035 بازدید