2109
شب یلدا با بستنی یخی کیوی و هندوانه+ توپ‌های پنیری با روکش انار

شب یلدا با بستنی یخی کیوی و هندوانه+ توپ‌های پنیری با روکش انار

1396/09/21 بازدید1629

20. شب یلدا با بستنی یخی کیوی و هندوانه

طولانی‌ترین شب سال آرام‌آرام نزدیک می‌شود و همه در حال تدارک سفره‌های رنگارنگ و زیبای یلدایی برای جشن گرفتن این شب هستند . یکی از خوراکی‌های مورداستفاده در جشن شب یلدا هندوانه است. معروف است که خوردن هندوانه در یلدا، شما را در برابر سرمای زمستان محافظت خواهد کرد. اگر دوست دارید با این دسر خنک هندوانه‌ای آشنا شوید که می‌تواند خاطره خوبی از این شب را برای کودکان شما رقم بزند و سفره شب یلدا را زیباتر سازد.
مواد لازم :
  • 5 لیوان پوره هندوانه (تقریباً نصف یک هندوانه بزرگ)
  • 5 کیوی متوسط (پوست‌کنده و خردشده)
  • چوب بستنی (به تعداد لازم)
  • قالب به تعداد لازم (می‌توانید از لیوان‌های کاغذی هم استفاده کنید)
 

طرز تهیه :
هندوانه‌ها را درون مخلوط‌کن ریخته، مخلوط‌کنید تا کاملاً له شود. کیوی‌های خردشده را درون قالب بریزید و تا سر قالب را با آب هندوانه پرکنید. در آخر یک عدد چوب بستنی وسط قالب قرار دهید و قالب‌ها را داخل فریزر بگذارید تا کاملاً یخ ببندد.
نکته 1 : اگر فکر می­‌کنید هندوانه شما به‌اندازه کافی شیرین نیست، می­‌توانید در هنگام مخلوط‌کن یک قاشق غذا­خوری شکر به مخلوط هندوانه اضافه کنید تا دسر شما کمی شیرین­‌تر شود .
نکته 2 : اگر قالب‌­ها درپوش مناسبی ندارند، می‌توانید سر آن‌ها را با ورقه‌های فویل پوشانده و اطراف فویل را به داخل تا بزنید. در آخر می‌­توانید وسط ورقه را سوراخ کرده و چوب بستنی را از قسمت سوراخ وارد کنید.
نکته 3 : تعداد دسرهایی که می‌توان از این مقدار مواد تهیه کرد، به‌اندازه قالب شما بستگی دارد. با میزان مواد ذکرشده در دستور، می‌توان شانزده دسر با اندازه هندوانه یخی‌های داخل تصویر تهیه کرد.

برای شب یلدا ایده‌های جذاب دیگری در نی‌نی سایت داریم که می‌توانید در 40 ایده تا چله ببینیدشان!

19. توپ‌های پنیری با روکش انار یلدا:

یکی از پیش غذاهای هیجان‌انگیز که می‌تواند با تم یلدایی شما ست شود، ترکیب پنیرهای خوشمزه‌ای است که با روکش انار تزیین می‌شوند و طعم خوبی دارند. برای تهیه این توپ‌ها به مواد زیر نیاز دارید:
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده 1 قاشق سوپ‌خوری
  • پنیر خامه‌ای 1 پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه نصف پیمانه
  • پنیر چدار رنده شده ¾ پیمانه
  • پرک بادام بو داده ½ پیمانه
  • فلفل ¼ قاشق چای‌خوری
  • نمک ¼ قاشق چای‌خوری
  • انار دانه شده یک پیمانه
  • بیسکویئت ترد برای سرو

- مقداری از کره را در تابه ریخته و جعفری‌ها را در آن تفت دهید. ( می‌توانید در صورت تمایل جعفری‌ها را بدون تفت دادن و به صورت خام نیز استفاده کنید.)
- در مخلوط کن، پنیر خامه‌ای، پنیر چدار و ماسکارپونه را بریزید و به خوبی مخلوط کنید. بقیه کره، جعفری، نمک و فلفل و بادام‌ها را اضافه کنید و با سرعت پایین هم بزنید. سپس این مواد را از مخلوط کن خارج کنید و تا جایی که می توانید آن را شبیه به یک توپ در بیاورید. این مواد را می توانید به شکل یک توپ بزرگ در بیاورید یا آن را به چند توپ کوچک تبدیل کنید. سپس آن را داخل کیسه گذاشته و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار بدهید تا مزه ها به خورد یکدیگر بروند.
- در همین حال انارهای دانه شده را بر روی دستمال حوله‌ای بگذارید تا به طور کامل دانه‌های انار خشک شوند( آبدار نباشند.) این کار باعث زیباتر شدن گلوله پنیرتان می‌شود.
- انارها را داخل ظرفی بریزید که بتوانید گلوله را در آن بغلتانید. در بعضی جاها باید با کمک دست جاهای خالی را پرکنید و کمی انارها را فشار دهید تا محکم سر جایشان بمانند. می‌توانید این توپ‌های خوشمزه را 1-2 روز قبل از شب یلدا تهیه کنید و در یخچال نگهداری کنید یا تنها مرحله آخر که اضافه کردن انار است را در روز مهمانی انجام دهید.
- بهتر است در کنار این پیش غذا از بیسکوییت‌های ترد یا چوب شور استفاده کرده و سپس نوش جان کنید.
نکته: اگر می‌خواهید گلوله‌هایتان تنها ظاهر اناری نداشته باشند، از ترکیبشان با گردوی خرد شده استفاده کنید.

18. شیوه آسان دانه کردن انار+ ویدیو
پوستش را بکنید

پوست کندن انار شاید کمی زمان بر باشد، ولی یکی از راحت ترین راه ها برای دانه کردن انار است. به آرامی و با یک چاقوی کوچک انار را طوری پوست بکنید که به دانه های داخل آن آسیبی نرسد و آب آن بیرون نزند. بعد از پوست کندن می توانید انار را با دست به تکه های کوچک تقسیم کنید و به همان صورت درون ظرف سرو بریزید. همچنین می توانید دانه ها را جدا کرده، داخل ظرف بریزید و میل کنید.

از قاشق استفاده کنید

این روش یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای دانه کردن انار است. با نوک چاقو، به آرامی، طوری که به دانه های انار آسیبی نرسد، انار را از وسط نصف کنید . یک قاشق بزرگ چوبی یا پلاستیکی بردارید، نصف انار را بالای یک کاسه در دستتان گرفته و با قاشق آرام آرام بر روی آن ضربه بزنید تا دانه ها یکی یکی جدا شوند و درون ظرف بریزند . انجام این کار زمان زیادی از شما نخواهد برد و به راحتی می توانید در عرض چند دقیقه انار را دانه کنید.

قوقوسی کنید

استفاده از این روش ظاهر زیبایی به انار شما خواهد داد و می توانید از آن برای تزئین سفره‌ی یلدای خود استفاده کنید. علاوه بر این کاربرد این روش، باعث می شد بتوانید به راحتی انارتان را دانه کرده و درون ظرف بریزید. در این روش لازم است که پوست انار را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرده و به آرامی پوسته را برش بزنید. سپس انار را طوری باز کنید که دانه ها بیرون نریزند. می توانید پوسته­‌های سفید را هم جدا کنید تا ظاهر انارها قرمز و زیباتر شود.

نکته­‌های اناری

-در هنگام دانه کردن انار، آن را زیاد فشار ندهید و چاقو را به‌آرامی درون پوستش فروکنید تا دانه‌ها له نشوند و آب انارها بیرون نریزد.
-در هنگام خرید انار، دقت کنید انارهای سنگین‌­تر و سرخ‌تر را انتخاب کنید. انارهای سنگین­‌تر، آبدارتر هستند و احتمال خشک و سفت بودن دانه‌های آن‌ها کم‌تر است.
-برای از بین بردن طبیعت سرد انار و همچنین افزودن طعمی مطبوع به دانه‌های انارتان می‌توانید کمی گلپر به آن‌ها اضافه کنید.
-تا حد امکان از اضافه کردن نمک به انارها خودداری کنید. نمک علاوه بر آسیب‌های معمولی که به بدن شما می‌رساند، باعث پلاسیده و کدر شدن دانه‌های انار در مدت‌زمانی کوتاه خواهد شد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16291 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11547 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2112 بازدید